[Indesign] Dezelfde scherptediepte op tekst als de foto?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josjojo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-01 15:51
Ik heb een foto van een krijtbord waar ik tekst op wil zetten. De foto van het krijtbord heeft een heel korte scherptediepte en de foto is geschoten vanaf de zijkant van het bord.

Is er een mogelijkheid in Indesign om op de tekst dezelfde scherptediepte toe te passen, zodat het lijkt alsof de tekst op het bord geschreven is?
Als het met een ander programma mogelijk is, dan is dat ook prima.

Zo ziet het er nu uit.
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/9qxr1i.jpg

(Ik ben al een uur aan het zoeken op internet, maar het is lastig om iets bruikbaars te vinden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:33
Het eerste wat me te binnen schiet is de disturb functie in photoshop. Moet je eerst de layer rasterizen en dan ctrl+t (transform) rechtmuisknop disturb aanvinken.
Je kunt nu de hoeken slepen om diepte illusie te krijgen.

Dit alles uit mijn hoofd, dus check het even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josjojo
Ik was al even met Photoshop aan de slag gegaan en ik zal je tip ook even proberen, maar als het in Indesign kan, dan doe ik dat liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 01-10 13:43
Het vager maken zal je in InDesign niet lukken, dit zal je in Photoshop moeten doen. Als je tekst oké is, dupliceer die layer, rasterize deze, gooi er een Gausian blur overheen, en haal door middel van een Mask de helft weg zodat de scherpe tekste naar voren komt. Herhaal dit voor naam #2 en klaar is Kees.

Zet gelijk de tekst en het hartje even in het juiste perspectief ;)

Edit: Waarom wil je het per sé in InDesign doen? Gebruik de tools waarvoor ze uitgevonden zijn, dit is met vectoren (=tekst in InDesign) simpelweg niet te doen, je wilt gaan blurren, dus pixels gaan gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door Willem op 19-01-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:15

YellowCube

Wait...what?

een andere optie is in PS een Quick Mask i.c.m een gradient te gebruiken
Bijv:
Tekst Piet in een aparte laag --> Quick Mask --> Gradient van links tot de helft van het hartje --> Quick Mask weer uit --> Unsharp.

Zelfde voor de ander.

[ Voor 4% gewijzigd door YellowCube op 19-01-2010 11:40 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josjojo
Altijd fijn om even op het rechte spoor te worden gezet. Je kunt soms oogkleppen ophebben en het persé in Indesign willen doen.

Ik zal het eens in Photoshop proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josjojo
Het is gelukt! Bedankt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 16:52
Hmm, ik dacht dat je met een recente versie van Photoshop (iig CS3) helemaal niet hoeft te rasteren? Of in dit specifieke geval wel?

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 01-10 13:43
YellowCube:
een andere optie is in PS een Quick Mask i.c.m een gradient te gebruiken
Bijv:
Tekst Piet in een aparte laag --> Quick Mask --> Gradient van links tot de helft van het hartje --> Quick Mask weer uit --> Unsharp.

Zelfde voor de ander.
Klopt. Zorg wel dat je gradient-tool op zwart-wit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
nog mooier wordt het met een gradient en lens blur, lens blur is namelijk bedoelt voor de zogenaamde "Depth of Field" effecten :)
Pagina: 1