Ik krijg met geen mogelijkheid m'n SounBlaster 16 aan 't draaien onder Mandrake Linux 7.2
Weet iemand hier 'n oplossing voor, of 'n link naar 'n RPM-package, die ik kan downen
Ik kan me nog goed uit redhat herinneren dat er een programma genaamd sndconfig was om je geluidskaart in te stellen. Aangezien mandrake voor meer dan 95% redhat is, zal die het ook wel hebben.
Verwijderd
Ik heb ook een Creative SB16 en de enige manier hoe ik hem aan de gang kreeg was met sndconfig op Mandrake 7.2. Super makkelijk tooltje en 100% zeker succes. Binnen 1 minuut heb je geluid.
te downloaden op:
rpmfind.net
cya,
Ammo
te downloaden op:
rpmfind.net
cya,
Ammo
Verwijderd
sndconfig zit ook in mandrake.
Werkt goed, maar het is wel lastig als je 'm met drake OOK hebt geinstalleerd
sndconfig -noprobe
of sndconfig --noprobe
works for me
of sndconfig --noprobe
works for me
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Thnx! Ik ben 'm aan 't downen & hopen dat 't werktOp woensdag 07 maart 2001 21:47 schreef Ammodistributor het volgende:
Ik heb ook een Creative SB16 en de enige manier hoe ik hem aan de gang kreeg was met sndconfig op Mandrake 7.2. Super makkelijk tooltje en 100% zeker succes. Binnen 1 minuut heb je geluid.
te downloaden op:
rpmfind.net
cya,
Ammo
Sorry dat ik deze topic omhoog schop, maar:
in Mandrake 7.x werkte het inderdaad prima met sndconfig. Maaaaarrrr...tada nu heb ik Mandrake 8.0 en hoppa no-go met m'n AWE64 ISAPNP kaartje
Als ik dus sndconfig doe, dan detecteert ie 'm prima, alleen ik hoor helemaal geen sample geluidje. Overigens deed het "uh-oh" geluidje het gister wel bij Licq, maar verder dus helemaal nix (niet in XMMS, niet in sndconfig, nix)...
En ook als ik in sndconfig alles met de hand instel (volgens Windows IRQ5 DMA1,5 IO220/330) dan doet ie nog nix.
In HardDrake staat ie ook netjes, maar als ik dan op die knop voor configuratie gereedschap druk en in het scherm waar je de IRQ en DMA enzo kan instellen OK doe, krijg ik de error: modprobe: can't locate module isa-pnp.
Hoe kom ik aan die module? Want ik denk dat dat het enige probleem is...
in Mandrake 7.x werkte het inderdaad prima met sndconfig. Maaaaarrrr...tada nu heb ik Mandrake 8.0 en hoppa no-go met m'n AWE64 ISAPNP kaartje
Als ik dus sndconfig doe, dan detecteert ie 'm prima, alleen ik hoor helemaal geen sample geluidje. Overigens deed het "uh-oh" geluidje het gister wel bij Licq, maar verder dus helemaal nix (niet in XMMS, niet in sndconfig, nix)...
En ook als ik in sndconfig alles met de hand instel (volgens Windows IRQ5 DMA1,5 IO220/330) dan doet ie nog nix.
In HardDrake staat ie ook netjes, maar als ik dan op die knop voor configuratie gereedschap druk en in het scherm waar je de IRQ en DMA enzo kan instellen OK doe, krijg ik de error: modprobe: can't locate module isa-pnp.
Een nieuwe kernel compilen met de module isa-pnp lijkt me de oplossing.Op zondag 08 juli 2001 13:36 schreef rb338 het volgende:
Sorry dat ik deze topic omhoog schop, maar:
Hmmz, resultaat tot zover:Op zondag 08 juli 2001 16:07 schreef Pc123 het volgende:
[..]
Een nieuwe kernel compilen met de module isa-pnp lijkt me de oplossing.
kernel compilen lukte niet, kreeg steeds file errors en toen ik die weg had kreeg ik een of andere error dat 'errno' undefined was toen ik 'make bzImage' deed.
Dus ik aan de slag met pnpdump en isapnp, vervolgens sndconfig. Daar kreeg ik (een stukje van) de sample te horen en die piano deed 't prima. Ik dacht mooi, dus XMMS gestart...nope, nog steeds amper 0.1 sec geluid als ik door de mp3 heen skip.
Ik snap er niks meer van, ben nu Progeny Debian aan 't downloaden, hopen dat die het wel doet (Debian 2.2 install mislukte hier ook al (voor het eerst!))...
Pagina: 1