• Roy Batty
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-01 09:22
Ik zit al dagen te klooien met het volgende. Ik heb een Xtreamer draaien die via NFS connect met een Synology DS-209+II. Werkt als een tierelier in de woonkamer op TV & Audio. Omdat de kids echter graag naar Dora kijken en ik dan machteloos in de keuken sta; heb ik daar al een tijdje een Streamium NG2900 (UPNP/DLNA) staan die draadloos connect met het netwerk. Zo kan ik daar naar internetradio luisteren. Uiteraard wil ik daar ook m`n eigen muziek kunnen benaderen, dus heb ik een UPNP-server nodig. Vóór de Xtreamer had ik daar een laptop (als HTPC) voor in de plaats en daar draaide Tversity op naar alle tevredenheid. De laptop doet nu echter waarvoor hij is bedoeld en fungeert niet meer als HTPC. De Xtreamer is er voor in de plaats gekomen. Nu heb ik het volgende dilemma. Ik kan de UPNP server draaien op de Synology-NAS of op de Xtreamer. In de forums en uit mijn eigen ervaringen zie ik echter wat hobbels. De Synology genereert blijkbaar zijn eigen default mappen die hij gaat scannen en indexeren. Het indexeren lijk je ook nauwelijks te kunnen beinvloeden, behalve 1 handmatige knop die blijkbaar een soort van God-mode is voor je indexeringsproces. Volgens mij staat het ding dan de rest van zijn levensduur te stampen. Dus….de UPNP server van de Xtreamer gebruiken, maar die lijkt al net zo armoedig te zijn. Het lijkt er op dat je slechts content kunt benaderen die via USB aan de Xtreamer hangen (getest via een USB stick) of op een interne HDD staan (heb/wil ik niet). Beide oplossingen, UPNP op NAS of op Xtreamer lijken erg beperkt. De Xtreamer functionaliteit lijkt al helemaal niet te voldoen als ik geen content van de NAS kan lezen. Iemand een advies? Kun je Tversity draaien op de Xtreamer (of de Synology)? Iemand ervaringen met het programma “Xtreamer UPnP automatic Finder” dat door Xtreamer aangeboden wordt. Voordat ik mijn stabiele situatie overhoop ga halen door software te gaan laden zou ik liever wat ervaringen horen.

"We're not computers, Sebastian. We're physical."