Toon posts:

Denon Blu-ray speler met AVR-1610

Pagina: 1
Acties:
  • 1.961 views

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond,

Ik ben nog niet zo bekend op de site, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb de Denon topic gelezen maar kom er nog steeds niet helemaal uit. Ik heb de Denon 1610 receiver en de Blue ray 1610 gekocht, maar heb moeite met het aansluiten.

Het is nu op de volgende manier aangesloten:

Coax naar Ziggo decoder

Ziggo decoder via hdmi naar receiver
blue ray via hdmi naar receiver
receiver via hdmi naar televisie (samsug led)

De receiver werkt wel,met surround enz. Alleen weet ik niet hoe ik de receiver aan de praat krijg. Als ik hem rechtstreeks met hdmi op de televisie aansluit werkt deze wel maar via de receiver nog niet.

Hoe moet ik de receiver en/of blue ray speler instellen.

Volgens mij moet ik de poorten toewijzen en een aantal instellingen in de receiver aanpassen, maar kom er niet uit.

Ik hoor het graag.

Edwin

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:48
Je hebt de manual wel rustig doorgenomen? Het is niet de meest fijne lectuur maar er eens goed voor zitten wil helpen. A.d.h.v. jouw omschrijving kan ik je in ieder geval niet zo 1, 2, 3 helpen; je zegt dat de receiver wel werkt en zegt dat hij niet werkt...

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

Met alle respect is dit wel heel erg basic. Op Got verwachten we iets van eigen inzet voordat je vragen stelt. En uit jouw verhaal komt dat niet naar voren. Want als je de manual door leest dan is het meer dan duidelijk hoe je de receiver in moet stellen. Vooral als je de Engelse manual er bij pakt staat het er gewoon goed in uitgelegd. Of als je een samenvatting van de manual zoekt (met alleen de belangrijkste dingen uitgelegd) kan je kijken op deze site.

Verder is je vraagstelling ook niet geheel duidelijk. Want in de eerste zinnen werkt de receiver wel en daarna weet je niet hoe je deze aan de praat krijgt. Dus je spreekt jezelf wel een beetje tegen of je verwoordt het probleem gewoon niet goed.

Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Zie ook het beleid van dit subforum: AUD beleid. Daar is dus na te lezen dat we dus wat meer inzet verwachten van jouw kant. En in ieder geval wat je allemaal al geprobeerd hebt, want dit is te miniem.

Edit:
Abbadon schreef op maandag 18 januari 2010 @ 21:04:
Je hebt de manual wel rustig doorgenomen? Het is niet de meest fijne lectuur maar er eens goed voor zitten wil helpen. A.d.h.v. jouw omschrijving kan ik je in ieder geval niet zo 1, 2, 3 helpen; je zegt dat de receiver wel werkt en zegt dat hij niet werkt...
Gamma :+

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 18-01-2010 21:06 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

offtopic:
Pssst, zie mijn sig

Hoi!

• Vincent7
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07-2024

Vincent7

Me = Wii

Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 20:50:
De receiver werkt wel,met surround enz. Alleen weet ik niet hoe ik de receiver bluray aan de praat krijg. Als ik hem rechtstreeks met hdmi op de televisie aansluit werkt deze wel maar via de receiver nog niet.
Ik gok dat dat het moet zijn. Je moet even kijken in welke HDMI poort je je Bluray in je receiver hebt gestopt. Daar staat een stukje tekst; DVD, HDP of SAT. Vervolgens moet je je TV op de HDMI poort zetten waar je receiver in gaat en dan op je receiver de juiste input kiezen. Dus of DVD, HDP of SAT. Je zou dan wat moeten zien.

Succes.

Wii FC: 2129-2099-1796-3776

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar dan heb ik een verkeerde indruk gegeven.

Ik heb de gebruiksaanwijzing een keer of 5 doorgelezen, maar wordt hier niet wijzer van. De instellingen van de receiver staan wel goed, maar volgens mij de instellingen zodat hij randapparatuur kan detecteren niet.

Ik ben al 2 weken bezig om dit voor elkaar te kregen, verschillende forums gelezen en ales een keer of 4 veranderd maar kom er niet uit.

De aansluitingen zitten volgens mij op de juiste manier (via HDMI), maar kom nu niet verder.

Mijn instellingen in het menu Manual setup -> HDMI setup zijn als volgt:
Auto Lipsync: ON
HDMI Audio Out: Amp
HDMI Control: ON
Standby Source: Last
Power Off Control: OFF

Toch krijg ik nog geen beeld van mijn Blue ray speler. Volgens mij ligt dit aan de "input setup". Op de pagina Input assign weet ik niet wat ik niet moet invullen (Ik neem aan dat ik de dvd poort moet kiezen of is het voor blue ray iets anders, dit wijst niet uit de gebriksaanwijzing)

Ik hoop er toch via jullie uit te komen.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Blu-ray speler - HDMI kabel - AVR HDMI In (HDP) - AVR HDMI Out - HDMI kabel - TV

De Blu-ray speler instellen op audio en video over HDMI uitsturen. En dan met name de audio instellen op bitstream. Want de Denon AVR-1610 kan HD Audio zelf decoden. Dan de receiver met de remote op HDP zetten en de tv op het kanaal waar de HDMI in komt. Dan zou je gewoon beeld moeten hebben.

Receiver staat standaard ingesteld dat alles wordt doorgestuurd namelijk (althans, dat was bij mijn Denon wel zo). Wat je aan kan passen zijn ingangen die niet worden gebruikt, maar standaard staan ze gewoon actief.

De ingang met naam HDP is maar een voorbeeld, je kan ook een andere pakken natuurlijk. En dan wel die knop op de remote indrukken natuurlijk.

Maar nogmaals: dat staat gewoon allemaal in de manual. En pak de Engelse versie er maar bij, want de Nederlandse wordt je niet echt heel vrolijk van.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de kabels aangepast. De HDMI vanuit de blue ray gaat nu in de poort in de receiver waarop staat HDP. Daarna heb ik in het menu van de receiver via input assign, HDP op 2 gezet, maar nog zie ik geen beeld. Ook niet als ik als "source" HDP kies.

Wat doe ik verkeerd?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Blu-ray nog steeds verkeerd spellen O-)

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

FeaR1986 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 21:52:
[...]
Blu-ray nog steeds verkeerd spellen O-)
_O- alweer een tijdje geleden dat me even een hardop lachje ontschoot op een forum...

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Obiter dictum schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:00:
[...] _O- alweer een tijdje geleden dat me even een hardop lachje ontschoot op een forum...
offtopic:
Doe Voorwaarden aanvragen huiskamer (HK) toegang maar eens bekijken dan, wellicht wat voor je ;)

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

FeaR1986 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:07:
[...]

offtopic:
Doe Voorwaarden aanvragen huiskamer (HK) toegang maar eens bekijken dan, wellicht wat voor je ;)
Done :D

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor,

maar ik had gehoopt dat iemand me zou kunnen helpen. Daar is deze site tenslotte volgens mij voor bedoeld.

Door eenvoudig naar de handleiding te verwijzen (welke ik een keer of 20 doorgelezen heb) en andere opmerkingen te maken is een beetje ongepast mijnsinziens.

Maar goed....bedankt in ieder geval!!!!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Je moet toch toegeven dat je eerste post kant noch wal raakt aangezien je receiver de ene keer wel werkt en dan weer niet. En het is niet alleen dat het mij op valt, maar ook anderen vielen over de opbouw van die zin en de problemen. Plus dat de Denon eigenlijk out of te box zou moeten werken met HDMI signalen door de receiver heen. Dus of je hebt een instelling toch niet goed ingesteld of je receiver is gewoon brak...

Verwijderd

Je hebt inmiddels waarschijnlijk alle instellingen van je receiver veranderd dus misschien is het een idee om de receiver in de fabrieksinstellingen terug te zetten (en zo opnieuw te beginnen)

Blu-ray - HDMI - receiver - HDMI - TV.

Receiver vertellen welke HDMI-in je Blu-ray geplugd zit.
TV op de HDMI-poort (HDMI 1/2/3 o.i.d.)

Wat hoor/zie je?

