Citrix-in-citrix sessie op server blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Heren,

Ik zit hier met een vervelend probleem waar ik even niet verder mee kom, ik hoop dat jullie nog iets kunnen bedenken.

Situatiebeschrijving:

We willen binnen Citrix een applicatie aanbieden, die vervolgens weer een andere citrix-sessie opstart. Het is dus in feite een "Citrix-sessie in een Citrix-sessie".

De omgeving is Windows 2000 met Citrix Presentation Server 4.0 en Hotfix Rollup Pack 5 geinstalleerd. We hebben het ook op Windows 2003 geprobeerd (met dezelfde citrix-versie), maar dat gaf hetzelfde resultaat. Upgraden naar nieuwere Citrix-versie is geen optie.

Alles is getest met Citrix-client versies 10.0 en 11.2 op de desktops. Op de server draait Citrix-client versie 9.0, en deze is niet te upgraden omdat er dan weer andere problemen ontstaan.

Probleem:

De published applicatie (een Internet Explorer-pagina naar een Citrix Webinterface (binnen een andere Citrix-farm)) start op zich goed op. Echter, zodra je de published applicatie binnen die webinterface wil starten gaat het fout, hij blijft dan hangen op "Connection establishd. Negotiating capabilities.". Geen errors in eventviewer, een reboot van de server helpt niet, en lokaal (dus buiten de citrix om) kan de applicatie wel gestart worden.

Dit alles met normale user rechten.

Maak je de user nu local administrator op de citrix-server werkt het opeens wel. Het lijkt dus een rechtengerelateerd probleem te zijn op de Citrix-server. Aangezien de user local admin maken om overduidelijke redenen geen optie is, zijn we gaan experimenten. De user "Power User" maken werkt niet, ondanks dat dit bijna alle admin-rechten heeft.

Vervolgens hebben we het ook geprobeerd via een published desktop, en vandaar uit de webinterface opstarten, maar dit gaf hetzelfde probleem.

We zijn aan de gang gegaan met Regmon en Filemon. Met filemon zagen we geen errors (anders dan wat voorspelbare, maar die dit probleem niet veroorzaken). Met regmon zagen we één schrijfpoging op een registry key waar de user geen rechten had (binnen HKLM), de overige schrijfpogingen waren allemaal naar HKCU, waar de user uiteraard sowieso schrijfrechten heeft. Maar ook het rechten geven op die ene key verhielp het probleem niet.

Googlen levert ook niet echt veel bruikbaars op, ik krijg er niets uit.

Heeft iemand van jullie nog een idee?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer eerst eens alle clientside mappings op de 2e Citrix server (dus er voor zorgen dat de sessie die niet werkt, geen drive mapping, clipboard mapping, etc, etc) uit te zetten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Op die 2e citrix-server word überhaupt geen enkele drive mapping toegepast, dus dat gaat helaas niet lukken.

Klein stukje extra informatie, was hem vergeten in mijn oorspronkelijke post: op die andere farm, waar die 2e citrix-server zich bevind, word gebruik gemaakt (voor deze iconen in ieder geval) van anonymous access, dus dingen als userrights en -profiles etc zijn niet van toepassing.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 16:46
Zet eens modify rechten op HKLM\Software\Microsoft\MSlicensing en onderliggende sleutels voor gebruikers op de server (dit kan iets te ruim zijn).

[ Voor 15% gewijzigd door SteeringWheel op 20-01-2010 12:32 ]

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Verrek....... draaien met die banaan!

Bizar dat dit zo'n probleem veroorzaakt, want users hadden gewoon Read-rechten...

Mag ik vragen waar je dit gevonden hebt? Of heb je dit in het verleden zelf meegemaakt?

In ieder geval bedankt (elevator ook uiteraard!) voor de hulp!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 16:46
wildhagen schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:23:
Mag ik vragen waar je dit gevonden hebt? Of heb je dit in het verleden zelf meegemaakt?
In die key wordt de terminal server license opgeslagen. Heb het zelf inderdaad ook meegemaakt. Ik raad je aan voortaan nog iets beter naar Proces Monitor te kijken ;) Er is her en der wel wat over te vinden op internet.

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De key an sich kende ik uiteraard wel (iedereen die Citrix of Terminal Services beheert kent die wel), maar dit specifieke probleem was mij dus niet bekend.

Proces Explorer had ik ook al gebruikt, maar die gaf weinig bijzonders aan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:38
wildhagen schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 14:21:
De key an sich kende ik uiteraard wel (iedereen die Citrix of Terminal Services beheert kent die wel), maar dit specifieke probleem was mij dus niet bekend.

Proces Explorer had ik ook al gebruikt, maar die gaf weinig bijzonders aan.
Process Monitor ;) das wat anders dan explorer.

regmon/filemon zijn 'deprecated' :P in het vevolg processmonitor gebruiken :)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1