Toon posts:

9800gt beschadigd door koelpasta? Shader clockrate onzichtba

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb sinds vandaag mijn 9800GT uitgerust met een Xigmatek Bifrost VD1065 cooling. Nu ben ik bij het aanbrengen van nieuwe koelpasta op de GPU lichtelijk uitgeschoten op videokaart, net ernaast. Ik heb dit geprobeerd zo goed mogelijk te reinigen. Maar als ik EVGA Precision, of Rivatuner gebruik om het hele verhaal te OC'en is het niet mogelijk mijn shader-rate aan te passen. Volledig onzichtbaar. Als ik andere sliders als core en memoryclock verschuif resetten ze direct naar standaard. Is de GPU beschadigd, of zit er nog koelpasta op? Ik zou erg blij zijn met een reactie :)

Met Groet,

Wouter

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
volgens mij klokt je shader core mee met je core clock. tenzij je dit uitzet, maar volgens mij op auto klokt dit vanzelf mee..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Topicstarter
Mijn shaderclock is onzichtbaar, terwijl deze normaal wel zichtbaar hoort te zijn. Het gaat niet om het programma, zoals in mijn eerste post staat omschreven, maar om het feit dat de clockrate weg is, staat op 0. Ik kan niks doen ermee, en heb bij het monteren van mijn nieuwe koeling koelpasta gelekt en het gepoogd zo goed mogelijk te reinigen, ik denk zelf dat het hierdoor komt...

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:58

D4NG3R

kiwi

:)

Koelpasta geleid geen electriciteit ;) alleen hitte...
Al zou je je complete kaart onderdompelen in Koelpasta, zal er nog niks gebeuren.

Edit: Post hierboven.

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 19-01-2010 20:38 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Uhm.. kan het zijn dat ik bij het reinigen de kaart beschadigd heb, want ik kan me geen andere reden voorstellen waarom in een keer die kaart niets meer doet in Rivatuner etc..

Verwijderd

Dit kan, maar het kan ook zijn dat je niet de goede driver hebt geinstalleerd. Probeer dat eerst eens, als dat niet werkt kan het zijn dat hij kapot is gegaan door het reinigen...(lets hope not).

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:41:
Uhm.. kan het zijn dat ik bij het reinigen de kaart beschadigd heb, want ik kan me geen andere reden voorstellen waarom in een keer die kaart niets meer doet in Rivatuner etc..
Waar mee heb je (geprobeert) je kaart schoon te maken eigenlijk ?

Signature

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

BGB4rn schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 10:31:
[...]

Waar mee heb je (geprobeert) je kaart schoon te maken eigenlijk ?
de titel leest `beschadigt door koelpasta`

Hij heeft hem niet schoon gemaakt, alleen nieuw pasta ertussen gedaan.

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-01 13:05
Hij heeft hem dus wel schoongemaakt en eigenlijk klopt de titel ook niet, want dat was een aanname.

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-01 21:32
Heb je de nieuwe nVidia drivers geinstalled?

indien ja, daar ligt het aan, sinds de nieuwe driver is mijn shader bar ook weg in EVGA precision ;-)

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-01 15:11

Nessuno

io sono nessuno

erm koelpasta geleid niet ?? :+
maak es een bruggetje op een willekeurige kaart met as5 en kijk dan eens wat er gebeurt :D

Na rose e cient spin

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:58
Er is zowel geleidende als niet geleidende koelpasta, arctic silver is zo'n geleidende pasta. Persoonlijk heb ik ook een sterke voorkeur voor ouderwetse niet geleidende pasta. Vraag is dus welke paste je gebruikt hebt?

edit: zie ook hierboven ;)

[ Voor 6% gewijzigd door base_ op 27-01-2010 22:51 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

base_ schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:51:
Er is zowel geleidende als niet geleidende koelpasta, arctic silver is zo'n geleidende pasta. Persoonlijk heb ik ook een sterke voorkeur voor ouderwetse niet geleidende pasta. Vraag is dus welke paste je gebruikt hebt?

edit: zie ook hierboven ;)
Arctic silver zit zon goedje doorheen zodat het amper nog Electriciteit geleid.. Maar heb er IDD niet aan gedacht dat er ook een aantal zilverproducten waren... En deze geleiden (soms) dus wel.

• warhunter6
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-04-2025
heb je met EVGA precision goed gekeken of alles op manual staat, ikzelf heb ook een EVGA kaart en je moet daar wel goed naar kijken want standaard staat alles op Automatic. Ikzelf blijf het liefst van dat soort tooltjes af want ik OC men CPU alleen, GPU vind ik beetje link met zon koeler + ik wil men systeem toch nog stil houden (: En het lijkt me niet dat de GPU beschadigd is door de koelpasta, want als ie kapot is waarom zou ie het dan nog gewoon doen maar zich niet laten overclocken?... Suc-6

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:47

Dark

who tweaked the light?

met welke versie driver zit je? want met de laatste whql(196.21) is de shader clock onzichtbaar met rivatuner en evga precision , of je moet precision 1.91 gebruiken...

edit: kijk eens hier dan zal je zien dat je niet de enige bent zonder shader clocks...

edit2: met 196.34 werken de oude methoden wel weer...

[ Voor 39% gewijzigd door Dark op 02-02-2010 10:36 ]

Pagina: 1