Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Overzicht toestellen:

Philips 221T1SB
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1257432147.jpeg
Scherm: 21,5 inich
Prijs: 220-260 Euro
pricewatch: Philips 221T1SB
Aansluitingen:
Afbeeldingslocatie: http://download.p4c.philips.com/files/2/221t1sb_00/221t1sb_00_cow_.jpg
Bijzonderheden: ingebouwde DVB-T tuner met CI slot.
Useroordeel: (nog niet)

[ Voor 189% gewijzigd door MrDummy op 20-01-2010 12:19 . Reden: Bijwerken startpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik maak een nieuwe topic aan omdat andere topics beetje lastig zijn. Daar worden vaak grote televisies gesproken maar niet voor TV's met Full HD beeld en toch alle gemakken voorzien voor TV kijken, HDMI, Scart en andere zaken in huis. Met of zonder ingebouwde DVD. Diameter is zeker minimaal 20 inch omdat lager geen FHD kent.
Alleen kleine televisies tussen 20-26 inch kunnen hier gesproken worden. Ook vanwege lagere prijs van 200-250 Euro is het leuk voor de student met weinig geld op zak, maar toch wel full hd willen hebben.
Grotere toestellen moeten in andere bijbehorende topics gesproken worden.

Ze worden meer voor de slaapkamer gebruikt, maar andere toepassing zoals achter pc mag natuurlijk ook.

De eerste waar ik oog op valt is Philips LCD-monitor met digitale TV-tuner 221T1(SB). Deze is nu in aanbieding bij Mediamarkt Leeuwarden en dus ben er benieuwd naar of het bruikbare toestel is. Het is 22 inch scherm met HDMI aansluiting. Dat moet ik hebben voor Asus O!Play mediaplayer.

Kan iemand wat zeggen over de genoemde Philips televisie? Is de CI slot nog wel te gebruiken voor extra DVB-T kanalen? Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:33
Full hd is natuurlijk een totaal nutteloze feature op een tv die 26 inch of kleiner is! Dat kan je echt met geen mogelijkheid zien!

Mn vorige plasma was een 50inch hdready en volgens de statistieken moest je bij een full hd versie binnen 2.10 meter zitten om het verschil tussen hdready en full hd überhaubt te kunnen zien.

Sterker nog: voor het kijken naar SD content als digitale tv met scart of dvd's is full hd gewoon een nadeel.
De tv moet die 576i/p gaan omrekenen naar de 1080p reso en gaat daar door tijdgebrek (50 beeldjes per seconde) teveel beeldlijnen met fouten weergeven.

Wel goed dat de prijzen van hdtv's zo ontzettend zijn gedaald en er dus behoorlijk wat keuze is voor de kleinere beurs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nota
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 08:52
Ferry34 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 00:50:
Full hd is natuurlijk een totaal nutteloze feature op een tv die 26 inch of kleiner is! Dat kan je echt met geen mogelijkheid zien!

Mn vorige plasma was een 50inch hdready en volgens de statistieken moest je bij een full hd versie binnen 2.10 meter zitten om het verschil tussen hdready en full hd überhaubt te kunnen zien.
20-26 inch lijkt me inderdaad erg klein. Wat betreft je andere opmerking: ik heb hier twee 32 inch philips lcd's staan (7403) en als ik deze naast elkaar zet, een op 1080p, andere op 720p, dan zie je zelfs tot een meter of 3,5 verschil. Overigens is 1080p niet altijd "mooier".

If you think sex is a pain in the ass, try different position

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Ik wil MrDummy ook even wijzen op LCD Beleid
Daar staat namelijk in dat nieuwe ervaringen topics alleen met toestemming van een moderator gestart mogen worden. Dit om te voorkomen dat meerdere mensen tegelijk aan een topicstart over hetzelfde onderwerp werken. Nu is dit topic wel nieuw en laat ik het dus ook open, maar voor in het vervolg ;)

