[iPhone 1G] Nog de moeite waard om te kopen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObAt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 13:59

ObAt

Loading...

Topicstarter
Hallo,

Ik kan waarschijnlijk een tweedehands Iphone 1G bemachtigen. Maar ik heb daar een vraag over. Is het namelijk nog de moeite waard om nu nog een Iphone 1G te kopen, de 4G is namelijk al onderweg :P. Ik heb de specs vergeleken en het enige grootte verschil wat ik zag is dat het internetten sneller gaat, maar ik internet toch vrij weinig op mijn mobiel dus daar zal ik geen last van hebben.

En hoeveel is de 1G ongeveer nog waard? Niet tot erg weinig beschadigd het enige wat er aan is, is dat onderaan wat krasjes overleden pixels zijn maar dat was softwarematig op te lossen is mij wijs gemaakt.

In ieder geval bedankt,

ObAt

Mijn dagelijkse spamdosis is te lezen op http://twitter.com/#!/ObAtG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Sorry, maar krasjes kan je software matig onmognlijk weghalen xD.

Het ligt eraan.. de 4G word €700+ dus als je een 1G kan krijgen voor 150 of minder zou ik het wel doen... maar zoals ik zij, van die krasjes kom je niet af...

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-09 22:59
ObAt schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:04:
Hallo,

Ik kan waarschijnlijk een tweedehands Iphone 1G bemachtigen. Maar ik heb daar een vraag over. Is het namelijk nog de moeite waard om nu nog een Iphone 1G te kopen, de 4G is namelijk al onderweg :P. Ik heb de specs vergeleken en het enige grootte verschil wat ik zag is dat het internetten sneller gaat, maar ik internet toch vrij weinig op mijn mobiel dus daar zal ik geen last van hebben.

En hoeveel is de 1G ongeveer nog waard? Niet tot erg weinig beschadigd het enige wat er aan is, is dat onderaan wat krasjes zijn maar dat was softwarematig op te lossen is mij wijs gemaakt.

In ieder geval bedankt,

ObAt
Krasjes zijn (natuurlijk) niet softwarematig op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Hallo,

En hoeveel is de 1G ongeveer nog waard? Niet tot erg weinig beschadigd het enige wat er aan is, is dat onderaan wat krasjes zijn maar dat was softwarematig op te lossen is mij wijs gemaakt.
Krasjes softwarematig op te lossen? :?

Dat hebben ze je dan inderdaad goed wijs gemaakt, dat lijkt mij complete onzin... Misschien bedoelen ze wat dode pixels, die zou je misschien softwarematig kunnen re-mappen...

Verder is het een Iphone 1.0, niet de Iphone 1G Blijkbaar wordt dat ding ook wel Iphone 1G genoemd. ;)

Verder gaan de meeste Iphone's op marktplaats voor tussen de € 200 en € 400, afhankelijk van de staat waarin ze verkeren en of het een 3G of 3GS is, dus voor een first-gen Iphone zou ik niet meer dan € 100 Euro neertellen...

[ Voor 3% gewijzigd door Mark_640 op 19-01-2010 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObAt

ObAt

Loading...

Topicstarter
Ofja krasjes, in ieder geval ik heb de beste man gesproken en het was meer iets in de richting van dode pixels. Communicatiefoutje :D

Bedankt allen voor jullie reacties, richtprijs 100-150 euro dus, bedankt voor de info.

Nog een vraagje, klopt het wat ik zei over het verschil tussen de 1G en de 3G dat alleen het netwerk (en software) veranderd is? Ik weet wel zeker de de 3GS een betere processor en meer RAM-geheugen heeft. Ik heb namelijk niet echt een duidelijke vergelijking gevonden, de 1G lijkt namelijk al verstoten uit de markt

ObAt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
Ik heb ook een iPhone van de eerste generatie.

Heb er €185 incl. verzendkosten voor betaald hier op Tweakers.

Hij heeft inderdaad geen 3G internet, maar dat maakt voor mij niet uit omdat ik eigenlijk toch alleen via WiFi internet.

De 3GS heeft een betere camera (automatisch scherpstellen geloof ik) en de processor is wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

ObAt schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 21:43:

Ik heb namelijk niet echt een duidelijke vergelijking gevonden, de 1G lijkt namelijk al verstoten uit de markt
Wikipedia: List of iPhone and iPod Touch models ;)

Btw: Naar een van die post's hierboven, de 1e hete zeer zeker wel 1G
Had niet gezien dat hij zijn post al veranderd had O-)

[ Voor 40% gewijzigd door D4NG3R op 19-01-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een telefoon is meestal na 2 jaar ver versleten. Accu ver op, knoppen die gaan weigeren omdat er vuil achter zit. Ik weet niet hoe oud zo'n 1g is, maar ik zou het niet doen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Marzman schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 21:55:
Een telefoon is meestal na 2 jaar ver versleten. Accu ver op, knoppen die gaan weigeren omdat er vuil achter zit. Ik weet niet hoe oud zo'n 1g is, maar ik zou het niet doen.
Als hij in een goede staat verkeert, zie ik niet helemaal waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObAt

ObAt

Loading...

Topicstarter
Bedankt, bah hoe kon ik nou wikipedia zijn vergeten :P De Iphone 1G en 3G zijn zowat inderdaad vrijwel hetzelfde muv. wat kleine dingen en internet. Om de camara geef ik ook vrij weinig, een telefoon is voor te sms'en, agenda, kleine notities, spelletjes en.... ohja bellen.

@ Marzman, volgens mij zal het niet zo erg zijn. Het zal natuurlijk niet meer perfect werken maar hij kost ook geen 700 euro meer :)

Bedankt voor de snelle service.

