• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Topicstarter
Ik wil graag een aantal laserdiscs digitaliseren die nog nooit op DVD zijn uitgebracht in een hoge kwaliteit. Er zijn wel rips te vinden online, maar die zijn niet altijd super qua kwaliteit |:(

Na veel zoeken heb ik een aantal LD spelers gevonden die eventueel geschikt zijn om te gebruiken:

Ik wil hiervoor 1 van de beste (betaalbare) PAL/NTSC LD spelers gebruiken: De Pioneer CLD-2950.

Deze schijnt qua beelkwaliteit een stukje beter te zijn dan latere (DVD) combi's van Pioneer zoals de DVL-909 en DVL-919.

Een CLD-D925 doet het ook aardig, maar kan niet tippen aan de CLD-2950 van wat ik gelezen heb.

Na grondig speurwerk ben ik er wel uit de de Canopus/Grass Valley ADVC's de beste oplossing is als "capture device".

Echter ik twijfel nog tussen de ADVC 110 en ADVC 300. Het enige verschil lijkt de LTBC te zijn ("including digital noise reduction and image stabilization using line time base correction (LTBC)—our ADVC300 unit instantly cleans, stabilizes, and preserves old VHS and Hi8 videos in a clean DV format").

Wat speurwerk levert op dat de LTBC alleen echt nuttig zou zijn bij VHS en andere "tapes", dus volgens mij bij LD's niet?

Het prijsverschil is ongeveer EUR 100,-

Ik heb zelf niet veel ervaring hiermee, dus wellicht dat iemand hier meer ervaring heeft en kan aangeven wat ik het beste kan kopen?

webOS all the way!

• danger89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-10-2025
Zo dat komt uit het jaar 1980 (toen was ik nog (net) niet eens geboren) haha

Des al niet te min heb ik eventueel 2 website gevonden:
http://club.myce.com/f32/...isc-dvd-conversion-79887/
http://www.tomshardware.c...2537-15-convert-laserdisc
Instead of capturing all the video, you might be able to "rip" the laserdisc via a copmuter conneciton to the ld drive.
maar verwacht geen FullHD 8)7 ;)

[ Voor 26% gewijzigd door danger89 op 14-02-2010 03:01 ]

• Caveman
  • Laatst online: 02-01 10:36

Caveman

whahoehaha

Whoow, ik had geen idee dat je nog Laserdisks spelers kon kopen... Die ADVC's zijn erg mooie apparaatjes, maar ik vind ze wel erg duur voor wat ze doen. Met een fatsoenlijk USB-capture device en wat software bereik je hetzelfde. Het blijft tenslotte maar een analoog video signaal. Maar als geld geen rol speelt, dan is zon ADVC wel een cool hebbedingetje.

Volgens mij heb je aan de 55 al voldoende en die kost bij amazon ~ $160. Het verschil tussen de 110 en de 300 vind ik nogal wat ($400 en $210, en das meer dan 100 euro) je moet toch nog nabewerken, want je krijgt een DV bestand binnen..

[ Voor 25% gewijzigd door Caveman op 14-02-2010 11:28 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Hermanvh
  • Laatst online: 18-12-2025

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Topicstarter
Ik heb inmiddels een wat goedkopere oplossing gevonden :)

LeadTek Winfast TV2000 XP Expert met Conexant chipset, een ATI Theater 650 en een cheap ass e-Tech kaartje met Philips SAA7134 chipset. Waren bij elkaar (LeadTek + e-Tech 2e hands, ATI nieuw uit US) ong. EUR 100,- incl. verzending voor de 3 kaarten dus prima :) Dus een stukje goedkoper dan 1 ADVC :)

Ik ben aardig aan het testen geweest en de beeldkwaliteit verschilt erg tussen de kaarten:

Kwaliteit van slecht naar goed:
e-Tech met Philips SAA7134 chipset
LeadTek Winfast 2000 XP Expert met Conexant chipset
ATI Theater 650

De ATI is veruit het beste, hetgeen waarschijnlijk komt door de nieuwere technlogie en de meer geavanceerde (3d) comb-filter die gebruikt wordt. Beeld is prima wanneer ik in VirtualDub capture.

Een beetje opschonen en nabewerken en het is super :)

webOS all the way!