Toon posts:

stom?

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag is hier door iemand een pc neergezet die ut niet meer doet, kabel van floppydrive zat er verkeerd op, stinkt trouwens wel lekker zo'n ding, nu mijn vraag er hingen 2 HD's in dat apparaat 2x seagate, een van 8,6 en een van 1,7 gb, nu als ik dan de zaak ga formateren, stopt ie bij alle 2 de hd's na een x-aantal percentages en begint ie met herstellen van clusters is er nu al zo'n 5 uur mee bezig, kan die floppydrive de hd's beschadigt hebben of zit er iets anders fout?

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Kan op zich van alles zijn...

Staan de schijven wel goed ingesteld in het BIOS?

Zijn de kabels goed aangesloten?

Zijn de kabels nog wel goed?

Je kunt het beste even alles nalopen.

Het kan natuurlijk ook zijn dat het gewoon brakke schijven zijn met veel bad sectors ...

Byteripper.

Verwijderd

Op de site van Seagate kun je Diskmanager downloaden, als je daarmee die twee schijven zerofilled en dan opnieuw (met Diskmanager) De boel indeeld en formateerd.
Als het dan nog niet goed gaat hebben ze een ander testprogrammaatje om te kijken of je schijven gaar zijn. Mochten die gaar blijken te zijn, kun je gelijk op de site van Seageate met behulp van de typenummers en de serienummers. Maar het kan in principe niet aan je fddflatkabeltje liggen. Als die verkeerd is aangesloten doet alleen je fdd het niet.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik heb ook een keer zoiets gehad... echt UUUUUUUREN formatteren... Ik werd behoorlijk simpel en aardig pissed-off van die zooi (pc van kennis).
Ik heb die bak gewoon gereboot... en wat ziet mijn oog tijdens het opstarten? Hm..... niet helemaal goed gezien... Nog voor de boot compleet was, weer op CTRL-ALT-DEL geramd... en jawel, een 20 gig schijfje stond ineens aangegeven als een 3 gig schijf (of zoiets).
Hij had dus enorm veel problemen met het aanpassen van de clusters en de sectoren.

Opnieuw opgestart... bios binnengegaan... en de originele instellingen van de hdd ingevoerd... daarna weer een format uitgevoerd, en het ding was zo klaar...

Kweet niet of jij hier ook mee te maken hebt... just in case... wie weet heb je d'r wat aan..

Succes