En betwijfel dus nog of er een leven bestaat voor dit topic, maar tussen de rest van de topics wil ik het best een kans geven :)
Ferry34 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 00:50:
Plus dat TV's in die klasse veelal gewoon pc-schermen zijn met een tuner er in gebouwd. Dus negen van de tien keer zit je dan lekker naar een TN-paneel te kijken. Niet iets wat tv kijken echt bevorderd. Zeker niet als je het hier over tv's wilt gaan hebben met alle mogelijkheden van dien. Dus tv's waar je ook een DVD op kan kijken of tegenwoordig een Blu-ray.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ja, kleine Full HD televisies lijken nutteloos ivm kijkafstand. Maar ze zijn er wel voor mensen die gewoon graag full hd willen hebben en niet de veel voorkomende 1366x768 schermen. Daarom zeg ik ook "slaapkamer" televisie. De TV kan desnoods iets dichterbij gezet worden als je wilt kijken vanuit je bed, en niet helemaal aan andere kant van je bed :)

Ik ga dit weekend de genoemde TV kopen en zal het even reviewen voor jullie.

Wat moderator zegt, het zijn inderdaad meestal gewoon "omgebouwde" pc monitoren vanwege TN paneel, en dus kortere kijkhoek. Voor slaapkamer genoeg met 1 of 2 personen, maar niet voor huiskamer gebruik met heel gezin, daar is het niet geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

MrDummy schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:31:
Oordeel: 8,0 (volgens Vergelijk.nl)
Met alle respect: haal dat weg. Cijfers die op sites als Vergelijk, Kieskeurig, Besteproduct en dergelijke worden gegeven slaan meestal kant noch wal. Als je cijfers post neem dan sites die serieus reviewen en geen sites waar (veelal onwetende) consumenten hun zegje doen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Gedaan. Ik merk ook dat reviews daar ook niet altijd op juiste type TV gebaseerd zijn. Het kan zelfs andere model zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:07
Leuk topic :)

Ik ben me ook aan het orienteren op een HD-ready tv van rond de 20 inch voor op de slaapkamer aangezien onze 12 jaar oude mini puist het nu echt aan het begeven is. Budget ligt rond de 200 en daar kan je tegenwoordig toch aardig wat leuks voor aanschaffen.

Veel eisen heb ik niet:
HD-Ready
HDMI ( voor evt een PS3 of later een BluRay speler )
Beetje degelijk merk ( Sharp )

Verder ben ik ook niet van plan om er digitale televisie mee te gaan kijken maar gewoon analoog ( voor zolang dat mogelijk is natuurlijk ) Iemand die me kan vertellen of dat nog een beetje te doen is op een kleine 20" met analoog signaal? Hoeft niet super scherp te zijn maar ook niet al te blurry...

@ TS:
Het lijkt me meer zinvoller om hier ook HD-Ready tv's aan toe te voegen want het nut van Full HD op zo'n kleine tv ontgaat mij nogal, tenzij je met je neus op het scherm gaat zitten :+

[ Voor 12% gewijzigd door Vlassie1980 op 20-01-2010 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik zou voor een Slaapkamer LCD ook computer monitors overwegen. Kosten zijn vaak laag en in combinatie met een decoder heb je geen afstandsbediening nodig van het scherm, maar alleen die van de decoder.

De decoder verbinden dmv een SCART naar VGA adapter, maar vaak hebben decoders ook wel een HDMI uitgang.

Tot zover mijn inbreng :P

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 23:12
Ik heb zelf een samsung le22b451 gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.1staudiovisual.co.uk/catalog/images/samsungle22b541a_s.jpg

Wilde graag iets wits in de slaapkamer. Heb een 26" nagebootst (met papier) in de slaapkamer vond dat zelf te groot (en te duur sony koste 500 euro voor wit). Lig zon 3 a 4 meter er vandaan. Gebruik het alleen voor het uurtje dat ik soms in bed wakker lig voor het slapen gaan en de brakke zondag morgen ;)

Voor de prijs (~230 euro) klaag ik niet al zie ik in donkere scenes wel wat backlight bleeding en het geluid wat uit de ieniemienie speakertjes komt wat schel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Prutzer80 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 12:25:
Het lijkt me meer zinvoller om hier ook HD-Ready tv's aan toe te voegen want het nut van Full HD op zo'n kleine tv ontgaat mij nogal, tenzij je met je neus op het scherm gaat zitten :+
Je hebt deels gelijk, maar de keuze uit hd-ready toestellen wordt wel wat groter, ook van b-merken zoals Q-Media (zag eentje in Blokker voor 149 uitkoopje met 1366x768 scherm en DVD en 20 inch scherm en HDMI erbij, als op=op) :)
In dat geval zou in topictitel woord Full tussen ( ) gezet worden.

