Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Exchange 2007] Redundancy

Pagina: 1
Acties:

• CerielTjuh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-11 12:25
Hallo mede tweakers,

We zijn op dit moment binnen het bedrijf waar ik werk bezig met het migreren van onze Groupwise mail omgeving naar een Exchange 2007 (misschien zelfs 2010) omgeving.
Nu zijn we aan het kijken naar de mogelijkheden voor redundantie en vroeg ik me af wat de mogelijkheden zijn, we willen graag op twee fysieke locaties een Exchange server hebben draaien met beide alle mailboxen zodat de gebruikers beide kunnen aanspreken voor hun mail te lezen. Is dit mogelijk met Exchange? Dat er dus een synchronisatie plaatsvindt en dat beide servers als active draaien? Of hebben jullie ideeën hoe we dit beter kunnen aanpakken?

Bedankt alvast!

• CerielTjuh
Ik zie dus net dat ik hem verkeerd geplaatst heb, mijn excuses hiervoor, zou een MOD hem willen verplaatsen aub?

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-11 22:42
Staat allemaal netjes beschreven hoor.
Je hebt verschillende opties

http://technet.microsoft....y/bb124721(EXCHG.80).aspx

Zo kan je je alvast eens inlezen wat de mogelijkheden high-level zijn.

• CerielTjuh
Ja die pagina vond ik inderdaad ook.
Alleen haal ik uit dat verhaal niet dat er een mogelijkheid is om twee Exchange servers als datastore naast elkaar te gebruiken in een active - active omgeving. Alleen een passive - active architectuur.
Op dit moment gebruiken we twee postoffices voor onze gebruikers waarbij afhankelijk van de gebruikers de ene of de andere server wordt gebruikt. In de nieuwe situatie willen we eigenlijk voor elkaar krijgen dat het niet uit maakt naar welke server de gebruikers connecten dat ze op beide al hun mail kunnen lezen. En antwoord op die vraag haal ik niet uit de uitleg op technet.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Afaik kan dat niet. Exchange 2k3 nog wel, maar volgens mij support 2007 geen active/active configs meer. Een SCC (Single Copy Cluster) komt het dichtst in de buurt, maar ook dat is geen a/a cluster :)

klik
meer klik

[ Voor 13% gewijzigd door WhizzCat op 20-01-2010 10:00 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein