Mac alternatief op ASP.NET C# development

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik ben al een tijdje niet meer bezig geweest met webdevelopment en loop met een paar ideetjes in mijn hoofd. Nu ben ik zo'n 2 jaar geleden helemaal overgestapt op Mac, dus een beetje fijn ASP.NET app's maken gaat niet meer. Mja, of ik moet Windows in een virtual machine gaan draaien waar ik ook geen fan van ben.

Ik ben daarom gaan kijken naar alternatieven waarmee ik ook gemakkelijk en op een leuke manier interactieve webapps kan maken. PHP valt voor mij gelijk af, omdat meer een framework zoek. Mijn oog viel op Ruby on Rails. Dit komt erg in de buurt van mijn wensen, maar ik ben totaal niet bekend met de Ruby taal. Ik heb al eens wat geprobeerd, maar het is voor m'n gevoel allemaal heel vaag. ;)

ik vroeg me daarom af of er een leuk framework is wat in de buurt komt van .NET, met een C#/Java achtige syntax codetaal? :)

Via google kom ik op Mono uit, maar dat vind ik nog te beknopt en in de steigers staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik weet niet hoezeer jij een windows omgeving nodig hebt voor ASP.NET development, maar ik gebruik zelf php en upload bij elke save naar de server zodat een refresh in de browser genoeg is om te testen (simple case).

Met java kan je trouwens toch ook webpagina's maken? .jsf files ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 08:44
Is bootcamp niet gewoon veel logischer?
als je echt graag asp.net wilt ontwikkelen ben je moeilijk aan het doen als je geen VS gebruikt imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Ruby on Rails is idd echt bruikbaar voor een Mac omgeving, althans alle hippe ontwikkelaars gebruiken Mac en TextMate.

Mono is vrij volwassen, support .Net3.5 en ook Asp.net.
Je zou dan bijv. monodevelop kunnen gebruiken, die heeft ook een OSX build.

Maar goed, het blijft altijd wat behelpen met Mono, zeker op OSX.

Je kan natuurlijk ook gewoon een VirtualBox windows image draaien ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt vergelijkbaar, maar ik heb sinds kort beetje naar struts2 + spring + hibernate voor Java gekeken. Dat vind ik toch wel echt briljant werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraelyn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-08-2024
Er zijn genoeg PHP frameworks (sommige lijken op RoR qua functionaliteit): Zend, Cake, Symfony, etc.
Pagina: 1