Toon posts:

HELLUPIE Bezig met bouwen van systeem, hulp nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie tijd,

Ik ben bezig met een systeem dat ik over +/- 2 weken voor mijzelf ga bouwen

Zo moeten de specs worden:

AMD Athlon Thunderbird 1200 Mhz
256MB PC133 SDRAM
Asus V7700 GeForce2 32MB Pure
IBM 30 GB (DTLA-307030, 7200rpm, 2MB)
Iiyama 17" S704 HT Vision Master 404
Creative Labs Soundblaster 128
Asus A7V Moederbord (ik heb maar wat gepakt op tweakers.net)
AOpen HQ45 Grey (235 W, Midi Tower) (ik heb maar wat gepakt)
3Com 3C900 TPO PCI 10Mbit (kweenie of dit nodig is maar ik hoorde dat
nieuwere Moederborden geen ISA meer hadden zo ja dan kan ik gewoon mijn oude
kaartje inbouwen)
NEC 1,44MB Floppy Drive
Plextor 12x10x32x

Ik heb de volgende vragen:

Zitten dingen als Voeding, en Koeling al in de lege kast?

Moet er niet iets
bij de Processor zoals Koeler of zit dat er standaard bij?

Is deze combinatie van Geheugen, Processor, Moederbord en Kast wel compatible met elkaar, zo niet heeft u een betere combinatie?

ik heb uitgerekent en zal met de bovenstaande specs op rond de 3800 gulden uitkomen, meer wil ik er ook niet aan uitgeven dus als u suggesties doet houd er dan alstublieft rekening mee met mijn budget (ik ben pas 17 :) )

Bij Voorbaat Dank

Gijs

Verwijderd

Zitten dingen als Voeding, en Koeling al in de lege kast?
Koeling zit er niet altijd standaard bij, wil je extra, dan moet je casefans inbouwen. Voeding zit er standaard in, let op dat je 300Watt voeding krijgt.
Moet er niet iets
bij de Processor zoals Koeler of zit dat er standaard bij?
Ik zou een goede koeler kopen, koop een chrome orb, of een superorb en als je het goed wilt doen ga dan voor een Global Win Fop of een Alpha koeler
Is deze combinatie van Geheugen, Processor, Moederbord en Kast wel compatible met elkaar, zo niet heeft u een betere combinatie?
Combinatie is prima, wil je kwaliteit neem dan a-merk geheugen, is iets duurder, maar vaak ook beter. Verder zou ik gaan voor de Abit KT7a of de MSI Turbo, die hebben een nieuwe chipset die jou processor nog beter tot z'n recht laten komen,
U
By the way, zeg maar gewoon "je", volgens mij bestaat "u" hier niet op GoT.

O ja en een goedkoop realtekkaartje doet het ook prima, bespaart toch weer 100 piek.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle hulp :)

BTW zal ik de DDR of de Gewone AMD halen??

Verwijderd

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel, of als je ergens niet mee eens bent.

Verwijderd

De gewone, denk ik, ik weet zelf niet eens wat dat DDR inhoud, waarschijnlijk heb je daar weer speciaal geheugen voor nodig. Houd het dus maar bij de gewone. Of vraag het nog effies aan anderen.

Verwijderd

Dude... pak een A7V133.. voor die paar tientjes meer heb je een leuker bordje. Vooral de native ATA100 vind ik een van de voordelen! (ik heb zelf een A7V en die heeft dat niet :'()

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 maart 2001 22:19 schreef MisterSmith het volgende:
Vooral de native ATA100 vind ik een van de voordelen! (ik heb zelf een A7V en die heeft dat niet :'()
uuhh wat is Native ATA100?? (sorrie maar ik heb me pas sinds een paar dagen in mobo's verdiept

Verwijderd

ATA 100 is voor harde schijven, dat is de theorethische doorvoersnelheid in MB/s. Op wat oudere mobo's is dit 66 en op de nieuwere 100. Alle harde schijven op dit moment zijn uitgerust met ATA 100.

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt lekker (beter als mijn Bigfoot 2,1 GB snelheid uit mijn 166je ik kon nog beter zelf met een vergrootglas de nullen en eenen gaan tellen)

Anyway Klopte het nu dat ik niet mijn oude ISA ethernet kaartje kan gebruiken (het is voor mijn Chello Kabelmodem) in de nieuwe moederborden?

Verwijderd

Bij de abit Kt7A maak je nog kans, anders moet je effe op de sites van de desbetreffende varianten kijken en daar van het juiste type de specs opzoeken

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
die asus kannie iig niet op, want die heeft alleen maar Pci sloten (en natuurlijk AGP)
maar geen isa meer... Maare Wat er al gezegd werd, koop een simpel 10/100 mbit netwerkkaartje. die 35 gulden zal je niet om wakker liggen toch? (een 3com kaart is toch iets duurder...)

Isa sloten zijn ook langzamer dan Pci sloten, ik heb zelf @sloom en heb bijv. downloaden uitgetest met een netwerkkaart in een isa slot en een zelfde type netwerkkaart maar dan in een pci slot. In Pci kannie et allemaal net iets beter verwerken en gaat et allemaal wat sneller....

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:14
Ik zou voor abit gaan niet voor asus
Pagina: 1