Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Hi guys,

Sinds een paar dagen maakt m'n S1 IS foto's als deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.gt-power.nl/anders/s1.jpg

Nu moet ik toegeven dat de camera een vrij hoerig leven heeft gehad in de 6-7 jaar dat ik hem heb. Van een trap laten kletteren, ontelbare ritten in m'n weekendtas naar Brabant, overal mee naar toegesleept... Desondanks zijn er niet bijzonder veel foto's mee gemaakt. Nu heb ik hier een EOS 450 liggen die het een stuk aangenamer heeft, dus zo heel erg is dit verlies niet, maar voor ik de S1 weggooi wil ik graag van jullie weten of dit niet toevallig een bekend probleem is waar een simpele fix voor is. Overigens ben ik stiekem ook wel nieuwsgierig wat dit kan veroorzaken.

[ Voor 5% gewijzigd door the_scientist op 19-01-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Ziet er uit alsof de sensor het heeft begeven :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Is dit niet een van de modellen met de beruchte Sony CCD die ook na vele jaren nog gerepareerd worden door de fabrikant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickeyboy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 20:35
Ga ermee naar een (echte) fotozaak dan heb je tenminste zekerheid. Als deze camera op een lijstje staat voor de coulance regeling van de sony CCD's dan kost het je volgens mij maar €30 ofzo om hem te laten maken. Ben je hem dacht ik wel 3 weken kwijt zo uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik lees op Canon.be:
FAQ: Waarom wijkt de beelduitvoer af?

Antwoord:

Bedankt dat u hebt gekozen voor een product van Canon.

We hebben gemerkt dat in uitzonderlijke gevallen sommige CCD's, die worden gebruikt in digitale camera's en digitale videocamera's van Canon, een probleem hebben dat leidt tot een afwijkende beelduitvoer.

Onze oprechte excuses voor het ongemak dat dit met zich meebrengt. Canon biedt gratis reparatie voor producten waarbij een fout wordt veroorzaakt door een defect.

Canon wil haar klanten graag op de hoogte brengen van het probleem en hoe wij het willen oplossen.

Details van het probleem :
In sommige, zeer zeldzame gevallen, kunnen bij een hoge temperatuur of luchtvochtigheid gedeelten van de interne bedrading van de CCD's loslaten in producten die een afwijkende beelduitvoer hebben.

Als dit defect optreedt, wordt het signaal in de opnamemodus niet goed doorgegeven vanuit de CCD. Dit kan leiden tot de hieronder genoemde beeldafwijkingen:

* Afbeeldingen worden niet weergegeven
* Kleuren van de afbeeldingen wijken af
* Afbeeldingen worden vervormd weergegeven

op het LCD-scherm.

Oplossing :
We verzoeken gebruikers die deze problemen herkennen contact op te nemen met een van onze geautoriseerde reparatiecentra.

Producten met een afwijkende beelduitvoer waarbij is vastgesteld dat de interne bedrading van de CCD heeft losgelaten, worden gratis gerepareerd. Let op: voor de reparatie kunnen mogelijk gereviseerde onderdelen worden gebruikt die voldoen aan de kwaliteitseisen van Canon.
toon volledige bericht
Mijn zus haar videocamera had hetzelfde probleem, en dat is op twee weken tijd gratis gerepareerd :) Alleen de verzendkosten heen moest ik betalen. Je Canon S1 IS valt hier ook onder :)

[ Voor 4% gewijzigd door Admiral Freebee op 20-01-2010 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nickeyboy schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 00:25:
Ga ermee naar een (echte) fotozaak dan heb je tenminste zekerheid.
*kuch*BullShit*kuch*

Grote kans dat daar iemand werkt die net een paar jaar komt kijken en die niet eens weet van een CCD probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-07 14:19

mennovanw

Canon? You can!

Het ligt er geheel aan naar welke fotozaak je gaat uiteraard ;)

Weer een kapotte Sony-sensor, weer een coulance-regeling door Canon. Canon bellen, het nummer van Tech Repair krijgen, ding insturen en na een aantal weken automagisch een nieuwe sensor of een andere camera.. Als ik een stuiver zou krijgen voor elke keer dat ik dit getikt / of gezegd had..

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mennovanw schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 01:14:
Het ligt er geheel aan naar welke fotozaak je gaat uiteraard ;)
True en presumption.... Ik ga er dan maar even vanuit dat -zelfs als ze naar een grote ( ;) ) fotozaak gaan- het afhangt van de medewerker die je treft. :) Dit kan zowel bij een dozenschuiver zijn als bij een speciaalzaak en zowel bij een kleine als bij een grote winkel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Thanks allemaal, zag in het grote S1 IS-topic ook al e.e.a. staan. Ik ga even bellen met Canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickeyboy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 20:35
Ik ben gewoon niet zo'n fan van de MM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Ik kwam toevallig langs dit topic en bedacht dat ik een S1 op de plank had liggen met al lange tijd dit probleem.

Heb Tech repair (tegenwoordig de reparateur voor Canon) gebeld en die zeiden dat het idd de CCD kon zijn. Heb de S1 naar ze gestuurd en mochten ze een kapotte CCD constateren dan krijg ik of een nieuwe camera of de S1 gerepareerd terug. Enige kosten die ik dan heb moeten maken is de kosten om de camera daar te krijgen.

Ben benieuwd :) Vraag me overigens wel of hoe groot de kans is dat zo'n S1 nog repareren...
Pagina: 1