Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Door netwerkkaart werkt dvd speler niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11 22:18
Wegen een defect moederbord in de pc van schoonvader (had al tijden problemen met posten) heb ik een oude pc opgeofferd. Van de oude pc en de pc van schoonvader een nieuwe pc samengesteld.

Deze “nieuwe pc” heeft het probleem dat ik onder windows XP (welke zich zonder problemen laat installeren) geen applicaties kan installeren vanaf een cd. Hij herstart spontaan en uitzetten automatische herstart geeft BSOD “BAD_POOL_HEADER”.

Als ik een image maak van de cd en deze Mount met deamon tools kan ik de applicaties zonder problemen installeren..

Voornaamste specs (verzamelbox van oude componenten):
Moederbord: Gigabyte 7zxe rev 2.1
Geheugen: 1GB PC 133 (2x256 en 1x512)
Harddisk: 160GB Hitachi
DVD-ROM: Pioneer
DVD-RW: Liteon
VGA: Radeon 7200

Wat heb ik inmiddels geprobeerd:
Update naar meest recente BIOS
Vervangen IDE Kabel
Alleen DVD-ROM aangesloten als master
Andere DVD-ROM Geprobeerd als master
Zoveel mogelijk hardware verwijderen en 1 voor 1 terugplaatsen.

Na van dit alles geprobeerd te hebben is het probleem volgens mij gelokaliseerd. Het verwijderen van de netwerkkaart (3com 3905C-TX) lost het probleem op.

Ik heb echter wel een netwerkkaart nodig in deze pc. Ik heb reeds geprobeerd om deze te vervangen door door een Farallon kaart met een andere chipset geeft hetzelfde probleem.

Daarnaast geprobeerd om netwerkaart alleen op 1 IRQ te zetten (zonder deze te delen met andere apparaten), echter ook dit lost niets op.

Na 2 dagen proberen lijkt het probleem gelokaliseerd, echter voor oplossingen heb ik geen ideeën meer. Hoop dat iemand nog ideeën heeft.

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:40
Het klinkt nogal als een vreemd verhaal en ik krijg de indruk dat er toch iets kapot is. Misschien dat als je dat fixt dat er dan andere dingen brak zijn, want zo iets hoort toch niet te gebeuren. Het lijkt me een dweilen met de kraan open als je gaat fixen, is er niet nog iets anders defect dat deze samenwerking kapot maakt?

Maar als suggestie, is een USB netwerk adapter misschien niet iets?
Heb je een volledige nieuwe windows install gedaan?

Only when it is dark enough, can you see the stars

• Dickster
Nieuwe windows installatie meerdere malen gedaan (na hardwarewijzigingen). Dit is voor mij ook een reden om aan te nemen dat het probleem softwarematig is, aangezien de windows installatie zonder problemen verloopt.

Ik ben momenteel nogmaals aan het installeren, echter nu met de farallon kaart. Ik verwacht ook hiervan overigens geen wonderen meer. Ik zie niet dat ik zelfs drie netwerkkaarten geprobeerd heb (dacht dat twee 3com kaarten dezelfde waren, maar was een 3c3905B en een 3c3905C).

Ik heb volgens mij ook nog ergens zo een usb adapter liggen, die zal ik morgen eens opzoeken.

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:40
Dickster schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 23:13:
Dit is voor mij ook een reden om aan te nemen dat het probleem softwarematig is, aangezien de windows installatie zonder problemen verloopt.
Ik weet niet of ik het eens ben met deze analyse :) Ik zelf denk wel aan een hardware probleem ergens. De windows instalatie zelf doet gewoon heel veel dingen niet, en alle drivers om de hardware op een complexe manier aan te sturen komen ook pas later aan bod. Heel veel hoeft de hardware gewoon niet te doen tijdens de instalatie, een instalatie komt er ook wel door zonder veel hardware acceleratie, of andere speciale hardware truckjes.

Het feit dat welke netwerk kaart dan ook een fout geeft doet mij vermoeden dat er ergens toch iets grondig mis zit, misschien op je moederbord waar de bus aangestuurd wordt, misschien ergens een component dat wat dingen bij elkaar brengt, ik weet het niet.

Je kan geluk hebben met het feit dat als je het op een andere manier regelt, usb adapter dat het toevallig wel werkt, maar ik blijft skeptisch, ik zelf zou wel direct aan een hardware probleem denken, dit zou niet zomaar moeten gebeuren met elke netwerkkaart, met verschillende dvd/cdrom-spelers.

Ik zou mijn geld zetten toch een moederbord probleem ergens. Vraag is of je het dan waard is om dat te vinden en op te lossen, of dat een toevallige hardware combinatie die wel werkt goed genoeg is voor je.

Only when it is dark enough, can you see the stars

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gooi die 3com kaarten maar met een hele grote boog in de vuilnisbak.

Tenzij je er een linux distro op gaat gooien is die kaart niet meer te gebruiken met Windows versies hoger dan XP/2003 wegens het ontbreken van driversupport door 3COM voor alles na XP..

daarnaast: als dit een hardware probleem is,. waarom zet je het dan in een Windows forum? :)

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 20-01-2010 14:44 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dickster
Probleem is opgelost door het verwijderen van de 3com kaart.
Semyon schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 01:17:
[...]

Ik weet niet of ik het eens ben met deze analyse :) Ik zelf denk wel aan een hardware probleem ergens. De windows instalatie zelf doet gewoon heel veel dingen niet, en alle drivers om de hardware op een complexe manier aan te sturen komen ook pas later aan bod. Heel veel hoeft de hardware gewoon niet te doen tijdens de instalatie, een instalatie komt er ook wel door zonder veel hardware acceleratie, of andere speciale hardware truckjes.

Het feit dat welke netwerk kaart dan ook een fout geeft doet mij vermoeden dat er ergens toch iets grondig mis zit, misschien op je moederbord waar de bus aangestuurd wordt, misschien ergens een component dat wat dingen bij elkaar brengt, ik weet het niet.

Je kan geluk hebben met het feit dat als je het op een andere manier regelt, usb adapter dat het toevallig wel werkt, maar ik blijft skeptisch, ik zelf zou wel direct aan een hardware probleem denken, dit zou niet zomaar moeten gebeuren met elke netwerkkaart, met verschillende dvd/cdrom-spelers.

Ik zou mijn geld zetten toch een moederbord probleem ergens. Vraag is of je het dan waard is om dat te vinden en op te lossen, of dat een toevallige hardware combinatie die wel werkt goed genoeg is voor je.
Ik kan mij in de basis geheel vinden in bovenstaande opmerkingen, echter vindt het erg opmerkelijk dat de hardware (tot voor kort gebruikt en functionerend) problemen opleverde.

Daarnaast vindt ik het erg opvallen dat de 3com kaarten de problemen opleveren en de Farallon kaart niet. Mocht het inderdaad zo zijn dat dit een toevallige hardwarecombinatie is die wel functioneert dan is dit voor schoonvader (die de pc vrijwel alleen gebruikt voor office, internet en opslag) voldoende.

Ik heb voor mezelf dan geconcludeerd dat het een driverprobleem is geweest met de 3com kaarten (dat mogelijk ook op een andere wijze opgelost had kunnen worden).

Desondanks bedankt voor de reacties en het meedenken.
alt-92 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 14:44:
Gooi die 3com kaarten maar met een hele grote boog in de vuilnisbak.

Tenzij je er een linux distro op gaat gooien is die kaart niet meer te gebruiken met Windows versies hoger dan XP/2003 wegens het ontbreken van driversupport door 3COM voor alles na XP..

daarnaast: als dit een hardware probleem is,. waarom zet je het dan in een Windows forum? :)
Zoals eerder gezegd betrof het volgens mij een softwareprobleem, vandaar de keuze voor WOS.

Momenteel kan ik geen andere conclusie trekken dat de opmerking over de 3com kaarten volledig terecht is geweest.

[ Voor 92% gewijzigd door Dickster op 20-01-2010 16:20 ]

• Dickster
Ook nog een smc, realtek en Davicomm kaart geprobeerd en deze werken allen zonder problemen.

Bedankt voor de reacties, maar voor mij afgedaan als hardwareprobleem met de 3com kaart in deze opstelling (eerder geen problemen gehad met deze kaarten).

[ Voor 46% gewijzigd door Dickster op 23-01-2010 02:14 ]

Pagina: 1