[ Voor 6% gewijzigd door MrDummy op 21-01-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:07
Vandaag deze tv aageschaft voor in de slaapkamer:
Afbeeldingslocatie: http://imagenes.pccomponentes.com/samsung_p2270hd_22__full_hd_tdt_hdmi_1.jpg
Een Samsung P2270HD, 22 inch en Full HD.

Zat eerst nog naar een iets kleinere voor onder de 200 eurie te kijken maar mijn vrouw wou een wat grotere ( is meestal andersom :P ) maar ben toch blij dat we voor deze hebben gekozen in plaats van een 18,5 of 19 inch. Is toch wel klein moet ik zeggen.

Ik kijk er nog zo lang mogelijk analoog mee en prik er misschien soms mijn PS3 aan als ik te lui ben om uit mijn nest te komen :P

Inmiddels al een beetje wezen rommelen met deze tv, er is wel wat backlight bleeding wanneer ik van zender wissel maar dat neem ik maar voor lief, blijft natuurlijk een TN paneeltje wat erin zit dus daar hoef je ook geen wonderen van te verwachten. Sommige zenders komen niet helemaal lekker binnen maar die moet ik waarschijnlijk nog even verder tunen.

Edit: Deze tv heeft wel een hoge hoeveelheid backlight bleeding, dat wordt nog even stoeien met de backlight instellingen en de brightness...

[ Voor 30% gewijzigd door Vlassie1980 op 23-01-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik ben vandaag in Mediamarkt geweest. Genoeg modellen om te beoordelen.
Ze hebben Philips 221T1SB/00 in aanbieding voor 219 Euro (let wel: excl. verwijderingbijdrage!) en veel mensen kopen dan ook. De stapel is dus weg in de loop van de middag.
Toch ontdek ik na goed rondkijken de LG M227WD-PZ die daar staat. Vrijwel dezelfde beeld, maar verschil achter is groot: erg veel aansluitingen.
Dat kost 249 Euro (duurder dan Pixmania volgens Pricewatch, maar goed)
pricewatch: LG Flatron M227WD-PZ is de model. Er blijkt al een review in te staan door iemand die ook eerder heeft gekocht. De review zegt al veel dingen die ik ook kan zeggen.

Je ziet niet vaak een slaapkamer tv met veel aansluitingen. LG blijkt als 1 van de weinige merken die vast aantal aansluitingen doet in modellen van 19 inch, 20 inch en 22 inch. Dat heb je niet bij elke merk. Dan ontbreekt er wel eens een aansluiting. Dat heb ik gezien in Mediamarkt.

2x HDMI is dus al mooi meegenomen, dan kun je Asus O!Play en console op aansluiten. De optische SPDIF is zeldzaam op de slaapkamer TV. En DVI poort is niet altijd aanwezig, meestal alleen VGA.

De menu zit goed in elkaar, het is duidelijk gehouden en navigeren kan al zonder boekje.
(Ik keek ook naar Philips tv menu in mediamarkt, ook die is grafisch goed, maar naar mijn gevoel scoort LG's menu wat beter)
Programma's sorteren is makkelijk gemaakt, maar 1 ding vind ik vreemd: paar zenders met "---" zijn niet weg te halen en ook niet de sorteren. Een misser, die wil ik niet hebben. Daardoor komt Ned 1 op vreemde kanaal 0 te staan en die krijg ik niet meer weg. We beginnen bij 1, maar hier begint het met 0.
Aparte Input knopje op AB laat je mond openvallen, keuze uit erg veel inputs: Antenne, Scart 1, Scart 2, compositie/S-video, component, VGA, HDMI1, HDMI2, DVI. Allemaal apart. Bij VGA/DVI is er ook nog audio ingang aanwezig zodat met de pc de geluid naar de speakers van de TV kan. Aan zijkant tref ik een koptelefoonaansluiting aan. (Ik heb al PC met HDMI uitgang, dus dat is al niet nodig.)

De speakers zitten onderaan in rode deel, en ze lijken naar beneden gericht. In andere sites is er kleine kritiek op de geluidskwaliteit. Ik kan zelf niet goed horen, maar er zit wel equalizer in de menu.

