Hij hoort geen settings te veranderen, de jouwe is naar Italiaans gegaan zoals je aangaf na het flashen... Als het na het resetten van settings was, kan dit inderdaad, maar na het flashen heeft ie meer gedaan dan alleen het su bestand toegevoegd.
En je hoeft dus niets te backuppen want er word niets gewist.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| mount("MTD", "system", "/system");
ui_print("Rooting your phone...");
package_extract_file("system/bin/su", "/system/bin/su");
package_extract_file("system/app/Superuser.apk", "/system/app/Superuser.apk");
set_perm(0, 0, 04755, "/system/bin/su");
set_perm(0, 0, 0644, "/system/app/Superuser.apk");
unmount("/system"); |
is alles wat hij doet, daar kan HEEEL weinig (zo niet: niets) mis gaan... behalve als je ROM geheugen zo corrupt als ik weet niet wat is, maar die kans is nihil, dan nog zou yaffs2 niet de soep in moeten lopen. Aangezien /system ro is, zijn er dus ook geen schrijfacties, dus dat die partitie tabel stuk gaat lijkt mij sterk.
Jip en Janneke taal: Deze update installeren staat dus gelijk aan het installeren van een applicatie waardoor vervolgens al je applicaties zijn verdwenen en je geen apps meer kan installeren (omdat /data stuk is).
De 30MB is zoals ik al zei om de fingerprint gelijk te houden (aangezien men geen development sleutels heeft om de package te signen). Dit overigens is hoogstwaarschijnlijk (MD5 werd gebruikt in G1, dus denk hier ook, als de naam + grootte + modify date + make date gelijk zijn, en ongeveer dezelfde inhoud is de checksum ook gelijk). Dit is overigens een VERMOEDEN.
De echte data in de zip is namelijk maar een paar kb.
[
Voor 35% gewijzigd door
XiniX88 op 19-01-2010 11:53
]