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:00
Vraag 1:
Vanaf je Blu-rayspeler gaat een HDMI-kabel naar je receiver. Hoe heet de HDMI-poort waar deze kabel in gaat? Dit staat achterop de receiver bij de HDMI-poort vermeld.

Vraag 2:
Vervolgens heb je - als het goed is - vanaf de HDMI OUT op de receiver een HDMI-kabel lopen naar je TV. In welke HDMI-poort gaat deze? Dit staat achterop je TV vermeld bij de HDMI-poort.

Vervolgens zet je je receiver op de naam die je bij vraag 1 hebt gegeven. De TV zet je op het antwoord dat je bij vraag 2 hebt gegeven. Nu zou het moeten werken.

Voorbeeldje:

Antwoord vraag 1: DVD
Antwoord vraag 2: HDMI 1

Conclusie: Stem je receiver af op kanaal DVD. Zet je TV op HDMI 1. Been there, done that. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 14:00:
Je hebt inmiddels waarschijnlijk alle instellingen van je receiver veranderd dus misschien is het een idee om de receiver in de fabrieksinstellingen terug te zetten (en zo opnieuw te beginnen)
  • Receiver uit zetten
  • De knoppen "stereo" en "direct" op de receiver zelf indrukken (en ingedrukt houden
  • Receiver aanzetten
  • Display zal enkele keren knipperen en dan is de boel terug in de fabrieksinstellingen.
LuPo schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 14:13:
Conclusie: Stem je receiver af op kanaal DVD. Zet je TV op HDMI 1. Been there, done that. ;)
Conclusie 2: dat staat dus echt allemaal in de handleiding van de receiver dan wel Blu-ray speler...

Verwijderd

Topicstarter
De hdmi kabel van de Blu ray speler gaat in de receiver poort genaamd HDP.
dan heb ik in het menu assign HDMI op 2 gezet en digital staat nog leeg.

Dan gaat de receiver hdmi out naar de tv. Waarbij ik de tv heb ingesteld op hdmi poort 1. Dit gaat goed, want ik kan wel tv kijken.

Het lukt mij alleen niet om blu ray te kijken. Ik kies dan op de afstandbediening van de receiver als "source"HDP maar krijg dan een zwart scherm.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Digital hoef je ook niet in te vullen. Dat gebruik je alleen als je een optische of coaxiale S/PDIF aan de HDMI ingang toe wilt voegen voor geluid.

Maar verwissel de Blu-ray speler eens met de Ziggo Decoder. Want die poort staat gewoon goed ingesteld aangezien je wel tv kan kijken over/door de receiver. Als je dan wel beeld krijgt dan kan het dus aan de HDMI poort "HDP" liggen.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:00
Is HDP op die receiver wel HDMI-ingang 2 dan? Ik kan namelijk op mijn Onkyo gewoon de HDMI-ingangen wijzingen. Bij HDMI-ingang 1 staat bijvoorbeeld "DVD". Maar als ik HDMI-ingang 1 liever als "CBL/SAT" wil hebben kan ik dat in het menu aanpassen.

Wat ik bedoel is dus: is HDP wèl HDMI-ingang 2 van je receiver.

Ik heb het even opgezocht en HDP is inderdaad HDMI-ingang 2. Dat is hier te vinden allemaal.

Dan ga ik mee met FeaR1986, probeer een andere HDMI-ingang. Als die het namelijk wel doen dan ligt het aan die HDMI-ingang (HDP) van je receiver.

[ Voor 32% gewijzigd door LuPo op 19-01-2010 16:46 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:42
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:24:
De hdmi kabel van de Blu ray speler gaat in de receiver poort genaamd HDP.
dan heb ik in het menu assign HDMI op 2 gezet en digital staat nog leeg.

Dan gaat de receiver hdmi out naar de tv. Waarbij ik de tv heb ingesteld op hdmi poort 1. Dit gaat goed, want ik kan wel tv kijken.

Het lukt mij alleen niet om blu ray te kijken. Ik kies dan op de afstandbediening van de receiver als "source"HDP maar krijg dan een zwart scherm.
Even wat duidelijk proberen te krijgen.
- Als je de blu-ray speler direct op de tv aansluit, heb je dan wel beeld?
- Als je de blu-ray speler op de dvd ingang van de receiver aansluit heb je wel audio maar geen beeld?