De TV beelden uit analoge tuner deel zijn voor mijn mening ietwat aan de ruwe kant. De oudere Denver 19 inch televisie geeft beter. Ah, de scherptegraad moet niet te hoog zijn, anders wordt het ruw. Ik heb scherpte maar op nul gezet, dan is het wat soepeler en merk je de pixels minder snel op.

De teletekst heb ik gelijk gekeken, want ik ben slechthorend. En het is goed. Het gebruikt eigen tekens waardoor alles goed leesbaar is.

De Tv beelden in breedbeeldmode. Er is weer keuze uit vele beeldformaten, maar uiteindelijk is Origineel mode beter. Standaard is 16:9 maar dat komt niet goed uit. Zelfs breedbeeld krijgt zwarte balken.

Bij VGA mode kan je kiezen uit 16:9 of 4:3 mode. Dus als je 1024x768 naar TV laat leiden, geen nood. 4:3 mode en het beeld is weer goed. Uiteraard is 1920x1080 beter. Ook HDMI mode is instelbaar welke beeldformaat je neemt, maar dat zal meestal 16:9 of Scannen zijn.

Het laat dus zien dat LG goed instelbaar is. Ik ben bijzonder onder de indruk.

Ik zal later wat foto's maken maar even van internet:
Afbeeldingslocatie: http://be.lge.com/ne/download/product/M/M227WD/m227wd_1232451672249_l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/1402/lg1.png
Zoveel aansluitingen voor de lage prijs.

Er blijkt al een oude topic bestaan op GoT: M227WD 22" Full HD monitor-tv

Maar er is wel zwarte pagina erachter. Mediamarkt adverteert verkeerd de model die ze verkopen in Leeuwarden en misschien wel in andere vestigingen. Ze hebben LG M227WDP-PZ op internet gezet en meldt erbij dat het 2x HDMI is.
In de winkel is een demo model opgezet die correct over 2x HDMI beschikt. Maar de dozen onder zijn allemaal 1x HDMI. Er blijken twee modellen te bestaan: LG M227WDP-PZ heeft 1x HDMI en LG M227WD-PZ heeft 2x HDMI. Ja, één letter verschil en dus misverstand. Gelukkig kan ik snel terugkeren en de demo model meteen gepakt. De enige juiste. Er zijn nu alleen maar 1x HDMI toestellen op de stapel. Kijk dus goed uit als je in Mediamarkt gaat, misschien ook andere winkels.

Tenslotte: Men zegt dat Full HD zinloos is. Dat kan varieren per persoon. Zit je dichtbij op 1-2 meter, dan heeft het wel nut. Ook als je b.v. Asus O!play hebt, valt de scherpte al snel op. Ik bekeek 1366x768 toestellen ook even. De pixels zijn groter als het op 22+ inch staat. Als de TV op grotere afstand is opgezet is het geen probleem. Maar als je denkt dat je toch maar breed toepasbaar wil houden, ook als PC monitor, dan vormt die lagere resolutie wel een knelpunt en beperkt de mogelijkheden. Voor mij is de scherpte fijner dan 1366x768. Misschien dat ik meer wil benutten van de beschikbare techniek en het geld daarvoor. Dus neem ik de FullHD gewoon zodat ik niets te verliezen heb. Ik sluit hem ook af en toe aan de computer via DVI.
Sterker nog, de prijzen zijn zoveel gezakt dat FullHD al betaalbaar is geworden. Aan je de keus.

[ Voor 12% gewijzigd door MrDummy op 23-01-2010 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:37
Misschien kan ik in dit topic wat tips krijgen.
Ik wil binnenkort ook een TV voor in mijn slaapkamer hebben. Nu is het zo dat de TV niet aangesloten wordt op de TV kabel. Misschien dat ik later, indien mogelijk, een 2e mediabox van UPC wil nemen en die erbij aansluit. Echter heb ik me daar nog niet in verdiept. Het zou dan draadloos signaal op moeten pakken aangezien ik geen kabels ga leggen van de huiskamer naar de slaapkamer.

Oke, dus er komt geen kabel signaal naar de TV. Mijn idee nu is dat ik een TV moet hebben met USB aansluiting, zodat ik films op een USB HD kan zetten en die kan afspelen.

