Toon posts:

Fanspeed Club 3D 4890

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onlangs een nieuw systeem gekocht;

- Intel Core i7 i7-920 / 2.66 GHz
- ASUS P6T - Motherboard
- OCZ Gold XTC Triple Channel Kit (6GB)
- 2x OCZ Vertex Turbo Series 30GB --> RAID 0
- Club 3D HD 4890 - Grafische adapter - Radeon HD 4890 - PCI Express 2.0 x16 - 1 GB GDDR5

Ik word echter helemaal gek van de Club 3D 4890. Ik vind dat de fan dermate veel herrie maakt, dat die extreem goed hoorbaar is. Wat kan ik hier eventueel aan doen? Fan vervangen en zo ja, door wat eventueel?

Of is het beste een nieuwe videokaart te kopen? En zo ja, welke? Ik game niet heel vaak, en heb liever dat de kast (Antec Sonata III 500) gewoon stil is dan dat ik dat nu heb met de Club 3D 4890.

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:43

Maxow

Hidden Sound System

Sinds kort heb ik een HD4870 van Club3d die default ook echt enorm veel herrie produceert. Standaard draait die fan op 63% van z'n max wat nogal overdreven is. Dit kun je met een aanpassing in je CCC, of door middel van bijvoorbeeld rivatuner aanpassen. Zelf heb ik de fan gewoon altijd op 30% draaien, dan is die niet hoorbaar boven de rest van m'n componenten en blijft de GPU koud zat!

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-04 22:56
Precies, gewoon ff je profile aanpassen in de CCC of met Rivatuner en je hoort er niks meer van ;)

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-04 08:10
Dat is ook wat ik gebruikt. Mijn 9800GTX+ geeft niet heel veel lawaai, maar als je hebt zitten gamen, waarbij de fanspeed wel behoorlijk oploopt en daarna weer in Windows bezig bent, dan wil hij niet meer langzamer gaan draaien. Bij mij was dus ook Rivatuner de uitkomst.

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.