Problemen met delen van drive

Pagina: 1
Acties:

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08-2025
Beste tweakers,

Ik heb een externe USB HDD aangesloten op mijn PC. Mijn PC heeft Windows Vista. Ik kan de drive delen, maar niet voor altijd. Ik moet zeer regelmatig de drive weer opnieuw delen. Dit zal ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat ik de HDD wel eens uitzet. Is er een workaround mogelijk oid? Ik stream namelijk via het netwerken dingen van mijn USB HDD naar mijn Mediaspeler (Asus O!Play) beneden. Soms kom ik erachter dat ik dus weer naar boven moet (zolder) om de drive te sharen. Iemand een suggestie?

No guts, no glory!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Maak een .bat bestandje met onderstaand, en zet dit in je scheduled-tasks b.v. elke 10 minuten.
Of plaats het in de autorun.inf op de usb-HDD ("open=autorun.bat"), en enable autorun voor usb in windows.
net share ShareName=z:
Als je de Mediaspeler admin rechten geeft kan je daar zonder te sharen \\computenrame\z$ gebruiken

[ Voor 22% gewijzigd door djexplo op 19-01-2010 16:50 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• KillGhost
Als ik via run dat intype zou ie het ook moeten doen right? If so, dat doet ie niet.

No guts, no glory!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mounten als een folder

maak een folder aan op een vaste drive e.g. c:\blaat
en in drive management kun je recht klikken, en dan bij change drive letters an paths doe je add
en dan zeg je bij mount in empty ntfs folder c:\blaat

en share deze

op deze wijze blijft je share intact en hen je nooit last van verspringende driveletters etc.

Je drive letter hoef je niet te verwijderen, je hebt gewoon 2 manieren om bij de hd te komen
dit kun je gewoon voor elk usb storage device doen. ook als de letters op zijn kun je doorgaan met het mounten als folder (theoretisch dan, ik heb niet zoveel usb sticks om het te testen)

[ Voor 33% gewijzigd door Fish op 19-01-2010 17:14 ]

Iperf

• KillGhost
Ik zal dit zo proberen. Eerst mijn dochter van de kindeoropvang halen :D

No guts, no glory!

• KillGhost
Het werkt! Thanks. Ik em inderdaad gemount.

No guts, no glory!

Pagina: 1