Heeft iemand ervaring met dit gebruik? Ik weet niet echt waar ik op moet letten bij TV's. Wat moet de TV allemaal af kunnen spelen bijvoorbeeld? Zijn er andere manieren om TV te kijken in de slaapkamer? Misschien draadloos streamen? Kan ik iemand met de HDMI poorten doen? USB -> HDMI, ik noem maar wat :)

Tips zijn zeer welkom. Ik denk dat ik een 32 inch neem. Rede voor dit tamelijk grote scherm is dat die schermen tegenwoordig ook niet meer zo duur zijn. Hoeft geen Full HD te zijn. Kosten niet meer dan 500 euro. Of is die prijs nog te laag voor een TV met USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

let op dat een 32" best een bak licht geeft

voor 400 euro heb je een leuke hd ready phillips met usb (avi/dvd)
en voor 500 een samsung full hd avi/dvd/mkv (series 6)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:33
fish schreef op zondag 24 januari 2010 @ 17:05:
let op dat een 32" best een bak licht geeft

voor 400 euro heb je een leuke hd ready phillips met usb (avi/dvd)
en voor 500 een samsung full hd avi/dvd/mkv (series 6)
32" geeft idd relatief (te)veel licht voor een slaapkamer, maar goed, dat is in te stellen. Ik heb op mijn TV dus ook de backlight helderheid een eind naar beneden gegooid.
technoaddict schreef op zondag 24 januari 2010 @ 15:52:
..
Tips zijn zeer welkom. Ik denk dat ik een 32 inch neem. Rede voor dit tamelijk grote scherm is dat die schermen tegenwoordig ook niet meer zo duur zijn. Hoeft geen Full HD te zijn. Kosten niet meer dan 500 euro. Of is die prijs nog te laag voor een TV met USB?
TV met usb is leuk, maar ik ben er zelf achtergekomen dat een losse mediaspeler toch meer mogelijkheden bied. Kwa prijs zal het niet veel uitmaken. Met zo'n mediaspeler kun je ook netwerkbestanden afspelen, en in mijn geval (Asus Oplay) ook DTS downmixen. Ik heb namelijk geen av receiver op de slaapkamer, dus dts downsampling is dan wel handig.

HD vs HD ready.. Voor de slaapkamer heb ik een hd ready tv. Is meer dan voldoende, en met 32" is fullHD wel mooier, maar niet dermate opvallend dat het echt de meerwaarde rechtvaardigd. Op kijkafstand (3m ofzo) zie ik geen verschil tussen een goede 720p of een 1080 opname. (op mn tv in de woonkamer dan).

Gezien prijs / beeldformaat / 'eisen' ben ik voor een 2ehands TV gegaan. Voor 150 eur kon ik een 32" LCD tv kopen (Tatung, dus geen dikke kwaliteit) maar dat voldoet meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Oke, maar hoe werkt dat dan met een losse mediaspeler? Het lijkt me niet dat je veel apparaten aan de muur gaan monteren. Ik heb in mijn slaapkamer geen ruimte om apparaten op de grond of op een ander object te zetten. De TV komt dus tegen de muur, en een andere kastje, als er een ander kastje komt, zou hopelijk achter de TV geplaatst kunnen worden ( TV moet dan een stukje van de muur af, maar dat maakt niet uit ).
Hoe krijg ik dan film content naar die mediaspeler? Kan dat draadloos? Of moet ik de USB HD aan de mediaspeler koppelen en alles over pompen naar de interne disc in de mediaspeler?
Ik bedenk me net dat ik een mediaspeler wellicht op mijn kledingkast kan plaatsen. Vandaar zou er een kabel naar de TV kunnen gaan. Heb ik echter wel 2 kabels zichtbaar, de stroomkabel van de TV en dat kabeltje van mediaspeler naar TV.

Edit: Ik zie wel dat er mediaspelers zijn die Wlan ondersteunen. Zal dus vast wel mogelijk zijn om content vanaf mijn huiskamer PC naar de mediaspeler te kopieren.
Popcorn hoor ik vaak vallen.. Goede apparaten?

