Wegen een defect moederbord in de pc van schoonvader (had al tijden problemen met posten) heb ik een oude pc opgeofferd. Van de oude pc en de pc van schoonvader een nieuwe pc samengesteld.
Deze “nieuwe pc” heeft het probleem dat ik onder windows XP (welke zich zonder problemen laat installeren) geen applicaties kan installeren vanaf een cd. Hij herstart spontaan en uitzetten automatische herstart geeft BSOD “BAD_POOL_HEADER”.
Als ik een image maak van de cd en deze Mount met deamon tools kan ik de applicaties zonder problemen installeren..
Voornaamste specs (verzamelbox van oude componenten):
Moederbord: Gigabyte 7zxe rev 2.1
Geheugen: 1GB PC 133 (2x256 en 1x512)
Harddisk: 160GB Hitachi
DVD-ROM: Pioneer
DVD-RW: Liteon
VGA: Radeon 7200
Wat heb ik inmiddels geprobeerd:
Update naar meest recente BIOS
Vervangen IDE Kabel
Alleen DVD-ROM aangesloten als master
Andere DVD-ROM Geprobeerd als master
Zoveel mogelijk hardware verwijderen en 1 voor 1 terugplaatsen.
Na van dit alles geprobeerd te hebben is het probleem volgens mij gelokaliseerd. Het verwijderen van de netwerkkaart (3com 3905C-TX) lost het probleem op.
Ik heb echter wel een netwerkkaart nodig in deze pc. Ik heb reeds geprobeerd om deze te vervangen door door een Farallon kaart met een andere chipset geeft hetzelfde probleem.
Daarnaast geprobeerd om netwerkaart alleen op 1 IRQ te zetten (zonder deze te delen met andere apparaten), echter ook dit lost niets op.
Na 2 dagen proberen lijkt het probleem gelokaliseerd, echter voor oplossingen heb ik geen ideeën meer. Hoop dat iemand nog ideeën heeft.
Deze “nieuwe pc” heeft het probleem dat ik onder windows XP (welke zich zonder problemen laat installeren) geen applicaties kan installeren vanaf een cd. Hij herstart spontaan en uitzetten automatische herstart geeft BSOD “BAD_POOL_HEADER”.
Als ik een image maak van de cd en deze Mount met deamon tools kan ik de applicaties zonder problemen installeren..
Voornaamste specs (verzamelbox van oude componenten):
Moederbord: Gigabyte 7zxe rev 2.1
Geheugen: 1GB PC 133 (2x256 en 1x512)
Harddisk: 160GB Hitachi
DVD-ROM: Pioneer
DVD-RW: Liteon
VGA: Radeon 7200
Wat heb ik inmiddels geprobeerd:
Update naar meest recente BIOS
Vervangen IDE Kabel
Alleen DVD-ROM aangesloten als master
Andere DVD-ROM Geprobeerd als master
Zoveel mogelijk hardware verwijderen en 1 voor 1 terugplaatsen.
Na van dit alles geprobeerd te hebben is het probleem volgens mij gelokaliseerd. Het verwijderen van de netwerkkaart (3com 3905C-TX) lost het probleem op.
Ik heb echter wel een netwerkkaart nodig in deze pc. Ik heb reeds geprobeerd om deze te vervangen door door een Farallon kaart met een andere chipset geeft hetzelfde probleem.
Daarnaast geprobeerd om netwerkaart alleen op 1 IRQ te zetten (zonder deze te delen met andere apparaten), echter ook dit lost niets op.
Na 2 dagen proberen lijkt het probleem gelokaliseerd, echter voor oplossingen heb ik geen ideeën meer. Hoop dat iemand nog ideeën heeft.