[Win7] Serie problemen met gloed nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb zo'n ander halve maand een nieuwe pc gekocht en heb een rits rare problemen die ik maar niet opgelost krijg. Ik hoop dat jullie een antwoord hebben:

Het eerst en meeste belangrijke probleem is dat me heel veel applicaties de pc opeens zeer traag word en alsware vastloopt. Dit gebeurd standaard naar 10minuten hd video bewerken (pinnacle 14), maar ook soms ook al bij sommige games als ik ze probeer op te starten (Rainbox6 Vegas2, Crysis, GTA IV) terwijl Call of Duty Modern warfare 1 en 2 het prima doen. Deze zijn dan ook gewoon mooi en doen het zonder aarzelen.

Ik heb al de nieuwe catalyst driver 9.12 want voor me gevoel is dit gewoon me 3d kaart?

Verder zit er een interne card reader in welke herkent word door windows waarnaar hij het prima doet. Maar naar 1 tot 3 keer de computer opnieuw opgestart te hebben is hij opens verdwenen en doet hij het niet meer totdat ik de stekkertjes op de mobo eruit in weer opnieuw erin doet. Beetje vreemd?

Overigens ook problemen met me draadloze netwerk, deze deed het voorheen heel prima (op win xp) en nu... Kan vaak niet verbinden en moet tot 15 keer ''problemen oplossen'' doen voordat hij eindelijk verbind. Het signaal is prima maar kan vaak gewoon niet verbinden.. Heb al uren me linksys aan de tel gehangen en heb de laatste updates van de adapter.

Ander probleemtje is dat windows prestatie index het niet doet, vlak voor het einde knalt ie eruit. (boeit me voor de rest niet maar hangt misschien samen met iets)

Mijn systeem info:
Microsoft Windows 7 H. Prem. NL, 64b, oem
Intel Core i7 860 2.80GHz, 8MB, S1156, Box
Gigabyte GA-P55M-UD2, S1156,P55,4xDDR3,2xPCIe,mATX
Club 3D Radeon 5850 1GB, 2xDVI, HDMI, DP, PCIe
1xKingston ValueRam 4GB(2x2) DDR3 1333MHz C9

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2010 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 15:28
De hele boel opnieuw installeren? Je hebt zoveel problemen.

Als de harddisk moeilijk doet, zou je toch timeouts moeten krijgen en foutmeldingen in het systeem log moeten zien (of nog niet gekeken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Welke Windows gebruik je, Vista of 7?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:12
Staat er al, 7 Home Premium 64-bits.

Ik zou ook allereerst opnieuw installeren.

Die cardreader? Is die al oud? Die dingen gaan in mijn ogen nogal snel stuk. Dat je dus ineens de verschillende modules kwijt bent e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
*titelfix*

Ik denk dat het makkelijks is om even een image terug te zetten, of (als je dat niet hebt) gewoon ff een clean install te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Opnieuw windowsinstalleren zit ik zeker niet op te wachten gekut met backups alles opnieuw installeeren etc. Dit doet het systeem ook al vanaf het begin dus waarom zou dat helpen?

@HG, problemen met hardeschijf? en nee heb geen logs gekeken, denk ook niet dat daar wat staat want je krijgt geen error te zien ofzo word alleen extreem traag en reageert dan niet meer.

@Arunia, de cardreader is nieuw en zelfs al een keer vervangen. Nog steeds het zelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Of je erop zit te wachten of niet, vaak is dat wel een oplossing voor hele vage problemen.
Heb het ook wel gehad met een nieuwe pc. Na herinstallatie nooit meer problemen.
Geeft je voeding wel genoeg vermogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:26:
@HG, problemen met hardeschijf? en nee heb geen logs gekeken, denk ook niet dat daar wat staat want je krijgt geen error te zien ofzo word alleen extreem traag en reageert dan niet meer.
Systeemlog zit er niet voor niets op hoor :) Maar zo te horen kan je idd beter opnieuw installeren (en gelijk je backup op orde krijgen, zodat het geen "gekut" is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
me voeding is een crosshair 650 watt. Zou voldoende moeten zijn toch?

waar kan ik die systeemlog vinden HG? Check ik daar even. Windows herinstalleren is wel gelijk weer zo drastisch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

start > search > eventviewer (of in case NL: Logboek). {enter}

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:25:
...
Het eerst en meeste belangrijke probleem is dat me heel veel applicaties de pc opeens zeer traag word en alsware vastloopt....
Klinkt alsof plots een applicatie 100% van je CPU gaat gebruiken of je geheugen laat vollopen. Anders een keer aan de slag gaan met meuk: Sysinternals Suite 2010-01-14

Hier zitten meerdere tools in waaronder procexp.exe (Process Explorer), een zeg maar iets meer gedetailleerde versie van taakbeheer (welke onder Windows 7 ook al vrij veel details geeft).

