Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ziggo: Internet werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds ongeveer een week hebben wij grote problemen met ons internet. We zitten bij Ziggo. We hebben een netwerkje voor 7 aansluitingen in het huis. Al vanaf dat ik hier woon hebben we problemen gehad met het internet en eerder hadden mijn huisgenoten er ook al last van. Elke dag moest je meerdere keren naar beneden lopen om de modem en de routers van de stroom af te halen, dan deed het internet het weer. De computer gaf dan aan dat er een beperkte verbinding was en het internet deed het dan helemaal niet.

Sinds een week doet het internet het helemaal niet meer. Tussendoor krijgen we soms nog een minuutje verbinding en dan doet ie het weer niet. Ik krijg de melding van de beperkte verbinding weer en een van mijn huisgenoten krijgt volgens de computer wel verbinding, maar dan doet ie het niet. We hebben al geprobeerd de router te vervangen door een ouder model die nog wel werkt, maar dat heeft ook niet geholpen.

Als ik op mijn kamer zit krijg ik met /ipconfig het volgende:

Windows IP-configuratie

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 169.x.x.x
Subnetmasker . . . . . . . . . . . .: 255.x.x.x
Standaardgateway..................: 169.x.x.x

Ik snap hier vrij weinig van, maar ik kan me herinneren dat hier veel meer stond.
We hebben geloof ik een motorola modem van ziggo, die is verbonden met een Sweex router, daar staat R0002 op, ik gok dat dat het serienummer is oid. Hierna is die router nog verbonden met 1 van hetzelfde type.

Ik heb geen flauw idee wat ik nog meer kan doen om het internet te fixen. Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

• nota
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 08:52
werkt het wel als je de router loshaalt en 1 pc direct op de modem aansluit?

If you think sex is a pain in the ass, try different position

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-11 16:00
"Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 169.x.x.x"

169 wil zeggen dat je pc zichzelf een ip-adres geeft: dus je pc krijgt geen ip-adres van de router.
Als dit het geval is op alle pc's is je router dus verkeerd ingesteld (dhcp staat uit) of defect.
Meestal deelt je router 192.168-adressen uit. Dat hoor je dus te zien op je pc.
Heeft verder niets met je internetprovider te maken.

[ Voor 38% gewijzigd door Hulkiedulkie op 20-01-2010 01:32 ]

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 13:15
2 Routers zonder verstand van zaken is vragen om problemen....

Eigenlijk moet je dan 1 router laten routen en de andere puur en alleen gebruiken als switch (waarschijnlijk de reden waarom je nu 2 routers gebruikt?). Als dat te lastig is kun je beter gewoon een losse switch kopen...

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
En bij beide routers staat DHCP aan ?

Verwijderd

7 pc's op een sweex router is gewoon niet te doen. laatste keer dat ik 4 pc's op sweex router van een vriend van me knalde deze er ook elke dag 2 maal uit. twee routers op elkaar aansluiten is ook al niet geweldig omdat je dan een routing probleem krijgt (je hebt kans dat twee pc's in je netwerk hetzelfde ip hebben router 1 heeft dan geen flauw idee waar het dan heen moet naar pc1 of router 2).

mijn advies laat iedereen 10-15 euro inleggen en ga naar je computerzaak en laat je adviseren. als je geen geschikte router met genoeg aansluitingen kunt vinden (wat zeer waarschijnlijk niet lukt) ga dan voor een router (voorkeur linksys, D-Link of Netgear) en daarna een switch (maakt niet zo heel veel uit omdat deze niet zo heel veel hoeft te doen maar geen C-merk zoals sweex).
Pagina: 1