Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals zovaak gedaan en meerdere mensen gebruiken wil ik een smbshare (netwerk HD zonder wachtwoord) via net use aanmaken.

Via de verkenner werkt dit prima, geen gebruikersnaam of wachtwoord nodig, echter net use vraag hier wel om. Nu heeft de netwerk HD een andere werkgroepnaam, maar dan nog zou het wel moeten werken zover ik weet.

De melding welke ik van netuse krijg is:

code:
1
2
3
C:\>net use X: \\192.168.100.254\SHARENAAM
Druk op Enter of geef een nieuwe gebruikersnaam op om 192.168.100.254\Gast met 192
.168.100.254 te verbinden:

Ik heb al geprobeerd wat opties mee te geven aan het net use commando om te verbinden op domeinnaam, username en deze dan leeg laten zonder wachtwoord, geen resultaat.

Ik heb voorheen dit eens opgelost door gewoon de shares persistent aan te maken en dan als er extern verbinding gemaakt moest worden deze niet te kunnen gebruiken als de host niet beschikbaar was, verre van mooi dus ik will een share maken, iets doen en daarna verwijderen, maar dan moet het wel werken natuurlijk.

Windows zelf dus wel, net use vraagt om een wachtwoord en gebruikersnaam welke niet op de SMB-shares aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
en gewoon een /y erachter? Of (omdat je NL draait) /J ?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:33
Is de syntax niet iets in de geest van:

NET USE [driveletter:] \\ComputerName\ShareName [password] [/USER:[domainname\]username]

Kan je dan niet iets daarmee doen? Bijvoorbeeld:

code:
1
net use X: \\192.168.100.254\SHARENAAM "" /USER:gast

Waar de "" voor een leeg password staat?

(Idee van Google en http://www.governmentsecu...index.php?showtopic=14637)

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xplorer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10-2024
Als je alleen een leeg wachtwoord veld definieerd kan dat niet helpen?

code:
1
net use X: \\192.168.100.254\SHARENAAM ""

http://www.cezeo.com/tips-and-tricks/net-use-command/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Dit hangt helemaal af van het OS van het apparaat waar de share op draait.
Check even wat de username is voor guest access (freenas bijv. ftp) en gebruik die icm de commandline hierboven.
Mocht het een windowsbak zijn moet je simpelweg de naam ipv het ipadres gebruiken.
Je kunt natuurlijk ook gewoon een user aanmaken zonder password op de bak waar de share op draait en die hard meegeven met /USER:<username>