ObAt

[ Voor 17% gewijzigd door ObAt op 19-01-2010 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 11:36
dode pixels software matig oplossen?? als ik jou was zou ik het hen eerst laten oplossen voordat je het koopt

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

D4NG3R NL schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 21:57:
[...]

Als hij in een goede staat verkeert, zie ik niet helemaal waarom niet?
Ik zeg toch waarom :) Omdat na 2 jaar de problemen vaak komen bij telefoons. Daarvoor is hij in prima staat.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 09:45
Hou er wel rekening mee dat de iPhone 4G naar verwachting pas in Juli word geintroduceerd. Voordat jij dat apparaat evt. simlockvrij in handen krijgt ben je sowieso al 2/3 maand verder (als het hetzelfde is als met de 3GS). dus dat duurt nog wel even ;)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobophile
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-08 21:28
Belangrijk verschil: Je zult OS 4.0 misschien niet kunnen installeren.

http://www.iphoneclub.nl/...ncties-van-iphone-os-4-0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObAt

ObAt

Loading...

Topicstarter
Phobophile schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 22:15:
Belangrijk verschil: Je zult OS 4.0 misschien niet kunnen installeren.

http://www.iphoneclub.nl/...ncties-van-iphone-os-4-0/
Dat had ik al verwacht omdat die Iphone 4G veel krachtiger is dan de 1G (wordt in dit artikel 2G genoemd :?) en dat de software daar ook is voor aangepast.

@Sander, ik wil de 1G kopen niet de 4G 8)7

ObAt

[ Voor 3% gewijzigd door ObAt op 20-01-2010 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
SanderPS3 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 22:12:
Hou er wel rekening mee dat de iPhone 4G naar verwachting pas in Juli word geintroduceerd. Voordat jij dat apparaat evt. simlockvrij in handen krijgt ben je sowieso al 2/3 maand verder (als het hetzelfde is als met de 3GS). dus dat duurt nog wel even ;)
Simlock vrij maken van de 1G (officieel 2G) is erg simpel. Met Blackra1n heb je hem binnen 2 minuten simlockvrij en gejailbreakt. Ik ga er niet verder op in hier, maar het is dus niet hetzelfde als met de 3GS.

Heb zelf een 3GS en 2G en het grootste verschil is de snelheid. De 2G begint wat sloom te worden door de extra features in de firmware. Toch is het nog een prima telefoon. Die van mij is in mei 2 jaar oud maar doet het nog perfect. Als er normaal mee is omgesprongen is het nog een prima toestel. Er zit maar 1 knop op dus de kans op vuil is miniem en de bouwkwaliteit is goed waardoor stof onder het scherm ed bijna niet voorkomen. Batterij blijft een zwak punt (bij elke mobiel) en dat zal je dus moeten controleren.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

de 4G is namelijk al onderweg :P.
Bron?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Tweakers frontpage een paar dagen terug?

Hij word verwacht in april.

Edit: nieuws: 'Apple iPhone 4G krijgt dualcore-cpu en oled-scherm'

[ Voor 29% gewijzigd door D4NG3R op 20-01-2010 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ook een belangrijk verschil tussen de 1/2G en de 3G(s): een ingebouwde GPS! Ik heb vorige maand mijn 1G voor de zoveelste keer laten vallen met als resultaat een gebarsten scherm. Maar hij was nog steeds zeer aangenaam om mee te werken. Niets mis mee, als je er eentje tegen een scherpe prijs kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
tollo71 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 09:59:
Ook een belangrijk verschil tussen de 1/2G en de 3G(s): een ingebouwde GPS! Ik heb vorige maand mijn 1G voor de zoveelste keer laten vallen met als resultaat een gebarsten scherm. Maar hij was nog steeds zeer aangenaam om mee te werken. Niets mis mee, als je er eentje tegen een scherpe prijs kunt kopen.
Wat voor jou belangrijk is, hoeft dat niet te zijn voor iemand anders. Als je al een TomTom hebt bijvoorbeeld is die GPS functionaliteit al wat minder interessant.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:38
Sluuz schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 08:22:
[...]

Simlock vrij maken van de 1G (officieel 2G) is erg simpel. Met Blackra1n heb je hem binnen 2 minuten simlockvrij en gejailbreakt. Ik ga er niet verder op in hier, maar het is dus niet hetzelfde als met de 3GS.
Blackra1n voor de 2G? Dat gaat niet werken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Sluuz schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 10:37:
[...]

Wat voor jou belangrijk is, hoeft dat niet te zijn voor iemand anders. Als je al een TomTom hebt bijvoorbeeld is die GPS functionaliteit al wat minder interessant.
Uiteraard. Hetzelfde geldt voor mobiel internet (3G). Ik gebruikte mijn iPhone icm een Vodafone Scherp abbo, zonder mobiel internet. Naar volle tevredenheid.
Of het voor de topicstarter al dan niet geld,de aanwezigheid van GPS is een wezenlijk verschil tussen de 1/2G en de 3G(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObAt

ObAt

Loading...

Topicstarter
In ieder geval weet ik dat het jailbreaken erg simpel is :D. Dat de 1G/2G/Iphone (of hoe het apparaat dan ook genoemd mag/moet worden) geen GPS had wist ik nog niet, gelukkig heb ik wel een goede vriend Tom in de auto die me altijd de weg weet te vertellen.

Ok bedankt nu weet ik eindelijk dat het nog zeker de moeite waard is :)

ObAt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
MarcoC schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:41:
[...]
Blackra1n voor de 2G? Dat gaat niet werken hoor.
Jawel, heb het zelf ook zo gedaan.
Pagina: 1