Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB poorten vallen uit.

Pagina: 1
Acties:

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-11 18:29
Ik heb sinds ik Windows 7 gebruik last van een heel irritant probleem, zowel mijn moederbord poorten als mijn andere usb poorten reageren naar een paar minuten niet meer. Ook mijn kaartlezer heeft dit probleem, wanneer ik het usb apparaat weer opnieuw wil zien moet ik de pc opnieuw opstarten en dat vind ik heel irritant.
De usb poorten op mijn logitech G15 doen het gewoon wel.

Ik heb nu Windows 7 al 3 keer geinstalleerd maar hij blijft het doen. Bij vista werkte alles overigens wel dus ik snap het probleem niet. Ik heb de drivers van mijn moederbord (p6ngm-l MSI) ook al geinstalleerd. ik heb een x64 besturings systeem en daar heeft MSI voor, wel voor vista maar niet voor W7, ik heb maar gewoon die vista x64 drivers geinstalleerd maar mijn poorten doen het nog steeds niet goed.

Ik draai dus Windows 7 en heb een MSI p6ngm-l moederbord en mijn usb poorten doen het niet goed. terwijl ze het wel op Vista deden, weet iemand een oplossing?

EDIT: ik heb trouwens een ingebouwde cardreader dus ik weet wel zeker dat het aan de moederbord driver ligt

[ Voor 5% gewijzigd door evanraalte op 19-01-2010 13:27 ]

Verwijderd

Heb je al eens aan de slag gegaan met de drivers specifiek voor je chipset?

Op de site van MSI zie ik staan dat je moederbord een NVIDIA® MCP73V chipset heeft. Beetje Googlen geeft mij volgende informatie NVIDIA MCP73V (GeForce 7050 + nForce 610i).

Je hebt dus deze driver nodig: nForce 15.49 : 32 bit versie / 64 bit versie

Of dat een oplossing voor je probleem is weet ik niet maar ik heb al meerdere keren op deze manier problemen kunnen oplossen omdat de drivers van de fabrikant zelf soms verouderd zijn of niet aangepast zijn zoals je zelf zegt voor Windows 7 nu.

Verder;
evanraalte schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:10:
...
EDIT: ik heb trouwens een ingebouwde cardreader dus ik weet wel zeker dat het aan de moederbord driver ligt
dat maakt weinig uit of dat nu intern of extern is, de kabel waarmee de cardreader verbonden is met het moederbord is gewoon aangesloten op een USB connector op het moederbord (prentje)

edit: welke bios versie heeft je mobo trouwens? Eens een keer updaten kan ook helpen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2010 20:02 ]

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-11 18:29
Hoi,

Bedankt voor je reactie!

Ik ga eerst even mijn bios updaten denk ik. Ik wil het via een usb flashdrive doen.
de naam van mijn moederbord was ms-7366. Dan moet ik toch de bestanden naar mijn bootable flashdrive kopieeren? (ik ben wat voorzichtig, want er zitten wat risico's aan).
Vervolgens snap ik stap 5 niet:

5. When you get the DOS prompt, type the following sequence:
(assuming USB Flash drive uses F:/ (F Prompt)
F:>cd<space> XXXXVXX(document name) <enter>
F:\XXXXVXX>afud4234<space>AXXXXIMS.XXX(bios name) <enter>

mijn usb heet L:\, als ik dan boot via dat ding dan staat er natuurlijk eerst F:>, ik heb het exe bestandje (afud4281.exe) direct op de usb staan, maar zei zeggen dat het afud4234 is?

en hier snap ik vervolgens helemaal niks van:

<space>AXXXXIMS.XXX(bios name) <enter>, wat moet ik daar invullen? Ja oke mijn bios naam, maar wat is die? en wat is dan AXXXXIMS.XXX?

EDIT:

zou het misschien zo moeten?:
L:> afud4281.exe (spatie) A7366IMS.XXX (enter)

[ Voor 4% gewijzigd door evanraalte op 19-01-2010 22:22 ]

Verwijderd

evanraalte schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 22:18:
zou het misschien zo moeten?:
L:> afud4281.exe (spatie) A7366IMS.XXX (enter)
zoiets ja ;) je kan eigenlijk weinig fout doen ... ofwel werkt het commando ofwel niet

Alleen opletten dat de stroom niet uitvalt of je je pc per ongeluk afzet éénmaal hij is bezig is met het updaten