[ Voor 11% gewijzigd door technoaddict op 24-01-2010 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Er zijn ook tv's die wlan ondersteunen die samsung series 6 bijv.

wlan stick erin en gaan (nooit geprobeerd maar volgens het boekje moet het kunnen)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
fish schreef op zondag 24 januari 2010 @ 17:54:
Er zijn ook tv's die wlan ondersteunen die samsung series 6 bijv.

wlan stick erin en gaan (nooit geprobeerd maar volgens het boekje moet het kunnen)
okeej. Hmz.. Die TV's zijn dan dus wel duurder vaak.
Dan is het idee van hier boven om een mediaspeler aan te schaffen misschien interessanter. Ook vooral gezien de extra mogelijkheden. Nadeel is wel dat er een kastje bij komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:46

reiker

dan jij!

technoaddict schreef op zondag 24 januari 2010 @ 18:01:
[...]

okeej. Hmz.. Die TV's zijn dan dus wel duurder vaak.
Dan is het idee van hier boven om een mediaspeler aan te schaffen misschien interessanter. Ook vooral gezien de extra mogelijkheden. Nadeel is wel dat er een kastje bij komt :)
Je zegt dat je de televisie niet op een kastje oid kunt zetten, maar dat 'ie aan de wand komt. Heb ik het dan goed als ik zeg dat je een wandsteun gaat gebruiken? In dat geval zou je een model wandsteun kunnen kiezen waarbij je simpelweg de mediaspeler op die steun kunt zetten :) Is 'ie ook meteen mooi weggewerkt achter de tv. Zorg er wel voor dat je 'm nog handig kunt bedienen (IR-extender als het ding een IR-afstandsbediening heeft, of wellicht een RF-uitbreiding kopen? Of via WiFi bedienen als je een iPhone oid hebt 8)).

edit:
Ik denk dan natuurlijk wel aan een mediaplayer van het formaat "kleine koekjestrommel" :)

[ Voor 7% gewijzigd door reiker op 24-01-2010 18:20 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Bij Aldi (.be) kun je vanaf zaterdag een Full HD 21.6" TV kopen met ingebouwde DVD/DivX speler voor 229 euro.
Ik heb geen behoefte om TV in mijn slaapkamer te kijken maar voor anderen kan dit misschien interessant zijn ;)

http://aldi.medion.com/md20158/be_nl/?refPage=aldi

Afbeeldingslocatie: http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_SA/OFFER_04/BILD01.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
De Medion versie met ingebouwde DVD speler is wel makkelijk en kant-en klaar oplossing.
Persoonlijk koop ik toch liever 2 losse apparaten, omdat je dan naar 2 dingen kan kijken: geschikte tv en geschikte DVD speler. En als ingebouwde DVD speler niet goed werkt heb je een probleem.
Hoewel de TV met ingebouwd DVD heeft minder aansluitingen achter dan losse TV, dat is wel een voordeel.
En één afstandsbediening.

Van alle toestellen die ik heb gekeken is LG bijna enige met veel aansluitingen. Samsung en Philips komen niet genoeg in de buurt. Een kleine slaapkamer TV met 2x scart en 2x HDMI is zeker bijzonder.

Bij Mediamarkt zijn er ook soortgelijke modellen te vinden met DVD ingebouwd:
- QMedia Q22A2D, 22 inch HD-Ready, HDMI voor 249 (waarschijnlijk 70W)
- Akai ALD2280HT, 22 inch 1680x1050, HDMI voor 379 (40W)

Ik weet wel dat goedkopere toestellen vaak een hogere energieverbruik hebben dan goede merk, zoals Akai.
Neem bijvoorbeeld van QMedia Q26A5, een 26 inch televisie. Zijn energie is 160 Watt.
LG 26LH2000 is ook 26 inch, maar verbruikt 110 Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Ik begin steeds meer geinteresseerd te raken in een mediaspeler. Heb gelezen dat die dingen ook DVD .iso bestanden kunnen afspelen. Even binnenhalen op de PC en draadloos naar de mediaspeler kopieren. Appeltje eitje. Voor 150 euro heb je al een mediaspeler met wlan en goeie rating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het is alleen soms kut om naast een platte lcd een kast te hangen die 20 cm uitsteekt.

