Asus Exclusive Glaciator Fansink kaarten

Pagina: 1
Acties:

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-05 09:47
Ik heb nu een jaartje deze kaart:

http://www.asus.nl/product.aspx?P_ID=uhwarwIzFUpVVGdI

Maar wegens magere prestaties in UT3 denk ik erover om hem te vervangen voor deze kaart:

http://www.asus.nl/product.aspx?P_ID=B6imcoax3MRY42f3

Nu heb ik zelf geen problemen met de koeler, ik hoor hem alleen tijdens opstarten van de pc op volle toeren draaien. Maar ik lees hier een review van de GTS250 met die koeler:

productreview: Asus ENGTS250/DI/512MD3 review door Tutti-frutti

Er wordt dus beweerd dat de kaart constant op 100% draait. Ik zie dat het dezelfde drie pins stekker van de koeler is als op mijn HD4850, dus hoe kan dit?

Ik snap hier dus echt niets van..

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05 13:36
Of je veel waarde moet hechten aan die review moet je zelf invullen, maar dat beetje tekst is nog niet eens de naam review waard. Die review is alleen maar begonnen om even te zeuren over die fan volgens mij... gaat verder nergens over. Neemt nog niet weg dat de bewering juist zou kunnen zijn, maar toch...

Je zou iig denken dat vanwege het 3-polige stekkertje dat het mogelijk zou moeten zijn, maar ik lees toch overal dat de fan een standaard rotatie snelheid heeft en maximaal 25db aan herrie zou moeten maken. 25db is vrij laag en als de kast niet recht naast je oor staat dan zal je in principe weinig last van het geluid moeten hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door MicGlou op 19-01-2010 12:47 ]

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08-2025
Er kunnen veel redenen zijn:

Andere bios die niet aan fancontrol doet.
Op de ati kaart zit wel een extra fancontroller en op de NV niet .
Andere revisie.

De gts250 is trouwens niet veel sneller dan de 4850. (misschien wel in UT ? )

Dat is geen upgrade waard, zeker niet omdat in deze review een OC versie van de gts250 gebruikt word:

http://www.techtree.com/t...icle_id=100486&cat_id=537

Als je meer prestaties wil zou ik voor gtx 285 of een hd 5850 gaan.

[ Voor 35% gewijzigd door zero_cool89 op 19-01-2010 12:44 ]

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je wil van een 4850 1GB naar een GTS250 met 512MB en je denkt er veel op vooruit te gaan?

• Jovas
UT3 draait veel beter met NV PhysX. Ik sprak mensen die constant 60 fps(Vsync, maxed out) hebben met die kaart, en zelfs mindere processors hebben dan ik(i7 920). Ik heb dus framedrops met de HD4850, dus gaat deze vroeg of laat vervangen worden. Ik ben ook geen fanatieke gamer, mijn pc is voornamelijk machientje van alles en voor audio productie, vandaar dat die GTS250 van 100 euro een goed alternatief leek.

Misschien kan ik hier bij Mycom eens vragen of ik hem kan testen, netjes houden en anders terugbrengen. Ik draai trouwens 1680x1050 dus die 512mb geheugen moet wel voldoende zijn lijkt me zo, de 1gb variant verkopen ze daar niet(!)

Wachten tot Fermi komt en kijken wat dat met de prijzen doet lijkt me nu toch de beste optie

[ Voor 7% gewijzigd door Jovas op 19-01-2010 14:14 ]

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hmm, jah Physics

En een nvidia kaartje erbij? Geen idee wat daarvoor geschikt is maar ik dacht eens gehoord te hebben vanaf een 8600/9600 heb je al winst.
Het zal wel wat tweaken zijn omdat nVidia moeilijk doet indien je een ATI als hoofdkaart gebruikt maar misschien kom je met minder toe als dat je een volledig nieuwe kaart haalt. Misschien kijk je ook naar verbruik, een GTS250 1GB zag ik verbruikt meer dan een 4850 1GB maar hoeveel een extra kaart voor physics gaat verbruiken weet ik niet.

Het is natuurlijk maar een voorstel, uiteindelijk is het jouw keuze.

• Jovas
Ja ik wacht wel, met die framedrops valt wel te leven, luxeprobleem.

HD5850 leek me momenteel niet verstandig(duur, slecht leverbaar en veeeeeel problemen), en UT3 Nvidia The Way It's Ment To Be Played kan ook wel zijn, maar jammer dat NV zo weinig te bieden heeft nu :)

Kiek de kaart wel uut de kast! ;)
Pagina: 1