Ik ben al een paar uur bezig met een probleem dat gemakkelijk op te lossen zou moeten zijn. Ik probeer een eenvoudige grafiek te maken van een economisch probleem (vraag & aanbod). In vorige versies van Excel kon je eenvoudig aangeven welke waarden op de x-as moeten komen, en welke op de y-as gebruikt moeten worden. Hier wil dit echt niet lukken, en het is ongelofelijk frustrerend!
Dit is de situatie:

Zoals je kan zien voert Excel de kolom "prijs" ook mee in als reeks. De assen staan wel goed. Als ik de reeks "Prijs" verwijder, dan worden de assen omgekeerd. Online vind ik alleen dat de X reeksen links moeten staan, en de Y reeksen rechts. Het maakt niet uit hoe ik de kolommen orden, het is altijd hetzelfde resultaat.
Alvast bedankt!
Dit is de situatie:
Zoals je kan zien voert Excel de kolom "prijs" ook mee in als reeks. De assen staan wel goed. Als ik de reeks "Prijs" verwijder, dan worden de assen omgekeerd. Online vind ik alleen dat de X reeksen links moeten staan, en de Y reeksen rechts. Het maakt niet uit hoe ik de kolommen orden, het is altijd hetzelfde resultaat.
Alvast bedankt!