Ik heb het hier wel maar aleen omdat het niet anders (netjes) kan met de decoder, plankie van 20x20 cm bij de praxis (net zo duur als de decoder)
En dan wel zo hoog dat ik niet mijn kop stoot want de tv vangt voor het bed waar je net 50 cm ruimte hebt om te lopen

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 27-01-2010 18:22 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 08-09 23:12
technoaddict schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 07:27:
Ik begin steeds meer geinteresseerd te raken in een mediaspeler. Heb gelezen dat die dingen ook DVD .iso bestanden kunnen afspelen. Even binnenhalen op de PC en draadloos naar de mediaspeler kopieren. Appeltje eitje. Voor 150 euro heb je al een mediaspeler met wlan en goeie rating.
Even… niks duurt even met een draadloos verbinding zeker geen iso overpompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

lowfi schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 19:31:
[...]

Even… niks duurt even met een draadloos verbinding zeker geen iso overpompen.
even is relatief

als je 10~15 minuten geduld hebt valt even wel mee, en ik neem aan dat demeeste mediaplayers niet de hele image eerst binnen hoeven te halen maar gewoon instant van de remote storage beginnen te draaien

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
fish schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 20:52:
[...]

even is relatief

als je 10~15 minuten geduld hebt valt even wel mee, en ik neem aan dat demeeste mediaplayers niet de hele image eerst binnen hoeven te halen maar gewoon instant van de remote storage beginnen te draaien
Oke oke, ik heb meer dan 15 minuten geduld. Tussendoor doe ik weer andere dingen, dus dat maakt me niet zo heel veel uit.

Dat instant afspelen terwijl het nog binnen gehaald wordt. Dat zou betekenen dat de bron, in mijn geval een PC, aan moet staan. Als ik 's ochtends wakker wordt staat de bron niet aan :) Dus de film moet al op de mediaspeler staan. Maar dat overpompen is iets wat ik in de avond doe. Kan ik volgende morgen als ik wakker wordt de mediaspeler en tv aanzetten en de film afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
fish schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 18:21:
het is alleen soms kut om naast een platte lcd een kast te hangen die 20 cm uitsteekt.

Ik heb het hier wel maar aleen omdat het niet anders (netjes) kan met de decoder, plankie van 20x20 cm bij de praxis (net zo duur als de decoder)
En dan wel zo hoog dat ik niet mijn kop stoot want de tv vangt voor het bed waar je net 50 cm ruimte hebt om te lopen
Dat heb ik ook. Voor mijn bed net genoeg ruimte om voorlangs te lopen. Maar dan heb ik het voordeel van een herenhuis. Het plafond is bij mij echt hoog. Dus kan de TV ook wat hoger ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Als je niet wilt dat je pc aan moet blijven, neem dan grote USB stick of kleine mobiele hdd. Die gebruik je dan bij je pc om films alvast erop te doen. Neem gewoon mee naar je slaapkamer, haak je hdd aan de mediaplayer, en je kunt zo kijken.

Sommige mensen laten pc gewoon lopen om b.v. andere dingen 's nachts te kunnen downloaden. Dan kan je wel gewoon over netwerk of wifi laten lopen. Aantal players kunnen media direct afspelen vanaf de netwerk hd. Het heeft niet echt met de streaming te maken, want het leest gewoon data in en decodeert zelf.

Je spreekt alleen wel van streaming als file niet compleet is (zoals youtube video) en nu al gaat afspelen zonder eind file gegevens in te lezen, en tijdelijk gegevens moet opslaan. Compleet binnengehaalde media is niet meer streaming, want de eind file gegevens zijn al bekend. Er is geen buffering aanwezig.
Bij gestreamde media komt er vanzelf pauze als buffer leeg is. Dan wacht het op nieuwe data.
Als film direct begint te spelen en tussendoor soms gaat schokken of ermee kapt is geen streaming.

Mensen die goedkoop slaapkamer tv zoeken hebben nu mooi kans om goedkoper TV te kopen bij Mediamarkt, want ze hebben nu 19% kortingdagen tot zondag.
Het is vrijwel zeker dat alle kleine tv toestellen korting hebben. :)

- Als je scherm zoekt met LED techniek: paar Akai en één Q-Media hebben het. De meeste hebben CCFL.
- Als je veel/alle aansluitingen wilt: LG heeft ze op alle modellen. Van andere modelen zijn er wat verschillen zodat je zelf achter moet kijken.