Let wel op, zet de denon receiver echt helemaal uit als je met de HDMI gaat schakelen. En de TV ook.
Je wilt niet weten hoeveel doorgebrande HDMI boards ik tegen kom bij denon...

Het wil ook nog wel eens gebeuren dat met verkeerde bekabeling een handshake mis gaat. Dat kan je testen door de kabels om te ruilen bij de winkel waar je ze gekocht hebt. Het is een bekend probleem met HDMI bekabeling dat het kritisch is, niemand weet waarom...

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Maarce schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:50:
[...]Let wel op, zet de denon receiver echt helemaal uit als je met de HDMI gaat schakelen. En de TV ook. Je wilt niet weten hoeveel doorgebrande HDMI boards ik tegen kom bij denon...
Dus als ik tussen mijn PS3, XBox 360 en Blu-ray wil switchen moet ik eerst de receiver uit zetten? Ik switch gewoon als de apparaten aan staan. Dus gewoon van XBox 360 naar de PS3 en dan weer terug. Nog geen problemen gehad...

Verwijderd

Zou ook wel maf zijn als je elke keer de hele zooi moet uitzetten om een andere input te kiezen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu alles maar even resetten want ik heb de kabels verwisseld, maar daar ligt het niet aan. Nog steeds wel gewone televisie via de receiver, maar blu ray geeft zwart beeld. Als ik hem rechtstreeks op de tv aansluit heb ik wel beel van de blu ray.
Het ligt dus aan de koppeling naar de receiver.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dat is wel heel appart, want veelal leveren producten van hetzelfde merk geen problemen op met elkaar. En dan nog is het zeldzaam: mijn apparatuur is hier van verschillende merken en ook geen problemen. Staat de receiver wel ingesteld dat deze niets met het beeld doet en het rechtstreeks door stuurt naar de tv?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb volgens mij alle instellingen goed staan, maar dat weet ik niet zeker. Zodoende hoopte ik dat iemand op het forum dit zou herkennen want volgens mij staan de instellingen juist. Dat weet ik niet 100% zeker, misschien zie ik iets over het hoofd.

• OswaldDeformed
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-02 14:20
Probeer eens HDMI Control uit te zetten, dit wil nog wel eens helpen bij HDMI problemen. Wel daarna even de receiver helemaal uit en weer aan zetten.

Wat voor instellingen heb je verder staan onder Input Setup bij Video en Input Mode?

Verwijderd

Topicstarter
Bovenstaande net geprobeerd, maar nog niks.

Onder input setup staat bij mij geen video. (daar staat assign, input mode, rename, source level)

Bij input mode staat "auto".

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:42
Het is zo'n standaard zinnetje, maar zou toch kunnen helpen:
Al gezocht naar firmware-updates voor blu-ray speler, versterker en TV?

Verwijderd

Topicstarter
Nee hier heb ik nog niet naar gekeken, maar ik heb alles 3 weken geleden gekocht. (blu ray denon 1610, receiver denon 1610, en samsung led) en ging er vanuit dat dit in orde zou zijn.

In dit onderwerp werd ook aangegeven "stereo"en "direct" op de receiver in te drukken om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. Nu heb ik de receiver Denon 1610, maar kan deze knoppen niet terugvinden op mijn receiver.

Weet iemand hoe ik dit terugzet?

• Maarce
FeaR1986 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:52:
[...]

Dus als ik tussen mijn PS3, XBox 360 en Blu-ray wil switchen moet ik eerst de receiver uit zetten? Ik switch gewoon als de apparaten aan staan. Dus gewoon van XBox 360 naar de PS3 en dan weer terug. Nog geen problemen gehad...
Dat is niet wat ik zeg... Als je er zo mee aan het werk bent moet je het doen.

Als je de kabel er dus fysiek uit haalt...

Anders zou het inderdaad te zot voor woorden zijn...

