netwerk problemen (wifi)

Pagina: 1
Acties:

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-02 11:19
Hallo

Ik heb problemen met mijn netwerk verbinding. Ik heb een asus UL50a met een intel WiFi Link 5100 AGN kaart. Ik heb een fritzbox 7270 router en ik heb windows 7 64bits besturingsysteem.

Ik heb een netwerkschijf en deze is traag op deze laptop en bestanden van of naar de schijf copieeren lukt niet en internet is traag.

Ik heb deze laptop 3 dagen en heb met mijn oude laptop nooit geen probleem en met een andere laptop ook niet. Ik heb de nieuwste drivers al gedouwnload en ben op google al aan het zoeken geweest of er met dit type laptop enige problemen waren maar niets kunnen vinden. Heb op de site van intel en asus gezocht maar ook geen tevreden andwoord gekregen. Ben dus al 3 dagen aan het zoeken maar niets gevonden en hoop dat er hier iemand is die hier een andwoord op heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door reinhold op 18-01-2010 22:11 ]

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:24
Heb je misschien wat meer informatie?

Wat ik wel zou willen weten is het volgende:
- Heb je al geprobeerd om het met een kabel aan te sluiten. Kan de computer dan nog steeds niet bij de netwerkschijf?
- Wat zijn de rechten op de netwerkschijf. Hoe is deze gekoppeld, is het Samba oid? Zo ja, staan de share permissies wel goed?
- Wat is traag? Wat is de snelheid die het zou moeten zijn en wat is de snelheid die je nu haalt. Test op een website zoals ftp://ftp.xs4all/nl/pub/test
- Is het ook zo traag wanneer je een kabel gebruikt?

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:04
Zet je windows firewall eens uit... Geeft veel problemen bij Windows 6 ultimate 64-bit.

• reinhold
Zoals ik kan zien ben ik af en toe de wifi verbindig kwijd. Ik kan niet vinden waar het probleem zit ik ben alle instelling bij langs geweest en ook de drivers opnieuw geinstaleerd maar het help niet.

De vebindigs snelheid schommeld ook steeds van 10 tot 300mbps en soms is hij helemaal weg. Dit probleem heb ik niet met een andere laptop waar ook een 300mbps kaart in zit.

Ik was even drivers aan het douwnloaden voor mijn printer 360mb en kreeg naar een aantal procent een melding, er heeft een time-out van de bewerking plaatsgevonden. Mieschien heb je hier iets aan. en hij douwnload maar met 11kb/s en heb vanmidag iets met utorrent gedouwnload en dat ging met 400kb/s

[ Voor 59% gewijzigd door reinhold op 19-01-2010 21:30 ]

• reinhold
Nu heb ik mijn laptop op een andere router aangesloten die alleen maar 54mbts is en dan is de verbindig wel goed. Deze heb ik weer gekopeld aan mijn eigen router, dus zodra ik mijn laptop op 300 laat werken heb ik problemen en op 54 is alles goed. Terwijl ik een andere laptop heb met 300mbts kaart en deze werkt wel goed.