Vanzelfsprekend is LED techniek iets zuiniger, maar tussen ene 22inch model en andere model is verschil 5-10 Watt. Een 22 inch verbruikt rond 50 Watt, maar als je 26 inch neemt kan de stroomverbruik ineens verdubbelen... Daarna loopt stroomverbruik rustig op qua schermgrootte.

De backlight bleeding van mijn gekochte LG televisie is bijna niet te zien tegenover goedkopere ACER LCD monitor die wel beetje te zien is in de zijkanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Er zijn toch problemen met mijn nieuwe LG M227WD.
Het is duidelijk instabiele firmware.
De TV werkt goed naar behoren, maar na paar dagen knippert de kanaal info schermpje rechtsboven zomaar en soms verschijnt ook nog uit zichzelf de setup venster en gaat weer weg. Het zit te knipperen.
Het lijkt net alsof iemand in buurt met dezelfde AB me zit te pesten. Maar er is niks om me heen dat zou storen.
Even aan/uit zetten helpt niet. Maar stekker eruit trekken terwijl tv aan is helpt wel. Na weer aanzetten is TV weer stabiel ..... voor een tijdje. Dat geeft goed aan dat firmware niet helemaal soeps is.

Wie kent dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:01

Exirion

Gadgetfetisjist

lowfi schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 12:39:
Ik heb zelf een samsung le22b451 gekocht:

[afbeelding]

Wilde graag iets wits in de slaapkamer. Heb een 26" nagebootst (met papier) in de slaapkamer vond dat zelf te groot (en te duur sony koste 500 euro voor wit). Lig zon 3 a 4 meter er vandaan. Gebruik het alleen voor het uurtje dat ik soms in bed wakker lig voor het slapen gaan en de brakke zondag morgen ;)

Voor de prijs (~230 euro) klaag ik niet al zie ik in donkere scenes wel wat backlight bleeding en het geluid wat uit de ieniemienie speakertjes komt wat schel.
Ik heb deze sinds vandaag ook staan, als vervanger van een Philips 20pf5320. Geweldig ding, maar toen ik 'm net aansloot schrok ik even. Er zit teveel kleur en te weinig brightness in de instellingen terwijl ik aan m'n Philips niks hoefde te corrigeren. Toch is het beeld na die aanpassingen ineens een stuk beter dan van de Philips. Ik kwam deze TV toevallig tegen omdat ik wat wits zocht en kon 'm net als lowfi voor 229 euro kopen. Geen geld, als je bedenkt dat ie ook Ziggo-compatible DVB-C heeft, plus alle aansluitingen die je maar kunt wensen inclusief een optische digitale uitgang :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:51
Heeft iemand hier ervaring met de Sony KDL-26EX302?
Gezien de CI+ module erin en het formaat, zit ik hieraan te denken voor de slaapkamer.
Ben benieuwd naar ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkds
  • Laatst online: 05:08
St00mwals schreef op zondag 04 juli 2010 @ 20:35:
Heeft iemand hier ervaring met de Sony KDL-26EX302?
Gezien de CI+ module erin en het formaat, zit ik hieraan te denken voor de slaapkamer.
Ben benieuwd naar ervaringen.
Ja, die heb ik sinds een maandje op de slaapkamer staan. Ik gebruik hem alleen om digitenne te kijken via scart, en satelliet via een rf-modulator. Op andere fora heb ik al gelezen dat mensen met Ziggo er succesvol een CI+ module in hebben gedaan. Verder voorzien van behoorlijk veel aansluitingen en weinig backlight bleeding (waar je anders juist in de slaapkamer vanwege de andere lichtomstandigheden sneller last van hebt).

Zuiniger met stroom dan mijn vorige slaapkamer-tv (Philips 20PF4121). De tv heeft de luidsprekers aan de onderkant maar klinkt prima. De totale hoogte inclusief voet was de doorslaggevende factor om deze tv te kiezen, hij moest het opnemen tegen een Philips 26PF3404. Ik heb namelijk niet al teveel hoogte op de plaats waar de tv moet staan. Eenvoudig te bedienen met de vrij grote afstandsbediening.

Ook wat minpuntjes:
- opstarten duurt vrij lang
- opstartgeluid kan niet uit (of ik heb nog niet gevonden hoe dat moet)

Goed man!

Pagina: 1