Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-04 21:37
Sinds kort ben ik in het bezit van een fileserver voor persoonlijk gebruik.
Nou zoek ik wat handige programma's die eigenlijk onmisbaar zijn voor op een server.
Ik heb even zitten zoeken op het forum, maar ik kan maar weinig vinden.

Het volgende heb ik al:
  • USBWebserver + phpsysinfo
  • HDTune Pro
  • PowerIso
  • Nero Burningrom
  • FTD
  • Newsleecher
  • DC++
Waar ik ook nog naar opzoek ben is een FTP server.
Deze FTP server moet wel mappen samen kunnen voegen van diversen schijven.
VB. ik heb op schijf E: en schijf F: en map movies staan. Deze wil ik via FTP dan zien als 1 map.
Ik heb aardig wat FTP servers geprobeerd, maar nog geen gevonden die het ondersteund.

Alvast bedankt!

EDIT: De FTP Server moet ook worden ingesteld als 'list only'. Geen mogelijkheid tot downloaden/uploaden dus.

[ Voor 6% gewijzigd door DJJ op 19-01-2010 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik voeg even 'thuis' aan je topic titel toe - ik denk dat je niet zo héél veel servers tegenkomt met allerlei P2P software er op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJJ
ik begrijp wat je bedoeld :) voor een enkele lan met vrienden soms verder niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-07 18:00

tim427

Turbulence!

DJJ schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:28:
Sinds kort ben ik in het bezit van een fileserver voor persoonlijk gebruik.
Nou zoek ik wat handige programma's die eigenlijk onmisbaar zijn voor op een server.
Ik heb even zitten zoeken op het forum, maar ik kan maar weinig vinden.

Het volgende heb ik al:
  • USBWebserver + phpsysinfo
  • HDTune Pro
  • PowerIso
  • Nero Burningrom
  • FTD
  • Newsleecher
  • DC++
Waar ik ook nog naar opzoek ben is een FTP server.
Deze FTP server moet wel mappen samen kunnen voegen van diversen schijven.
VB. ik heb op schijf E: en schijf F: en map movies staan. Deze wil ik via FTP dan zien als 1 map.
Ik heb aardig wat FTP servers geprobeerd, maar nog geen gevonden die het ondersteund.

Alvast bedankt!

EDIT: De FTP Server moet ook worden ingesteld als 'list only'. Geen mogelijkheid tot downloaden dus.
FTP server zit in je Win2008..

Je kunt eens gaan spelen met Virtal Directories...?

Maar stel, je upload een film naar die FTP-map: Movies.. Hoe weet je FTP-server onder welke fysieke map het moet komen te staan?

Mij lijkt het beste als je een grote map Movies maakt, en dan de "kleinere niet upload map" met en vritual links er aan koppeld.

EDIT: Onder win7 heten die libaries (Hier kun je ook de save loction op instellen) Afbeeldingslocatie: http://img.technospot.net/windows-7-features-library-multi-view.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door tim427 op 19-01-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:43
Ik heb op mijn server(tje) wat dingen uit jouw lijstje, maar ook nog:
  • uTorrent met WebGUI
  • LogMeIn zodat ik de PC over internet kan besturen
  • Vibe streamer, kan ik m'n MP3'tjes over internet beluisteren
  • SABnzbd, voor nieuwsgroepen downloads (deze werkt via een WebGUI)
  • HFS, kleine webserver die erg makkelijk werkt, je klikt met je rechtermuisnop op een bestand en hij is beschikbaar via internet

[ Voor 80% gewijzigd door ThinkPad op 19-01-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJJ
tim427 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:06:
[...]

FTP server zit in je Win2008..

Je kunt eens gaan spelen met Virtal Directories...?

Maar stel, je upload een film naar die FTP-map: Movies.. Hoe weet je FTP-server onder welke fysieke map het moet komen te staan?

Mij lijkt het beste als je een grote map Movies maakt, en dan de "kleinere niet upload map" met en vritual links er aan koppeld.
Heb idd wat gezien in win2008. Zal daar even naar kijken.

