Coax signaal over CAT6 bekabeling

Pagina: 1
Acties:

• dago21
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09-2025
Ik heb mijn huis bedraad met CAT6 bekabeling. Daarnaast heb ik internet/tv via UPC.

Vanaf mijn inkomende UPC verbinding wil ik het signaal 3x splitsen, 1x voor internet (modem), 1x voor TV beneden (DVR) en 1x voor TV boven (analoog of ook DVR). Dit is op natuurlijk geen probleem als er een coax kabel naar boven zou liggen, helaas.

Ik vroeg me af of er een mogelijkheid is om op een goede manier coax om te zetten in ethernet en boven het omgekeerde? Let wel dat ik niet op zoek ben naar een transmitter beneden en ontvanger boven zoals met de "schotel-kastjes" van Marmitek of Philips.

Zelf heb ik al een adapter op svideo.com kunnen vinden maar is dit inderdaad wat ik nodig heb? Kent iemand alternatieven voor dit product, en eventueel Nederlandse winkel? Zijn er nadelen aan deze oplossingen?

Tot slot, ik had eerst TV van Tele2, wat niet beviel, dit werkte echter via ethernet, vandaar geen coax aansluiting boven omdat ik verwacht had dat dit de toekomst zou zijn en ook UPC TV zou versturen middels het modem of iets dergelijks.

Hopelijk kan iemand mij meer informatie verstrekken want zoekende op internet kom ik alleen bij bovenstaande link uit.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:08
http://www.hirchmann.com heeft hier spullen voor geloof ik. Het maakt er geen ethernet van, maar zorgt wel dat je TV-antenne signaal over UTP kabel kan transporteren.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:08
Ik zit even te zoeken, maar kan het niet vinden. Ik vond wel van een ander merk: http://www.muxlab.com/ass...s/VE_CATV_Balun_II_IG.pdf
Door te zoeken op 'catv, coax balun rj45' vind je er meer. Zo'n ding heet n balun. Let er wel op dat ze geschikt zijn voor het TV frequentiebereik, dus tot zo'n 900 - 1000 MHz.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:37

Gotez

42

http://www.aventum.eu/ind...=com_virtuemart&Itemid=33

Wat professioneler en met wat meer mogelijkheden.

• dago21
Bedankt voor jullie hulp. Ik ben er toch nog niet helemaal uit hoe ik het nu ga doen en vind een 100 tot 600 euro toch ook best een smak geld, dan toch misschien maar een kabeltje langs de plint :)

Mocht ik nog iets interessants vindend dan zal ik het posten

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-02 12:00
we hebben hier een Delta 8 bekabeling voor

lexcom, etc.. k heb alleen GEEN idee wat het zou moeten kosten

http://www.schneider-elec...gbouw/lexcom-delta-8.page

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:37

Gotez

42

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:29
Als je een klein beetje handig bent zou het misschien ook wel passief kunnen. Alleen weet ik niet zeker of dat dus werkt bij de volledige coax band. Het s-video signaal wat camera's produceren werkt het in ieder geval prima mits er UTP gebruikt is. En dus geen FTP of S/ FTP. Je namelijk genoeg verloopjes van BNC naar RJ45 naar ook van BNC naar F-connector. Fysiek worden er maar 2 aders gebruikt ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• dago21
Die baluns had ik inderdaad ook gevonden op s-video.com, maar direct in de EU kopen is makkelijker en blijkbaar net zo duur (goedkoop!?).

Delta8 heb ik naar gekeken maar zij garanderen niet dat het werkt over mijn CAT6 bekabeling. En om dat ruim 400 euro te gaan lappen ging me wat ver.

Ik kom denk ik op de baluns uit, maar ben ook aan het bedenken of ik het toch niet anders kan doen.

Eind dit jaar Glasvezel en volgens mij gaat dat wel weer over UTP :)

Al met al toch lastig.
Pagina: 1