Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:19
Ik ben van plan de Asus Xonar Essence STX aan te schaffen, maar ik vraag me af of deze past vanwege het metalen blok wat er op zit.

Afbeeldingslocatie: http://img696.imageshack.us/img696/7979/190120101211.jpg
Heeft iemand een idee? Zou het een probleem geven met de airflow?

[ Voor 13% gewijzigd door Devil777 op 19-01-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 12:30
Vermoedelijk niet, heb je niet nog een andere pci-e poort? Bij mij was precies hetzelfde geval met die bovenste pci-e poort. Daar paste mijn xonar dx niet in en aangezien de essence groter is dan de xonar dx, zou ik zeggen dat dat niet gaat passen. Gelukkig had ik helemaal van onderen nog een pci-e x4 bus vrij, daar zit mijn xonar dx nu in en dat maakt niet uit.

Je zou je essence net zo goed in een pci-e x16 kunnen stoppen, maar aan je 2 gpu's te zien zal je geen pci-e x16 meer over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
Nee helaas zijn er onder geen pci sloten beschikbaaar. D'as flink balen dus. Zou het niet mogelijk zijn om een soort verlengkabel te kopen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
Maar als ik deze foto zie neemt het toch maar 1 slot in of zit ik toch echt verkeerd?
Afbeeldingslocatie: http://www.dvhardware.net/news/asus_xonar_essence_stx_exp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat ding gaat toch gewoon in het x1 slot passen. Het lijkt me dat die heatsink zo gemaakt is dat lange x1 kaarten gaan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
Ja die foto zou toch haast een optische illusie moeten zijn om het niet te laten passen. Ik denk wel dat ik tape ga plakken op die heatsink, om kortsluiting te voorkomen mocht ie tegen de andere kaart aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidewindergo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-02-2022
Even een opmerking geven, je hebt voldoende plaats om die kaart te installeren. Heb zelf een aparte grafische kaart zitten en zolang je langs de achterkant van de PCB geen lange schroeven of metalen blokken hebt zitten, zal ie zeker passen :) De achterkant van de Essence zelf is volledig vlak, op de soldeerpunten na uiteraard.

[ Voor 15% gewijzigd door sidewindergo op 21-05-2010 11:28 ]

Pagina: 1