Toon posts:

Internet werkt niet na het opnieuw installeren van XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een probleem met mijn draadloze internet verbinding nadat ik XP opnieuw heb geïnstalleerd. Het gaat om een draadloos netwerk met een router van het merk thomson, type TG787.
De software voor de draadloze usb-netwerk adapter is geïnstalleerd (Thomson TG123G) en de de usb-adaptar ziet de router/het netwerk, maar toch lukt het niet om verbinding te krijgen. Met mijn laptop krijg ik wel verbinding. Ik heb geprobeerd wat met de instellingen te klooien, maar na veranderen van het kanaalnummer houdt mijn kennis wel op. Heeft een van jullie suggesties?

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:49

allure

Titaan fase 2/3

Heb je wel alle SP`s geinstaleerd op de XP-machine?

Je hebt minimaal SP2 nodig om bijv. WGA te kunnen gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, SP2 staat er op.
Zou het misschien helpen als ik windows 7 installeer?

Verwijderd

Kan zijn dat een driver update al wonderen doet.
Wellicht gaat de huidige driver niet goed met de beveiliging om.
De drivers die op de meegeleverde cd staan zijn vaak al "verouderd" als ie de winkel uitgaat.

En verder zou ik ook SP3 erop zetten.

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-03 19:19

arie_papa

Running on Ubuntu

Zowiezo SP3 erop
Zowiezo de laatste driver downloaden

Nieuwe Firmware van de router?

Daarna, wat gebeurt er niet?
Krijg je geen ip adres uitgedeeld? Of wordt je netwerk key niet geaccepteerd?

Wat gebeurt er als je je Wifi helemaal zonder encrypty gebruikt?? (alleen voor de test doen, niet standaard uit laten)

Welke vorm van encrypte gebruik je? WPA / WPA2 / WEP / geen? en gebruik je de software van de fabrikant van de netwerkkaart om verbinding te maken? Of gebruik je de windows versie?

Veel vragen, maar probeer zoveel mogelijk informatie te geven.

[ Voor 3% gewijzigd door arie_papa op 19-01-2010 16:34 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Soms wil het ook nog weleens werken als je de verbinding handmatig instelt.

Verwijderd

Topicstarter
skinlee78 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:33:
Zowiezo SP3 erop
Zowiezo de laatste driver downloaden

Nieuwe Firmware van de router?

Daarna, wat gebeurt er niet?

Wat gebeurt er als je je Wifi helemaal zonder encrypty gebruikt?? (alleen voor de test doen, niet standaard uit laten)

Welke vorm van encrypte gebruik je? WPA / WPA2 / WEP / geen? en gebruik je de software van de fabrikant van de netwerkkaart om verbinding te maken? Of gebruik je de windows versie?

Veel vragen, maar probeer zoveel mogelijk informatie te geven.
Ben er even een tijdje mee aan de slag gegaan en wat dingetjes geprobeerd.
-SP3 heb ik er op gezet
-De laatste driver heb(had) ik ook
-Firmware van de router zou het toch niet aan kunnen liggen? En hoe kan ik dat aanpassen
-Het is een WPA2 encryptie

Hoe kan ik dat zien?
Hij maakt verbinding dus de netwerk key wordt geaccepteerd lijkt me.

En ik probeer zowel de software van de fabrikant als die van windows, maar het werkt beide niet.

En als ik op verbinding maken klik(in het windows scherm) dan zegt ie de ene keer dat ik ben verbonden, vervolgens weer dat ik verbinding moet maken. En dat gaat zo even door tot de verbinding helemaal wegvalt.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 20:30:
Hoe kan ik dat zien?
Hij maakt verbinding dus de netwerk key wordt geaccepteerd lijkt me.
Hoe zie je dat?

-ipconfig /all : krijg je een ip nummer van de router? is the media connected/disconnected.
-verwijder wpa key, reboot router, reboot pc (!), stel wpa key opnieuw in

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Het ipconfig/all scherm zegt me niet zo veel dus ik hoop dat jullie er wat meer vanaf weten.
Ik heb een screenshot gemaakt van het ipconfig/all menu.

http://img20.imageshack.us/img20/7555/settingsrouteretc2.png

Subnetmask komt niet overeen met die van de laptop. Maakt dat uit?
De ip-routering en WINS proxy zijn beide niet ingeschakeld en dat is ook niet van belang toch?

Ik lees in een ander topic dat er geen 169.254.x.x mag staan. Bij mij is dit wel het geval(bij autoconfiguratie IP-adres). Kan dit het probleem veroorzaken?

En bedankt voor alle reacties tot nu toe :)

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-03 19:19

arie_papa

Running on Ubuntu

Jips, als je 169.X.X.X krijgt, staat je netwerkkaart op DHCP, maar krijgt geen IP adres binnen waardoor hij zelf maar iets invult.

Probeer eens in de router te kijken of DHCP server uberhaupt nog aanstaat? Misschien zit het daar fout.
Als je qua afstand tussen router > PC niks verandert hebt, zou ik gewoon de router eerst eens een harde reset geven. Misschien door de herinstall dat de router nu hikt ivm het macadres van je netwerkkaart.

En wat gebeurt er als je even een kabel tussen router > pc legt? Krijg je dan wel verbinding?

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Verwijderd

Topicstarter
Router een paar minuutjes uitgezet en een kabel tussen de pc en de router gelegd.
Met kabel heb ik internet, zonder kabel nog niet...
Ik weet niet wat dit betekent, maar zal het opzoeken en als iemand het weet dan hoor ik het graag=)

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:22
Ik zet er mijn geld op dat je gewoon de verkeerde key invult, controleer dat maar eens goed. Verklaart alle symptomen.

[ Voor 12% gewijzigd door The Realone op 21-01-2010 17:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jeej, internet doet het weer.
Wel ontzettend sloom. Ik heb op speedtest.nl een verbinding van ong 150conn/min.
Ik weet nog steeds niet wat de oorzaak nou precies was. Ben bezig geweest met de gateway van Thomson en onder andere het wachtwoord veranderd.
Maargoed, het werkt weer=)
Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1