[RDP 2003] Remote inloggen op w2k3 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05-2025
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik heb een windows 2003 server geinstalleerd, en probeer remote in te loggen via een winXP computer met RD. Tijdens het connecten gaat alles goed en kom ik op het inlog scherm van windows 2003 server. Als ik dan echter mijn gebruikersnaam en wachtwoord invul krijg ik de melding:

The system could not log you on. Make sure you user name and domain are correct, the type you password again. bla bla bla

Als ik echter local inlog op de server met dezelfde gegevens mag dit wel. Vinkje wat RD aanzet staat goed op de server. Gebruiker is lid van Remote Desktop Users.

Ik ben het even kwijt wat het probleem is. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

iRacing Profiel

Verwijderd

The system could not log you on. Make sure you user name and domain are correct, the type you password again. bla bla bla
Toch een user/pass probleem.
Als je een domein hebt, log je daar dan wel op in? (als dat de bedoeling is natuurlijk).
Werkt inloggen met een (domain)admin account wel?
Even nalopen dus, een user/password melding = altijd een user/password fout, als je geen rechten had kreeg je daar wel bericht van.

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05-2025
Ik log niet aan op een domein, is ook niet de bedoeling. En ik log in met de Administrator account wat lokaal goed gaat met precies hetzelfde wachtwoord. Dus dit is niet het probleem. Als ik andere gebruikers toevoeg aan remote desktop users en daarmee inlog werkt het ook niet.

iRacing Profiel

Verwijderd

Heb je uberhaubt terminal services wel ingesteld?