Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Ik heb vorige week m'n case aangekregen die ik had besteld, en ik wou het moederbord monteren maar toen ik het 1ste schroefje erin had gedraait en het 2de er wou indraaien, merkte ik dat het wat stroef ging.

Toen dacht ik, ik haal het 1ste schroefje er uit en kijk of ze even groot zijn.
Dit deed ik dan ook maar erges op het einde begon m'n schroefje door te draaien dacht ik, ik haalde m'n schroevendraaier uit de schroefkop en toen bleek dat deze was afgebroken...

Dus, nu zit m'n schroef helemaal in het "verhoogje" waar ik de schroef in moest draaien...
en krijg ik deze er niet uit, blijkbaar heeft dit niets met garantie te maken (logisch eigenlijk maar toch jammer...) dus kan ik deze niet terugsturen.

Heeft iemand een idee hoe ik m'n moederbord in die case kan monteren? (wel op de juiste wijze)

Ik dacht het schroefje er uit boren en dan op de 1 of andere manier er iets in te maken zodat het moederbord stevig zou blijven zitten....

Hopelijk heeft iemand een goed ideetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:59
Foto? Er zijn namelijk verschillende manieren van bevestigen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Juist....

http://i45.tinypic.com/2nst8jn.jpg

http://i49.tinypic.com/230bog.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2010 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 19:41

Blord

Hello Kitty !

Je kunt die gele standoff van de backplate afschroeven en vervangen door een nieuwe. Als het goed is kreeg je bij de computerkast een zakje met schroeven en standoff's.
Anders laat die maar zitten en doe de rest van de standoff wel goed. Eentje minder maakt voor de stevigheid van het moederbord niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die stand off's hangen aan de backplate vast.

maar er zijn 2 van die dingen stuk 1 zit de schroef in vast(afgebroken) en bij de 2de krijgt de schroef geen grip meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Dan nog kun je ze eruit draaien en ze simpelweg vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mm ik zal nog eens goed kijken, maar ik denk niet dat ik reserve Stand Off's heb gekregen hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Persoonlijk heb ik nog geen kasten gezien waar ze niet extra spul bij leverden (waaronder stand-offs), en dat zijn de afgelopen tien jaar toch echt tien kasten geweest.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nope geen stand offs.... enkel schroefjes....
de achterkant(onderkant) heeft wel een vorm van een bout waarmee de standoffs zijn ingedraait (denk ik)
maar hier kan ik zo-iezo geen grip op krijgen omdat deze tegen de backplate hangen?
wou foto maken maar batterij leeg....

hoop dat hij straks weer werkt...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de stand-offs afbreken en op die plek een propje papier vastplakken zodat je moederbord toch wat steun heeft als je modules en kaarten erin gaat prikken.

Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Echt heel duidelijk zijn je foto's niet, maar als er gewoon een schroef in een afstandsbusje zit, kun je die niet gewoon inslijpen (met een dun zaagblad op een dremel(achtig iets)) en dan met een schroevedraaier eruit halen.
Misschien dat het net te klein is, maar zo heb ik het vaker gedaan bij hdd schroeven die niet meer wilden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:17
Computerschroeven zijn meestal 2 maten: 1 metrisch (m3) en 1 engels, verschil voel je meteen als je meer als 1 slag draait.
Die afstandsbusjes kan je met een tang gemakkelijk losdraaien en vervangen door een nieuwe (vast wel een medetweaker of donor PC in de buurt te vinden denk ik ;)).
Ik kom zo vreselijk vaak computers tegen waarbij de metrische schroeven in engelse draad geschroefd zijn of andersom, zonde...

edit: @themajor: OMG jouw PC zit met plakband in elkaar?? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door base_ op 19-01-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

base_ schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:02:
Computerschroeven zijn meestal 2 maten: 1 metrisch (m3) en 1 engels, verschil voel je meteen als je meer als 1 slag draait.
Die afstandsbusjes kan je met een tang gemakkelijk losdraaien en vervangen door een nieuwe (vast wel een medetweaker of donor PC in de buurt te vinden denk ik ;)).
Ik kom zo vreselijk vaak computers tegen waarbij de metrische schroeven in engelse draad geschroefd zijn of andersom, zonde...

edit: @themajor: OMG jouw PC zit met plakband in elkaar?? ;)
Hij zegt dat hij ze niet eruit kan draaien. Afbreken dus! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
TERW_DAN schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:56:
Echt heel duidelijk zijn je foto's niet, maar als er gewoon een schroef in een afstandsbusje zit, kun je die niet gewoon inslijpen (met een dun zaagblad op een dremel(achtig iets)) en dan met een schroevedraaier eruit halen.
Misschien dat het net te klein is, maar zo heb ik het vaker gedaan bij hdd schroeven die niet meer wilden.
Dat lijkt mij inderdaad ook de meest handige oplossing als de afstandhouders echt 'vast' zitten aan de backplate. Gewoon een gleufje in de schoef slijpen en met een klein schroeven draaiertje opnieuw lost proberen te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik eens gaan proberen...
(later)

Hope dat het werkt....

En als het schroefje er dan niet meer goed in zou passen? (geen grip meer krijgt ofzo) gewoon lijm er in? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt me niet verstandig. Hij moet er ook ooit weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je alleen het schroefje inslijpt en eruit draait dan blijft het afstandsbusje gewoon bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Topic mag op slot.

Ik heb gewoon maar de afgebroke schroef afgevijld, en dan met de andere gewoon vastgehangen...
(Inslijpen van dat schroefje was teveel precisiewerk...(ben ik niet goed in ) )

Toch bedankt voor de Ideetjes :)

BTW: nu heb ik voor m'n harde schijf ook al andere schroeven moeten gaan zoeken omdat degene die erbij zaten niet pasten?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2010 13:51 ]

Pagina: 1