Wifi WPA2-PSK verbinding probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpson
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik heb hier een draadloos netwerk met WPA2-PSK beveiliging.
Het netwerk wordt gewoon herkent maar zodra ik de encryptie wil instellen staat er wel WPA2-personal, -enterprise, etc.., maar geen WPA2-PSK in de lijst. Google levert tot nu toe ook niks op. Ik draai windows 7 ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:39

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Al geprobeerd of het met WPA2-Personal gewoon werkt? Ik vermoed dat dat namelijk hetzelfde zal zijn als PSK. Dat staat namelijk simpelweg voor Pre Shared Key, wat je in een "Personal" situatie dus gebruikt. In tegenstelling tot bedrijfsmatige (enterprise) situaties, waar vaak met automatisch toegewezen sleutels wordt gewerkt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpson
Orion84 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 14:26:
Al geprobeerd of het met WPA2-Personal gewoon werkt? Ik vermoed dat dat namelijk hetzelfde zal zijn als PSK. Dat staat namelijk simpelweg voor Pre Shared Key, wat je in een "Personal" situatie dus gebruikt. In tegenstelling tot bedrijfsmatige (enterprise) situaties, waar vaak met automatisch toegewezen sleutels wordt gewerkt.
Ja ik heb alles in de lijst al geprobeerd, geen enkele werkt. Windows blijft ook zeggen dat de beveiliging niet overeenkomt met het draadloos netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 13:25

MagicTempest

Fly pig!

wpa2-personal en wpa2-psk zijn hetzelfde, alleen een ander naampje. Je moet dus in ieder geval personal gebruiken. De reden dat het dan nog niet werkt kan iets anders zijn. Zo houdt Windows ervan dat je een HEX code met allemaal hoofdletters schrijft ipv kleine letters. Daarnaast kan het ook gewoon zijn dat je een verkeerd wachtwoord invult.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpson
MagicTempest schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 14:30:
wpa2-personal en wpa2-psk zijn hetzelfde, alleen een ander naampje. Je moet dus in ieder geval personal gebruiken. De reden dat het dan nog niet werkt kan iets anders zijn. Zo houdt Windows ervan dat je een HEX code met allemaal hoofdletters schrijft ipv kleine letters. Daarnaast kan het ook gewoon zijn dat je een verkeerd wachtwoord invult.
Ik heb het met hoofdletters en kleine letters geprobeerd, ook geen geluk. De key klopt want op een andere pc hier werkt hij wel(windows xp).