Digitenne + IR-blaster aspect ratio verspringt...

Pagina: 1
Acties:

• Little_Bear
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 10:53
Zojuist bij een maatje van me een nieuwe videokaart geinstalleerd in z'n mediacenter en pardoes kwamen we op het feit dat ze al een tijdje last hadden van het verspringen van 16:9 (volledig beeld) naar 4:3 (gecentreerd) zodra ze van kanaal wisselen..

Dit schijnt ineens te gebeuren sinds ze een nieuwe set top box van KPN hebben.. de oude had hier geen last van.. nu blijkt het duidelijk te liggen aan het gebruik van de IR-blaster, maar opnieuw de setup draaien biedt geen soelaas. Als je de remote van de set top gebruikt en gewoon rechtstreeks kijkt op de TV is er niets aan de hand.

Iemand met dit zelfde probleem of is dit een op zich staand probleem?

Verder werkt alles perfect.. tis alleen knudde als je een automatische opname in laat starten.. dan staat ineens de set top weer op 4:3 ratio als hij van kanaal wisselt.. erg vervelend.. 8)7

(het lijkt erop dat de IR-blaster een signaaltje doorgeeft waarmee de set top ineens op 4:3 gezet wordt?)

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 08:41
oud topic, maar ik zit ook met dit probleem. De oorzaak is de 0 (nul) knop. Met de nul op de afstandbediening van kpn verander je namelijk de aspect-ratio . Als je het kanaal verwisselt via de mediacenter, dan stuurt mediacenter het kanaalnummer 2 of 3 cijferig. Kanaal 1 wordt dus al 01 of 001 verstuurd. Dat is dus 1 of 2 keer de aspectratio veranderen.

De oorzaak weet ik nu al een tijdje, nu nog een oplossing.....iemand?

• Little_Bear
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 10:53
marsian schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:11:
oud topic, maar ik zit ook met dit probleem. De oorzaak is de 0 (nul) knop. Met de nul op de afstandbediening van kpn verander je namelijk de aspect-ratio . Als je het kanaal verwisselt via de mediacenter, dan stuurt mediacenter het kanaalnummer 2 of 3 cijferig. Kanaal 1 wordt dus al 01 of 001 verstuurd. Dat is dus 1 of 2 keer de aspectratio veranderen.

De oorzaak weet ik nu al een tijdje, nu nog een oplossing.....iemand?
Hmm, ik lees gek genoeg nu pas je reply.. erg he :P

Oplossing zou waarschijnlijk een andere decoder voor digitenne gebruiken?
Nu heb ik zelf nog een digitenne decoder liggen met harddisk erin.. enkel leest die m'n huidige digitenne-kaart niet.. dus kan ik daarmee ook niet testen.. zijn er nog bekende andere decoders voor digitenne?