Als je bijvoorbeeld FileZilla Server neemt, dan kan je aan de mappen die je als shared toevoegd een alias hangen.
Stel ik heb de map C:\FTPROOT
Deze share ik en maak hem als home directory.
De map D:\Movies share ik ook met de alias \movies
Deze map is dan in de home directory te zien als movies.
Als ik nou de map E:\Movies ook wil sharen met de alias \movies, dan werkt dat dus niet.

Wat ik eigenlijk wil, is laten zien wat ik heb. Met DC++ werk je met aantal connecties. Zit dit vol, dan moet iemand wachten totdat er een connectie vrij is, om mijn bestandenlijst op te halen. Zet je er een FTP Server naast, dan kan iemand al kijken wat je precies hebt.

@ThinkPad
SABnzbd download automatisch als je er nzb bestanden inzet toch?
Voor de rest gebruik ik RDP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

DJJ schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:43:
[...]

Heb idd wat gezien in win2008. Zal daar even naar kijken.

Als je bijvoorbeeld FileZilla Server neemt, dan kan je aan de mappen die je als shared toevoegd een alias hangen.
Stel ik heb de map C:\FTPROOT
Deze share ik en maak hem als home directory.
De map D:\Movies share ik ook met de alias \movies
Deze map is dan in de home directory te zien als movies.
Als ik nou de map E:\Movies ook wil sharen met de alias \movies, dan werkt dat dus niet.

Wat ik eigenlijk wil, is laten zien wat ik heb. Met DC++ werk je met aantal connecties. Zit dit vol, dan moet iemand wachten totdat er een connectie vrij is, om mijn bestandenlijst op te halen. Zet je er een FTP Server naast, dan kan iemand al kijken wat je precies hebt.

@ThinkPad
SABnzbd download automatisch als je er nzb bestanden inzet toch?
Voor de rest gebruik ik RDP.
Ik gebruik ook Terminal Service, echt iedeaal, RemoteApp is echt leuk! FTP en Newsleecher hier..

Kun je voor dat "rondkijken voor je dc++ vriendjes" niet gewoon beter direcotry listig van IIS gebruiken? daar kun je namelijk wel aan de gan met virtual directories ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
heb hier al een tijdje mijn download managers op mijn 2003 staan:
  • Free Download Manager (Belgen gebruiken vaker Rapidshare)
  • Sabnzbd+ (werkt zalig voor nieuwe series via RSS na het instellen van je filtertjes)
  • µTorrent (je moet maar eens een torrentje willen downloaden, ook makkelijk met RSS in te stellen voor nieuwe series/ep's)
Kan verder niets bedenken, maar ik kom wel steeds vaker tot het besef dat zo een 2003 gewoon niets meerwaarde biedt dan bv een gewone XP bak waar ik die software op installeer. Het enige wat er bij mij op staat is een DNS-rol.

Ik heb nu thuis via een ESXi bak wel een aantal 2008'en draaien, maar dat is voor mijn domein thuis, en die zijn volledige clean en niet voor van die vieze warez-prul.

Mijn ga ik bij mijn eerstvolgende kapitaalsinjectie gewoon vervangen door een NAS. Downloaden doe ik dan wel met een ubuntu servertje en Wget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJJ
tim427 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:03:
[...]

Kun je voor dat "rondkijken voor je dc++ vriendjes" niet gewoon beter direcotry listig van IIS gebruiken? daar kun je namelijk wel aan de gan met virtual directories ;)
Ook daarmee heb ik het probleem dat ik niet dezelfde virtuele map aan kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

DJJ schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:08:
[...]

Ook daarmee heb ik het probleem dat ik niet dezelfde virtuele map aan kan maken.
Maar die "libaries onder win7" dat heeft vista ook, alleen moet je dat met commandline aan maken.
Ik heb het ooit gedaan maar ben de winVista naam daarvan kwijt.
Pagina: 1