Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week ingesteld dat mijn computer op stand-by moet om stroom te besparen. In het weekend ben ik vaak bij mijn ouders, maar zou ik wel graag de computer kunnen benaderen via RealVNC.

Zijn er mogelijkheden om stroom te besparen, toch de computer op standby te kunnen hebben en ook de computer benaderbaar te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Wake-on-Lan ? (moet je router het wel supporten via internet0

Wake-on-Ring? (ouwe gsm vastknopen aan je pc, zodat deze aangaat als je hem overlaat gaan, zijn al eerder topics over voorbijgekomen)

Succes met googlen

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Netgear wgr614, helaas lijkt het er niet op dat hij 'wake-on-lan' ondersteunt.

Heb zojuist mijn iPhone vastgeknoopt aan de computer.Afbeeldingslocatie: http://www.kleinspul.nl/products_pictures/oranje_touw_6_1.jpg
Het is alleen niet de bedoeling dat mijn iPhone daar blijft, een goedkope telefoon kopen vind ik ook niet zo'n mooie oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat Mac's het wel kunnen (ssh'en terwijl hij in standby staat). Het is dus wel mogelijk, maar of dit een mac-only feature is weet ik niet. Je netwerk kaart zou het moeten ondersteunen lijkt mij. Hij moet inkomende verbindingen accepteren en dan de PC wakker schoppen. Ik betwijfel of een willekeurig netwerk kaartje dit kan, zeker omdat deze normaliter mee in stanby modus springt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Er zijn ook wel websites waarmee je een wakeuponlan kan sturen, dan moet je alleen zorgen dat je router het doorlaat naar die pc en je moet je macadres dan geheim houden anders kan iedereen je pc aanzetten ;)

Als je wireless werkt dan is het trouwens niet zo simpel :)

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 19-01-2010 11:09 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:53
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 02:54:
Zijn er mogelijkheden om stroom te besparen
Vertel eerst de specificaties maar even. Wie weet zijn er goede ideeën ervoor om je pc zuinger te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 18:30
Interessant leesvoer:
Wake up on lan via het internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt, ik heb een Acer M3640. Helaas houdt Acer ervan om al zijn computer zo'n beetje M3640 te noemen dus is het lastig te achterhalen wat voor moederbord ik heb, zelfs niet via Everest Home Edition. Het is een Q6600, 3GB, 640GB.

Ik kom hier morgen nog op terug, dan zal ik uitgebreid de tijd besteden om dit werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het ziet er nog niet uit dat ik het werkend krijg helaas. Alle instellingen staan goed en zelfs als ik mijn laptop met een kabel verbind aan het netwerk, gaat het niet goed.

Mijn moederbord ondersteunt het wel gewoon en DMZ staat aan. Kan misschien iemand kijken via Teamviewer o.i.d.? Tips zijn natuurlijk ook erg welkom. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 11:16 ]

Pagina: 1