[win7] Installatie mislukt, nu niks meer..

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grubner
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-10-2020
Hallo

Ik heb op mijn HP Pavillion dv9500 win7 geinstalleerd.
Dit ging goed tot het eind van de installatie, waar ik een melding kreeg:
"De opstartconfiguratie van de computer kan niet gewijzigd worden, de installatie kan niet doorgaan"
Vervolgens bleek win7 wel degelijk geinstalleerd te zijn, als ik opstart krijg ik het startscherm van 7. Er verschijnt een scherm waarin wordt gezegd dat de hardware geconfigureerd wordt en dan dat dat mislukt is.
Ik heb op de foutmelding gezocht en toen kwam ik hier. Onderaan in dit topic wordt gezegd dat het waarschijnlijk aan het moederbord ligt. Ik heb een Quanta 30cb (santa rosa), maar kan daarover op internet verder niet zoveel vinden. Zijn er andere mensen met dit probleem, hoe los ik het op, ..
Omdat mijn laptop nu niets meer kan heb ik geprobeerd XP maar te installeren (er stond vista op maar HP levert geen cd's, alleen een systeemherstel die nu niet meer werkt..), maar dan zegt de installatie van XP dat de harde schijven niet gevonden kunnen worden.
Ik begin door de bomen het bos een beetje kwijt te raken. Is er iemand die mij (op weg) kan helpen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 20:14
Dat XP geen schijven ziet klopt.. Dan heb je nog een oudere XP cd die ondersteunt geen SATA schijven.

En kun je wel met veilige modus opstarten?

Thanks Mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je eerst even moet proberen (denk ik)
Is even met een gewone installatie CD van Vista of Windows 7 (een boot-CD)
je HD formatteren, althans de partitie waar je je OS wilt installeren.
Zodra die geformatteerd is, installeer je windows 7 even opnieuw.

Heb eerder een soortgelijke probleem gehad, en dit was voor mij de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grubner
Ik heb inmiddels systeemherstel toch aan de praat gekregen. Hij zei eerder dat hij de herstelpartitie niet kon bereiken, maar dat kon nu ineens wel. Dus gelukkig kon ik terug naar de fabrieksinstellingen.
Sjefie, bedankt voor de tip! Als ik volgende week weer tijd heb zal ik eerst een herstelschijf maken (voor de zekerheid..) en dan met een bootCD de partitie formatteren.
Daarna zal ik jullie laten weten of het gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grubner schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:49:
Ik heb inmiddels systeemherstel toch aan de praat gekregen. Hij zei eerder dat hij de herstelpartitie niet kon bereiken, maar dat kon nu ineens wel. Dus gelukkig kon ik terug naar de fabrieksinstellingen.
Sjefie, bedankt voor de tip! Als ik volgende week weer tijd heb zal ik eerst een herstelschijf maken (voor de zekerheid..) en dan met een bootCD de partitie formatteren.
Daarna zal ik jullie laten weten of het gelukt is!
Altijd handig herstelschijven, je kan ook nog kiezen om een image aan te maken, zet alles direct terug zoals je ingesteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grubner
Een image maken kan inderdaad ook. Maar hoe zet ik dat terug als ik geen OS kan opstarten?

[ Voor 11% gewijzigd door grubner op 23-01-2010 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij norton ghost is het heel simpel. Je hebt Ghost op een cd staan, de image brand je op een DVD (of meerdere)
Zodra je wilt recoveren, stop je de Norton Ghost CD in de cd-speler, en opstarten maar.
De rest wijst eigenlijk vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grubner
Het is inmiddels gelukt door eerst te formatteren, win7 up and running :)
Bedankt allemaal!

[ Voor 16% gewijzigd door grubner op 02-02-2010 11:49 ]

Pagina: 1