Toon posts:

GTX 285 crash?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste mensen

Ik zal zo duidelijk mogelijk uitleggen wat men probleem is:

Ik draai op windows Vista Home Premium 64 bits versie. In het begin had ik er helemaal geen problemen mee, ik kon de zware versie van crysis spelen zonder problemen en alle resolutie en details op hoogste. Daarna games via steam zoals L4D en CS:source ging ook goed. Dan komt men veelbeloofde win7 in de brievenbus(upgrade vanuit vista). Toen ik die installeerde kreeg ik probleem met men moederbord (can't open AsIO.sys). Na een tijdje gamen op cs:source begin ik (ovale) stipjes te zien in dezelfde kleuren van het gamebeeld en ze bewogen van links naar rechts (heel korte afstanden). Toen ik het spel afgesloten had bleven er van die stipjes over op men bureaublad. herstarten en dat was weer normaal tot een tijdje gamen. Bij COD: modern warfare 2 had ik ook niet veel problemen tot ik lange tijd speelde. Maar hier gebeurde er iets anders nl: mijn scherm gaat zwart, hersteld en keert terug naar het spel. dit begon hij bijna om te 5 minuten te doen. Na wat zoeken op het internet zag ik een en al gekletst met allerlei dezelfde problemen maar niet dezelfde grafka van de mijne.

Dus ik deed het volgende:

- Formatteer men pc en doe geen upgrade niemeer naar win7. (gehoord dat drivers nvidia niet goed werken op win7)
- Na vista 64 bit alle updates uitvoeren.
- Ik heb de nieuwste driver gedownload van nvidia ==> weer problemen om de 5 minuten.
- Dus nieuwste driver eraf en driver van op men cd (nvidia) die meegeleverd werd installeren.
- Het probleem leek opgelost te zijn maar nu heb ik hier en dan een crash waarbij men scherm zwart gaat met als bericht "no signal" en daarachter volledig zwart in stand-by mode. ( pc resetten lost het weer op)

Ik heb mijn kabel gecontroleerd die zit goed en ik denk niet dat het aan men psu ligt ook.

Hier mijn gegevens alvast.

Asus P6T deluxe v2
Intel i7-920 (niet oc'ed) (met scythe mugen 2)
OCZ 6 GB DDR3
Asus ENGTX 285 TOP/HDTI (1 GB gddr3 niet oc'ed)
Samsung spinpoint F1 1TB

PSU:
Coolermaster 850M (850W)

Monitor:
Samsung syncmaster 2333 HD (constant op 1920*1080 aangesloten met DVI)

Toetsenbord en muis:
Logitech G19
Logitech G9

Behuizing:
Antec Nine hundred 2 (alhoewel ik de stoffiltertjes nog moet uitwassen maar dat zal de oorzaak niet zijn denk ik)

Als iemand hier een oplossing voor weet ben ik je heel heel erg dankbaar!
Het is echt klote als je weet dat dit systeem me 2000 euro gekost heeft en er nog niet deftig op kunt gamen.

Alvast bedankt voor de aandacht.
Vriendelijke groeten

Ibo

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Check de temperaturen is?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Verwijderd

Topicstarter
+- 43 graden voor cpu (32 graden bij normaal gebruik), en bij gamen +-67-70 graden voor de gpu (40 graden biuj normaal gebruik).

Ik bekijk dit via hwmonitor.

groeten
Ibo

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-05 21:07
dat lijken normale waarde mijn gtx285 is ook 40 graden idle.
kun je geen atitool installeren en kijken of de kaart artifacts geeft bij veel geheugengebruik.
volgens mij werkt die tool ook bij onze kaarten.
het kan dat je geheugen of de shaders op de gtx kapot zijn, ik had ook eens een kapotte 8800gt en dat gaf soms ook soort sneeuw en ruis vooral bij stalker.

[ Voor 5% gewijzigd door Goofy1978 op 19-01-2010 19:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij is bezig nu. Kun je dat gebruiken tijdens het gamen ook?

PS: hoe lang moet ik atitools laten werken om iets te vinden?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2010 19:58 ]

• Goofy1978
atitool is eingenlijk voor als je je 3d kaart overklokt hebt of ie artifacs geeft.
met een kapotte 3d kaart zou ie toch wel fouten moeten geven lijkt me.

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
kijk even wat hij doet tijdens een furmark bench , ( test voor de videokaart)

Verwijderd

Topicstarter
furmark heb ik net geprobeerd:

de benchmark:

Score: 4028 o3Marks
Submitted by Ibo @ January 19 2010, 11:12 pm

App Version: oZone3D.Net_FurMark_v1.7.0_Build_Jul 3 2009_at_09:19:42

Renderer: NVIDIA GeForce GTX 285
Number of Active GPUs: 1
Graphics Drivers: 7.15.11.8206 2-9-2009
GPU Temperatures (start/end):52°C / 74°C

Bench Duration: 60 sec.
Resolution: 1920 x 1080
MSAA samples: 0
Window Mode: fullscreen

CPU: IntelR CoreTM i7 CPU 920 @ 2.67GHz
CPU Speed: 2697 MHz
Operating System: Windows Vista ver.6.0 build 6001 Service Pack 1

Voor de stability test ben ik gecrashed na 680 seconden aan 84 graden en ik heb de frames niet opgemerkt. Mijn scherm ging gewoon zwart zonder bericht.

3dmark vantage heb ik ook geprobeerd:

15004 punten op 1280*768 resolutie.

bij 1920*1080 resolutie heb ik niet echt een goede test blijkbaar nl 0, grafische kaart 4000 en een beetje cpu 15000 en een beetje.

Ik word er verder niet veel wijzer van. Enige info/raad is altijd welkom

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem nog maar 5-6maanden, aangezien hij crashed aan 84 graden kan ik daar garantie voor claimen als ik zelf een benchmark gedaan heb?

(Ik heb deze laten samenstellen bij alternate, maar garantie op assemblage is vervallen door case te openen maar wel nog garantie op stukken)

• Goofy1978
kun je niet met een andere 3d kaart testen, als dat wel allemaal werkt zal het toch aan de gtx285 moeten liggen denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
dat is ook een optie behalve dat ik dan wel een moet kopen :)

• Goofy1978
als je er zelf echt niet uit komt kun je je hele systeem bij een goede pczaak laten testen met een diagnostisch programma.
mischien bij alternate als je de klacht aan hun voorlegd.
je kan die progrmmas ook kopen maar dat gaat net zo duur worden als een nieuwe gtx285
ik weet het anders ook niet, al vermoed ik wel dat je 3d kaart de boosdoener is maar zekerheid heb je niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Goofy1978 op 20-01-2010 19:50 ]

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Ik zou zeker even Alternate mailen over het probleem en vragen of zij nog tips hebben (ze hebben een goede technische dienst). Mochten ze die niet hebben dan zullen ze je in ieder geval informeren over je garantie. Dus doe dat sowieso even om te kijken hoe het daarmee staat!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, alvast bedankt iedereen voor de reacties en tips. Ik heb gisteren een e-mail gekregen van nvidia dat de nieuwste driver uit was 196.xx sins ik die geinstalleerd heb ben ik nog niet gecrashed maar ik ga zeker eens mailen naar Alternate.

Groeten

Ibo
Pagina: 1