Het bedrijf waar ik werk verkeert in zwaar weer.
de Belgische vestiging heeft flinke verliezen gedraaid en in Capelle is het niet veel beter.
Het hoofdkantoor heeft afgelopen jaar net 150.000 euro winst gedraaid.
De winst op het hoofdkantoor komt doordat er een invordering op het loon is geweest.
afgelopen jaar was het de volgende regeling
- 50% vakantie geld en 50% 13e maand
- 7,5% loon inleveren.
Nu 2010 wordt er opnieuw een beroep gedaan op de solidariteitsbijdrage.
de regeling voor dit jaar is als volgt
- 7,5% loon inleveren in mijn geval er zijn ook collega's die 12,5% moeten inleveren.
- vakantie geld wel normaal
- 13e maand wordt pas beslist eind november.
de regeling geldt voor het hele jaar.
De regeling voor 2010 ben ik zelf op tegen omdat er afgelopen jaar al veel is ingeleverd.
Hierop heb ik vandaag een gesprek gehad met de directeur en hij heeft tegen mij gezegd of ik teken of niet
het loon zal ingehouden worden.
Maar hij heeft graag dat ik teken en dat ik niet aan de verkeerde kant van de streep sta.
Mijn advocaat zegt dat het mijn beslissing is, vorig jaar ben ik akkoord gegaan omdat de gedachte dat iedereen dan werk houdt een nobel streven is. maar nu nog een jaar lang doorgaan waar ligt dan het einde.
Voor het grote geheel, van de 110 collega's zijn er nu 8 niet akkoord met deze regeling.
Het MT heeft wel een presentatie gegeven waarom wij akkoord moesten gaan maar geen cijfers zwart op wit.
Wat zouden jullie doen?
de Belgische vestiging heeft flinke verliezen gedraaid en in Capelle is het niet veel beter.
Het hoofdkantoor heeft afgelopen jaar net 150.000 euro winst gedraaid.
De winst op het hoofdkantoor komt doordat er een invordering op het loon is geweest.
afgelopen jaar was het de volgende regeling
- 50% vakantie geld en 50% 13e maand
- 7,5% loon inleveren.
Nu 2010 wordt er opnieuw een beroep gedaan op de solidariteitsbijdrage.
de regeling voor dit jaar is als volgt
- 7,5% loon inleveren in mijn geval er zijn ook collega's die 12,5% moeten inleveren.
- vakantie geld wel normaal
- 13e maand wordt pas beslist eind november.
de regeling geldt voor het hele jaar.
De regeling voor 2010 ben ik zelf op tegen omdat er afgelopen jaar al veel is ingeleverd.
Hierop heb ik vandaag een gesprek gehad met de directeur en hij heeft tegen mij gezegd of ik teken of niet
het loon zal ingehouden worden.
Maar hij heeft graag dat ik teken en dat ik niet aan de verkeerde kant van de streep sta.
Mijn advocaat zegt dat het mijn beslissing is, vorig jaar ben ik akkoord gegaan omdat de gedachte dat iedereen dan werk houdt een nobel streven is. maar nu nog een jaar lang doorgaan waar ligt dan het einde.
Voor het grote geheel, van de 110 collega's zijn er nu 8 niet akkoord met deze regeling.
Het MT heeft wel een presentatie gegeven waarom wij akkoord moesten gaan maar geen cijfers zwart op wit.
Wat zouden jullie doen?