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Maarce schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 09:33:
[...]Dat is niet wat ik zeg... Als je er zo mee aan het werk bent moet je het doen.
Nu snap ik je post :$
Dacht dat je met "schakelen" bedoelde het switchen van de ene input naar de andere. Maar je doelde dus op het wisselen van de HDMI kabels...

:>

• Maarce
FeaR1986 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 09:46:
[...]

Nu snap ik je post :$
Dacht dat je met "schakelen" bedoelde het switchen van de ene input naar de andere. Maar je doelde dus op het wisselen van de HDMI kabels...

:>
Indeed, de HDMI standaard is heel leuk, maar er zijn genoeg problemen mee.
Vooral de handshaking door een versterker heen. Blu-Ray naar TV via een receiver wil nog wel eens mis gaan. De monteurs die ik naar klanten stuur hebben altijd genoeg kabels bij zich van verschillende merken.
Dan is er altijd één die het wel goed doet...

Dat kan dus bij de TS ook heel goed het probleem zijn. Alleen testen daarvan kan lastig zijn als je niet een bus vol kabels bij je hebt...

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Maarce schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 09:49:
[...]Dat kan dus bij de TS ook heel goed het probleem zijn. Alleen testen daarvan kan lastig zijn als je niet een bus vol kabels bij je hebt...
Dan ben ik blij dat hier alles gewoon goed is gegaan. Heb hier allemaal apparaten van verschillende merken (elk component is van een ander merk) en hetzelfde geldt voor de HDMI-kabels. Dus het is hier een feest voor handshakingproblemen als ik jou zo mag geloven :)

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem.
Denon AVR 1610 receiver
Philips blue-ray (BR)
Philips TV

BR via HDMI naar receiver
receiver via HDMI naat TV

Bij afspelen van BR had ik wel geluid over de receiver maar geen beeld over de tv.
Voor aansluiting van de receiver had ik de derde hdmi-poort van boven gebruikt. Fout.
Helemaal onderaan de receiver zit een hdmi-poort genaamd monitor. Nadat ik deze aansluiting gebruikte had ik wel beeld (en geluid). Ik had het dus zelf helemaal fout gedaan. Ik heb op de tv ook de toewijzing van de poorten weer gereset want daar klopte door al het geklooi helemaal niks meer van. Bij de BR-speler ook de toewijzing van de hdmi-audio op (bitstream/bron) zetten. Als dat allemaal niet helpt, schijnt een FW-update van de tv en/of BR-speler ook nog wel eens te helpen.
succes

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:47:
Voor aansluiting van de receiver had ik de derde hdmi-poort van boven gebruikt. Fout.
Helemaal onderaan de receiver zit een hdmi-poort genaamd monitor.
Daar staat gelukkig ook niet met grote letters "OUT" bij en heeft de behuizing daar een andere kleur. Gevalletje manual beter lezen of gewoon intepreteren wat er staat 8)7

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 10:15
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:54:
In dit onderwerp werd ook aangegeven "stereo"en "direct" op de receiver in te drukken om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. Nu heb ik de receiver Denon 1610, maar kan deze knoppen niet terugvinden op mijn receiver.
Staat in de handleiding. Op mijn 1910 gaat het ook anders.

Verwijderd

FeaR1986 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:14:
[...]

Daar staat gelukkig ook niet met grote letters "OUT" bij en heeft de behuizing daar een andere kleur. Gevalletje manual beter lezen of gewoon intepreteren wat er staat 8)7
Volgens mij had ik in mijn bericht al aangegeven dat ik het zelf helemaal fout had gedaan. gevalletje post beter lezen. 8)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 00:16:
[...]

Volgens mij had ik in mijn bericht al aangegeven dat ik het zelf helemaal fout had gedaan. gevalletje post beter lezen. 8)
Ik heb ook nergens gezegd dat het niet jouw fout was. Wat jij had gedaan is gewoon een kwestie van alle kabels er lukraak in lopen prikken, want anders had je die fout nooit gemaakt. Want zoals gezegd is het haast onmogelijk om die HDMI Out over het hoofd te zien.

Maar goed... op zich was het niet echt een nuttige kick van dit topic omdat het dus niets toevoegd voor mensen die wél weten waar ze mee bezig zijn..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.