Toon posts:

Accu via Ebay aanschaffen onverstandig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo. Ik heb een vraagje, de accu van mijn laptop laadt niet meer op. Nu is dit zeer vervelend, want zodra mijn oplader wegvalt kan ik de boel meteen weer opnieuw opstarten. Mijn vraag is dus of het verstandig is om een nieuwe accu aan te schaffen via Ebay? Het scheelt mij 1/3 in de prijs en ik ben mij er van bewust dat de bewoording 'genuine' in een advertentie niet altijd een garantie is, maar kan een neppe 'universele' accu (mocht ik idd bedonderd worden) mijn laptop veel schade toebrengen?

Eventuele adressen voor een nieuwe accu zijn ook welkom, het gaat om een simpele HP Compaq.

Bvd!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? Eenmaal, andermaal. |:(

• Devil777
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:59
Welk type laptop gebruik je en geef ook een link naar je ebay accu. Ik denk niet dar een neppe accu je laptop schade kan toebrengen tenzij de spanning/aantal cellen in serie niet overeenkomt (dat zou wel heel dom zijn).
Of de accu explodeert. Dat gebeurt, maar het gebeurt zeer zelden.

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-01 10:21

Roytoch

Nietes

Heel veel accu's die je later koopt, bvb via replacedirect, zijn niet van het laptopmerk zelf. Qua kwaliteit zijn deze accu's (yanec) wel goed, in mijn ervaring. Dat zegt dus niet alles.

Welles

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:48
roy.ahuis schreef op zondag 24 januari 2010 @ 23:47:
Heel veel accu's die je later koopt, bvb via replacedirect, zijn niet van het laptopmerk zelf. Qua kwaliteit zijn deze accu's (yanec) wel goed, in mijn ervaring. Dat zegt dus niet alles.
Er is ook een verschil tussen goede vervangende onderdelen en slechte vervangende onderdelen :P Niet alles wat niet van de fabrikant zelf is, hoeft meteen slecht te zijn. Maar ook niet alles hoeft goed te zijn :P Die dingen zonder merk vertrouw ik niet echt.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 24-01-2010 23:51 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit gaat niet over de techniek, maar over aanschaf.

Move Overige Hardware -> Shopping Forum dus :z

Oslik blyat! Oslik!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-01 10:21

Roytoch

Nietes

ThinkPadd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 23:51:
[...]

Er is ook een verschil tussen goede vervangende onderdelen en slechte vervangende onderdelen :P Niet alles wat niet van de fabrikant zelf is, hoeft meteen slecht te zijn. Maar ook niet alles hoeft goed te zijn :P Die dingen zonder merk vertrouw ik niet echt.
Daarom wachten we geduldig op een linkje van het product ;) misschien dat iemand dan ervaringen heeft met het betreffende merk of zelfs de verkoper.

Het verschil zit hem een beetje in 'third party accu van een betrouwbaar merk, gewoon goed' en 'noname chinese accu die misschien zelfs wel onder HP/Compaq naam verkocht wordt'.

Welles

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. En, dion_b, mijn excuses, ik dacht dat ik het juiste subforum had gevonden.

Ik heb een simpele HP Compaq Presario C700 en een nieuwe accu kost rond de 150,- en dat is voor zo'n simpele laptop een beetje te veel van het goede. Ik ga even op Ebay rondkijken en hopen dat ik iets tegenkom. Mochten jullie tips hebben dan hoor ik het heel graag.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat er vooral accu's uit China of Hongkong worden aangeboden. Zijn die sowieso niet te vertrouwen of is dat een vooroordeel? Ik denk dan namelijk meteen aan 'stekker erin en pats-boem'.

Maar ik zat dus aan het volgende te denken: uit Engeland en rond de 50 euro met een positieve feedback: Accu.

Verwijderd

Topicstarter
Originele accu voor 60 euro.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-01 16:42

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 21:56:
Ik zie dat er vooral accu's uit China of Hongkong worden aangeboden. Zijn die sowieso niet te vertrouwen of is dat een vooroordeel? Ik denk dan namelijk meteen aan 'stekker erin en pats-boem'.

Maar ik zat dus aan het volgende te denken: uit Engeland en rond de 50 euro met een positieve feedback: Accu.
Waar denk je dat die accu uit de UK oorspronkelijk vandaan komt? Pat-boem land :-)

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 23:01
Je kan hem ook gelijk in Pats-Boem land bestellen...

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27223

Maar goed, ik heb met dealextreme hele goede, en wat minder goede ervaringen met replacement accu's.
Online accu's kopen op Ebay, marktplaats, dealextreme, oid blijft altijd een gokje.

Maar zo staat marktplaats ook vol met artikelen die mensen zelf weer bestellen bij dealextreme of andere chinese leveranciers. Zal op Ebay niet anders zijn, dus je weet het niet.

Daarom vind ik dealextreme nog net iets veiliger dan ebay, bij dealextreme doen ze in principe niet moeilijk als iets niet deugt.

[ Voor 35% gewijzigd door Mistraller op 29-01-2010 22:29 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, pats-boem land.

@Mistraller, bedankt voor de link. Maar is die ook geschikt voor de C700?

Ik begrijp jullie. Maar de accu waarvan de advertentie zegt authentiek te zijn daar kan ik toch wel van verwachten dat het geen accu uit Azie is? (De verkoper heeft namelijk ook replica's voor 50 euro.) Voor 60 euro incl verzendkosten een authentieke accu: http://cgi.ebay.co.uk/ORI...eries?hash=item2c50bcb09e Betalen met Paypal en als het niet deugt terugsturen die handel? :?

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 21:29
Heb zelf al 2 accu's besteld bij DealExtreme. Beide accu's waren perfect.

Op e-bay zal je echt moeten kijken naar positieve feedback. En anders heb je altijd nog een soort kopers garantie via PayPal.

woei!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 23:01
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 13:33:
Hehe, pats-boem land.

@Mistraller, bedankt voor de link. Maar is die ook geschikt voor de C700?

Ik begrijp jullie. Maar de accu waarvan de advertentie zegt authentiek te zijn daar kan ik toch wel van verwachten dat het geen accu uit Azie is? (De verkoper heeft namelijk ook replica's voor 50 euro.) Voor 60 euro incl verzendkosten een authentieke accu: http://cgi.ebay.co.uk/ORI...eries?hash=item2c50bcb09e Betalen met Paypal en als het niet deugt terugsturen die handel? :?
Tja, het blijft een kwestie van vertrouwen. Mijn dealextreme batterij voor mijn fotocamera is geweldig, bijna beter als de echte canon accu, en is gewoon een chinees merk.

Ik had ook een accu voor mijn PDA, zogenaamd authentiek (en de sticker is inderdaad exact gelijk) alleen die batterij is in de helft van de tijd al leeg vergeleken met de oude originele.

Met accu's heb je ook nog eens de productiedatum. Een Li-ion accu heeft niet alleen slijtage door gebruik, maar ook puur door ouderdom. Stel dat die accu al drie jaar in de kast heeft gelegen dan kan ie wel authentiek zijn, maar dan nog is ie wat minder goed.

Als je dus niet het volle pond wilt betalen, dan blijft het in mijn ogen, met name met accu's, een gok.

Persoonlijk neem ik die gok dan liever bij een grote webshop met een goede aftersales, maar alles valt of staat natuurlijk met een goede review. Kan je niet contact opnemen met mensen die een review hebben achtergelaten?

NB: Of die accu geschikt is weet ik niet. Dat kan je beter zelf even uitzoeken, ik kreeg deze te zien toen ik de naam van dat ebay artikel in de search gooide.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Pagina: 1