Verder, welke AV gebruik je? Ik lees regelmatig (dat vooral Norton) soms wel wat problemen kan geven op Windows 7, zelfs Microsoft hun eigen suite Security Essentials durft bij sommigen wel eens naar 100% CPU gaan waardoor de computer supertraag word ...

Wat betreft je cardreader, meestal werken deze dingen out-of-the-box maar anders een keer zoeken of een specifieke driver voor is, misschien lost dat wel het probleem op?

Voor het probleem van je prestatie-index, op welke manier knalt ie eruit? BSOD? Spontane Reboot? Gewoon blijven hangen ... ? In geval van spontane reboot / bsod eens een keer aan de slag gaan met MS Debugging Tools, daarmee kan je aan de hand van crash-dumps tot in details analyseren wat er fout loop

Windows Crash/Memory dumps FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lek betreffend HD video bewerking lijkt boven, het uitzetten van kaspersky doet wonderen?? Vreemd maar hij lijkt het nu vlekkeloos te doen. Overigens bleef het processor gebruik altijd heel laag +-6% en werd er 1,6gig werkgeheugen gebruikt tot de crash. (scherm aan uit en een melding van beeldschermstuurprogramma liep vast en is hersteld).

Voor de cardreader zijn er volgends mij geen drivers, deze waren ook niet nodig zei informatique

De windows prestatie-index knalt er uit met een foutmelding: Kan de prestatie index voor uw computer niet berekenen. Bepaling is niet voltooid etc. Dit kan zijn door een fout in het besturingssysteem, stuurprogramma of ander onderdeel.

ps van dat logboek snap ik niet zoveel, wat moet ik daar nu zien? Staan heel ergveel dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 22:18:
Het lek betreffend HD video bewerking lijkt boven, het uitzetten van kaspersky doet wonderen?? Vreemd maar hij lijkt het nu vlekkeloos te doen. Overigens bleef het processor gebruik altijd heel laag +-6% en werd er 1,6gig werkgeheugen gebruikt tot de crash. (scherm aan uit en een melding van beeldschermstuurprogramma liep vast en is hersteld).
...
ps van dat logboek snap ik niet zoveel, wat moet ik daar nu zien? Staan heel ergveel dingen
Is het nu gefixed dus? :) Het komt helaas vaak voor dat actieve virusscanners/firewalls problemen geven. Om bijvoorbeeld netwerkverkeer of opslag actief te scannen, netselen ze vaak componenten in belangrijke onderdelen van Windows. Als die componenten niet goed werken, dan gaat het onderdeel ook op z'n bek. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat bij jou alle disk access erg werd vertraagd.

Wel vreemd dat je nu komt met een melding over het beeldschermstuurprogramma. Maar als het allemaal werkt..

Het barst van de informatie over Windows logs. Het belangrijkste zijn errors (rood icoontje) in het Systeem log. Daar zullen falende drivers vaak een melding plaatsen. Met de bron en het ID kan je dan op Google ofzo zoeken naar anderen met exact hetzelfde probleem (als de meldingstekst zelf geen uitkomst biedt). Of hier posten, maar wel eerst zelf zoeken :) Als het teveel informatie is: maak de logs helemaal leeg en herstart je systeem. Zodra het mis gaat, kijk dan wat voor errors er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik denk dat je voor de grap eens moet kijken in de richting van je grafische kaart.
Probeer bijvoorbeeld een andere.
Probeer de drivers opnieuw binnen te halen en te installeren als Administrator (rechtermuisknop uitvoeren als Administrator (staat een schildje naast)).
Ik denk dat als je grafische kaart drivers goed zijn, je dan je problemen wel kwijt bent.
Pagina: 1