Toon posts:

TV met DVB-S tuner

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• HenriB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-12-2019
Ik ben op zoek naar een nieuwe TV. Een lcd met full-HD moet het worden. Omdat ik via satelliet kijk en Canal Digitaal een aantal zenders vanaf maart alleen nog in HD gaat doorgeven, moet ik feitelijk ook een nieuwe sat-tuner hebben.

In Duitsland bieden zowel Sony als Philips elegante oplossingen aan waarbij de sat-tuner in/aan de TV is gebouwd. Sony heeft de KDL-5800 serie met drie tuners (digitenne, kabel en sat.) en Philips heeft een module (PFS0001) die je op de achterzijde van een groot aantal modellen kan worden geklikt en die met de afstandsbediening van de TV wordt bediend.

In beide gevallen gaat het om apparaten met een CI-slot voor de smartcard. Duitse verkopers zijn eensgezind eerlijk en durven mij niet te garanderen dat dit gaat werken met de Nederlandse Canal Digitaal kaarten.

Heeft iemand ervaring met één van de genoemde apparaten én Canal Digitaal?
Ik las ergens dat Sony de 5800-serie ook in Nederland wil uitbrengen, inclusief Canal Digitaal certificering. Daar kan ik echter nergens iets over vinden. Iemand nieuws hier over?

Bij voorbaat dank voor zinvolle reacties.
Henri B.

• Shulaf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-05 16:56
Ben je al iets wijzer geworden over dit onderwerp, zou het ook graag willen weten of het werkt.

Anoniem: 192817

Ik zou het ook graag willen weten. Alle TV's die ik tegenkom hebben wel DVB-C en DVB-T, maar DVB-S(2) zie ik bijna nergens, soms bij duurdere merken, maar of dat ook werkt met canal digitaal? Als ik die gewone Phillips, LG, Sharp, Sony e.d. TV's met een extra insteekmodule van DVB-S tuner kan voorzien zou dat wel een mooie oplossing zijn.

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-05 01:01

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Als het gaat om DVB-S2:

Alleen Loewe en Samsung hebben die. Loewe's kosten 3000+. :) Dan hebben we natuurlijk de Samsungs nog, voglens mij hebben de C6000,C7000, C8000 en de C9000 allemaal een DVB C,C2,T,T2,S,S2-tuner aan boord.

De prijs valt wel mee, bijvoorbeeld:

Samsung 40C6710 WHITE

Ikzelf ben nog aan het twijfelen of ik een Samsung haal, en mijn HD-Decoder (topfield 7700) wegdoe. Ik heb een AstonCam DUAL 1.07 met een Canal Digitaal SECA-3 kaartje. Even afwachten dus. Als de C-serie er niet mee om kan gaan, wordt het de LG LE8500 O+

Gulfstream G650

Anoniem: 315629

nog eventjes terloops: DVB-S2 ander ga je bij Canal Digitaal / TVVlaanderen met een DVB-S geen beeld krijgen op 23.5°E Astra3. (seca 3). Receivers die dit wel ontvangen bvb. reeks: TM-6000 HD Super of model: TM-7100 HD Super. Ideaal kijk je voor een receiver met 2 DVB-S2 tuners: kan je simultaan kijken en opnemen van verschillende transponders.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 358679

Ook Philips heeft in de nieuwe range modellen die beiden DVB-S end DVB-S2 aankunnen. De 40PFL5605K/02 is hier een voorbeeld van.

Dit model is echter enkel in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland beschikbaar. (En het model is ook CI/CI+ compatibel)

Greetings,
Bart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Panasonic heeft een paar lcd tv's met dvb-s (de wat duurdere). De plasma schermen die ze in NL leveren meestal niet, maar voor het prijsverschil kan je ook een losse tuner aanschaffen :(

• smok84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-05 12:22
Zijn er al mensen achter of de samsung 6000 en 7000 serie nou goed tv via de sateliet ondersteunen?
Aangezien op de site van Samsung staat dat deze wel over DVB-S beschikken.
Maar dan weet ik namelijk nog niet of die Canal Digitaal ondersteunen.

• Michiel737
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 19:35
Ik zit met precies hetzelfde.

Duitse modellen (Sony, panasonic, samsung) zijn wel met sat-tuner verkrijgbaar, Nederlandse niet.
Deze modellen zijn in Duitsland echter wel (flink) duurder dan de (zelfde) modellen zonder dvb-s zoals die ook in Nederland verkocht worden. In Nederland zijn alleen enkele dure modellen verkrijgbaar met dvb-s.

Recent zie ik echter op de Nederlandse site van Samsung de C570 modellen met sat-tuner (S2)! Betaalbare LCD TV's in de 5 serie. Ook de C670 staat erop, maar daar staat weer geen sat-tuner vermeld.

Op kieskeurig staat deze serie ook vermeld en de prijzen zijn ruim 100 euro hoger dan het C550 model zonder sat-tuner.

Ik vind zelf de LE40C570 voor 650,- een mooie TV.

Anoniem: 311302

Ik heb 9 maanden geleden in Duitsland een Panasonic met DVB-S2 gekocht en daar op de smartkaart en CI-module van Canal Digitaal geïnstalleerd.
Dit werkt zonder meer goed.

Dit betekent dat ik met alleen de afstandsbediening van Panasonic en een satelietantenne alles kan zien.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee