joppe.s schreef op woensdag 01 september 2010 @ 09:39:
Om dit topic maar even helemaal te claimen:
Denken jullie dat het handig is om powered esata als aansluiting te noemen? Esata, en zeker powered esata is natuurlijk (maar mi onterecht!) meer een niche-product vergeleken met USB( powered) maar nog steeds erg handig om erop te kunnen filteren. Ik denk dat veel mensen gewoon niet willen hannessen met twee kabeltjes bij een ext. harde schijf. ook al is het nauwelijks een moeite...
En er zijn al schijven op de markt
http://news.cnet.com/8301-17938_105-10452378-1.html en misschien ook al ext. hd behuizingen.
Het lijkt mij wel prettig om eSATAp als een losse categorie (of als subset van eSATA) op te nemen, dit kan natuurlijk ook door een optie eSATA bij de powered categorie toe te voegen.
edit: ohja, natuurlijk ook bij de eSATA controllers voor PCI-e en expresscard sloten, en bij laptops
offtopic:
jammer eigenlijk dat eSATAp niet zo van de grond lijkt te komen, in feite is het een hybride stekker met zowel eSATA als USB erin, de USB power wordt dan aangewend om het eSATA apparaat te voeden.
usecase: mijn vrouw heeft een veel modernere laptop dan ik, maar ik heb nu niet het geld om een nieuwe laptop te kopen. Ze vindt het niet leuk als ik haar computer over hoop gooi (softwarematig), dus wilde ik een externe schijf gebruiken met dual boot.
Het is geen doen om windows te draaien vanaf een USB 2 apparaat (misschien iemand anders, maar ik denk dat het flink janken wordt qua gebruikservaring), dus wil ik een SATA schijfje gebruiken, en ik heb geen zin in meerdere kabels, dus... wil ik een eSATAp powered schijf gebruiken (da's dus een SATA schijf met een
passief SATA+power<->eSATAp verloopje.
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 07-09-2010 15:48
]