[OS X] taal voor webpagina's selecteren

Pagina: 1
Acties:

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-02 16:11
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een mooie Apple iMac 27". Nu heb ik een klein probleempje met OS X. Als ik in Safari ga zoeken kiest ie automatisch de Amerikaanse Google. Dit gebeurt overigens niet alleen bij Google maar bij alle websites die meerdere locaties of talen hebben. Om dit op te lossen heb ik in System preferences > languages & text de prefered languages veranderd en heb Nederlands boven Engels gezet. Dit leek de oplossing, maar toen ik mezelf opnieuw inlogde zag ik dat mijn hele desktop Nederlands was. Dit wil ik dus absoluut niet!

Ik wil dus dat mijn desktop en alle applicaties Engels blijven, maar dat mijn webpagina's die ik open Nederlands zijn. Is dit mogelijk?

Ik gebruik overigens Snow Leopard

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

In datzelfde scherm van Languages & Texts moet je onder het kopje Formats bij Region voor Netherlands (Dutch) kiezen. Dan kan je onder het kopje Language gewoon Engels boven Nederlands houden :)

• RuntimeError
Muthas schreef op maandag 18 januari 2010 @ 19:30:
In datzelfde scherm van Languages & Texts moet je onder het kopje Formats bij Region voor Netherlands (Dutch) kiezen. Dan kan je onder het kopje Language gewoon Engels boven Nederlands houden :)
Ik heb het even gechecked maar de region stond al op Netherlands (Dutch). Ik heb 'm ook even op een andere instelling gezet en vervolgens weer terug op Netherlands maar hij blijft naar Engelse webpagina's gaan...

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Volgens mij is het hier in de keuze voor het een of het ander. Bij mijn weten blijft de taal die meegegeven wordt gebonden aan de taal waarin het OS draait. Wellicht dat er tooltjes zijn om het aan te passen, maar die heb ik nog niet langs zien komen.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ik draai hier anders toch echt Mac OS X in het Engels, en als ik naar google.com ga, word ik toch echt geredirect naar de Nederlandse variant (zonder ingelogd te zijn).

Maar dan weet ik het ook niet. Lijkt mij dat de oplossing via Languages & Texts te vinden moet zijn.

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Muthas schreef op maandag 18 januari 2010 @ 20:00:
Ik draai hier anders toch echt Mac OS X in het Engels, en als ik naar google.com ga, word ik toch echt geredirect naar de Nederlandse variant (zonder ingelogd te zijn).

Maar dan weet ik het ook niet. Lijkt mij dat de oplossing via Languages & Texts te vinden moet zijn.
Als je Firefox gebruikt kan je dat afzonderlijk instellen bij de instellingen (Talen), misschien is dat een verklaring? Safari heeft die instelling niet voor zover ik weet.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Het is handiger om niet met Google te testen. Google kijkt volgens mij niet naar je taalinstellingen om te bepalen naar welke site je moet gaan. Op vakantie in Australie kwam mijn laptop tenminste altijd op de Australische Google uit en niet op de Nederlandse.

• blaatkipje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-01 07:31
Ik heb mijn OS X ook in het engels staan en als via safari naar google.com ga kom ik ook op google.nl uit.

Ik heb wel mijn time zone op nederland gezet misschien kan je daar wat mee. De rest van de instellingen zijn gelijk aan die van jouw.

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-01 15:19
Ik heb dit met Snow Leopard ook, en m'n OSX is volledig Nederlandstalig.
Iemand een trucje om Google in Safari naar google.nl te sturen? :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Naar google.nl gaan ipv google.com. Google doet dat zelf aan de hand van twee dingen:
• je IP-adres, of
• een cookie als je ooit op 'ga naar de engelse google' geklikt hebt.

Door google.nl in te typen geef je expliciet aan dat je de nederlandse google wilt hebben.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• RuntimeError
Als ik naar google.com ga, dan kom ik idd op de Nederlandse google uit... Maar apple.com gaat nog steeds naar de Engelse pagina en ook zoeken in het zoekvakje van Safari brengt me naar de Engelse google...

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Apple.com gaat altijd naar de engelse pagina, ongeacht wat jij instelt of waar je vandaan komt. Ook hier geldt, ga naar apple.nl.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• RuntimeError
CyBeR schreef op maandag 18 januari 2010 @ 21:14:
Apple.com gaat altijd naar de engelse pagina, ongeacht wat jij instelt of waar je vandaan komt. Ook hier geldt, ga naar apple.nl.
hmm ja, k zie het... daar heb je wel gelijk in

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-01 15:19
Hmm, het ligt dus aan de instellingen van Google! :)

Voor de mensen die de Engelse Google krijgten: http://www.google.nl/preferences?hl=nl
Afbeeldingslocatie: http://www.keikut.nl/meuk/3e82fe74a50ccabdc201556fecaab55a.png

• RuntimeError
Johnvh schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:03:
Hmm, het ligt dus aan de instellingen van Google! :)

Voor de mensen die de Engelse Google krijgten: http://www.google.nl/preferences?hl=nl
[afbeelding]
ok'e tnx allemaal :) dan is het nu helemaal opgelost op het zoekvakje na
Pagina: 1