Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Net gemerkt dat XP en Vista roaming profiles niet zo interoperabel zijn, out-of-the-box.

Als een user al eens aangemeld is geweest op een XP machine, en daarna op een Vista machine, dan wordt er een tweede profiel met appendix v2 aangemaakt voor het Vista profiel.

Na wat opzoekwerk kwam ik hier terecht:
http://4sysops.com/archiv...irection-is-the-only-way/
en daar stond een link naar een whitepaper: http://download.microsoft...%20Deployment%20Guide.doc .

Als ik dat document goed lees moet je dus op iedere Vista PC handmatig de folder redirecten? Kan dit niet vanuit de GPO geregeld worden?

Het is een lange tijd geleden dat ik nog eens een domein mooi heb kunnen opzetten, maar met de nodige resources van een vriend ben ik hier terug eens mee aan het experimenteren.
Hoe zetten jullie de permissies van jullie "Profiles" folder, waar al jullie profielen van iedere gebruiker in komen?
Ik heb die voorlopig op "Auth Users" alle rechten gegeven (buiten full control) en ik laat die rechten alleen toepassen op de folder zelf, dus niet op de subfiles en subfolders.
Of wat stellen jullie daar in als NTFS-permissies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:38
folder redirection kan via een GPO.. ik zie het probleem niet :?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
Ja, maar ik zit nu met het probleem van twee profielen, en je kan in dat pad van die folder redirection niet zomaar die V2 invoegen, dan neemt ie dat letterlijk...

Op dit moment staat mijn folder redirection als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://lithion.sin.khk.be/folderredirection.pngµ

Ik zou dus gewoon als volgt willen: dat als een user op een XP bak of op een Vista bak zich aanmeldt, dat hij altijd zijn documenten krijgt te zien als hij naar Documents in Vista gaat of My Documents in XP.

En dat wil me maar niet lukken...

[ Voor 53% gewijzigd door HyperBart op 19-01-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
HyperBart schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:13:
Ja, maar ik zit nu met het probleem van twee profielen, en je kan in dat pad van die folder redirection niet zomaar die V2 invoegen, dan neemt ie dat letterlijk...

Op dit moment staat mijn folder redirection als volgt:

[afbeelding

Ik zou dus gewoon als volgt willen: dat als een user op een XP bak of op een Vista bak zich aanmeldt, dat hij altijd zijn documenten krijgt te zien als hij naar Documents in Vista gaat of My Documents in XP.

En dat wil me maar niet lukken...
zie ik dat goed en redirect je die documents folder weer naar je userprofile :? waarom wil je dat :? zon ding redirect je naar je homedirectory niet naar een userprofile

dan heb je ook geen gezeik met .v2 enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
Powershell schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 14:34:
[...]

zie ik dat goed en redirect je die documents folder weer naar je userprofile :? waarom wil je dat :? zon ding redirect je naar je homedirectory niet naar een userprofile

dan heb je ook geen gezeik met .v2 enzo :P
Ja toch, dat hoort toch zo aangezien die documents folder in dat profiel zit?

Of zit ik ergens in een gedachtengang fout?

Ik dacht dat roaming profile ook inhield dat je documenten meezwerven? Die staan toch in het profiel, dus daar zet ik ze toch in? Of niet?

Hoe doe je dan normaal je documenten?

Ik ben even helemaal de kluts kwijt...
De laatste keer dat ik hier mee werkte was enkele jaren terug. En hier zijn we niet echt bepaald dieper op ingegaan en ik vind dat het toch wel elementaire basis is dat als je afstudeert in een optie "netwerkbeheer" dat ik dit vlot zou moeten kunnen...

Goed, blijkbaar is er toch een verschil tussen wat een roaming profile en de documenten zijn.

Die kan je onderbrengen in twee verschillende rootfolders, in mijn geval nu "Profiles" en "Documents", dat was ik even vergeten.

Hoe lost een ervaren systeembeheerder het probleem van die dubbele profielen op? Die folder redirection is toch nergens meer van toepassing als je documenten profiles gescheiden houdt, toch?

Maar hoe gaat dat dan in zijn werk met de instellingen in beide profielen? Hoe lost iemand dat dan op?

[ Voor 81% gewijzigd door HyperBart op 19-01-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
ervaren beheerders gebruiken gewoon een profile management tool en niet de default meuk in windows :+

Appsense, PowerFuse, Flexprofiles,etc,etc er zijn er genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
Kijk, dat snap ik niet, waarom leer je zo een dingen niet op school, waarom heb ik nog nooit van die tools gehoord, laat staan de uitleg daarvan. Hoe kan je dan in hemelsnaam als student een beetje voorbereid zijn op het bedrijfsleven!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
HyperBart schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:47:
Kijk, dat snap ik niet, waarom leer je zo een dingen niet op school, waarom heb ik nog nooit van die tools gehoord, laat staan de uitleg daarvan. Hoe kan je dan in hemelsnaam als student een beetje voorbereid zijn op het bedrijfsleven!?
door zelf te gaan prutsen bereid je je voor, school heb je alleen maar voor het papiertje :)

zo deed ik het tenminste halverwege de jaren 90 :9

Pagina: 1