Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers leden 8)7

Ik heb een vraag. Wat voor nadelige gevolgen heeft het voor een W-lan met bv 20mb die gedeeld wordt met 15 man thuis? Dat de verbinding trager wordt weet ik o.a. ook doordat die belast is met het verwerken van data, maar zijn er andere nadelige gevolgen dan het voorgenoemde? En bestaat er een ''ding'' dat zegmaar de snelheid van het verwerken van data door het delen van meer dan 50 man niet vertraagt wordt maar constant het zelfde blijft met uitzondering van de provider zelf die af en toe met je snelheid goochelt?

Sorry als ik niet goed duidelijk overkom, ben zelf een beginner op dit gebied.

Peace IT-Freak

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2010 14:22 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

802.11g heeft nominaal 54 Mbps, in de praktijk is dat de helft onder ideale omstandigheden. Die bandbreedte dien je dan weer te delen door het aantal peers. Als je tegelijkertijd met z'n tienen op zo'n verbindinkje zit dan haal je 2,4 Mbps onder ideale omstandigheden (of 300 KBps omgerekend).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
dankje wel voor je antwoord, maar ik bedoelde de snelheid die een provider levert zoals bv tele2 20mb.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dan denk ik je je vraag moet herformuleren... Ik heb je post nog es opnieuw gelezen en het is best vaag en verwarrend ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Naast het feit dat je minder bandbreedte hebt (bijvoorbeeld de 2.4 Mbps die Borromini uitrekende) heb je ook nog de kans dat je soms moet wachten op de anderen, en dat je internet daardoor "stottert". Voor een download maakt dat relatief weinig uit; het enige is dat je voorspelde downloadtijd fluctueert. Maar Skype kan er letterlijk door gaan stotteren.

Wat je "ding" betreft, dat klinkt enigzins als een Quality of Service switch. Maar je beschrijving (20 Mbps delen met 20-50 man) suggereert een behoorlijk beperkt budget, en dan is een dergelijke QoS switch waarschijnlijk te duur - die zijn voor bedrijven bedoeld.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein