Van het ander probleem, kom ik in een ander probleem.. Sinds gisteravond heb ik een probleem met mijn resolutie, plots (na het opnieuw opstarten van de pc om de updates van software te installeren en het runnen van Ccleaner) was mijn resolutie veranderd in 1280 x 780, normaal is dat altijd 1680 x zoveel. Het probleem is dat ik het niet meer kan veranderen naar de normale resolutie... De monitor zegt dat dit niet de optimale instelling is en die foutmelding blijft en verdwijnt maar niet, terwijl dit altijd de juiste instelling was en tot gisterenavond geen problemen was met deze instelling .... Buiten dit herkent de monitor mijn pc niet tijdens het opstarten van de pc (en dit leid dat ik pc moet afsluiten via de aan-uit knop en dat het pas gaat). Wat kunnen allemaal de problemen zijn ?
Heb je de drivers van je videokaart al opnieuw geinstalleerd?
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Het probleem is plots opgelost, sinds vanavond staat mijn monitor terug op 1680 x zoveel. Toch bedankt.
Ik heb het probleem terug, ik start vandaag mijn computer op om hem opnieuw te installeren en heb het probleem terug. Ik dacht eerst dat het toch weg ging na een nieuwe installatie, maar het probleem doet zich nog altijd voort. Ik denk dat het door de gebeurtenis van gisteren is, dus vertel ik dit ook maar;
Ik kwam gisteren terug van de winkel (met Windows 7 dus) en zag dat mijn monitor op standby stond, ik druk op een toets om hem terug aan te leggen, maar het ging niet. Ik leg de computer dus uit en weer aan, maar de monitor vond geen signaal (dit had ik in het begin van mijn monitor ook). Ik heb dan de kabel eruit getrokken en weer aangesloten, maar hij vond het ook niet terug. Ik heb dit dus paar keer gedaan en het ging nog steeds niet. Plots wist ik dat er nog boven een DVI naar D-sub (of omgekeerd) kabel lag. Ik heb die dan aangesloten en hij werkte terug. Geen problemen meer gehad tot vandaag.
Ik kan het ook niet terug zetten op de gewone resolutie, omdat hij het zogezegd niet ondersteund... Hoe moet ik dit oplossen ?
Ik kwam gisteren terug van de winkel (met Windows 7 dus) en zag dat mijn monitor op standby stond, ik druk op een toets om hem terug aan te leggen, maar het ging niet. Ik leg de computer dus uit en weer aan, maar de monitor vond geen signaal (dit had ik in het begin van mijn monitor ook). Ik heb dan de kabel eruit getrokken en weer aangesloten, maar hij vond het ook niet terug. Ik heb dit dus paar keer gedaan en het ging nog steeds niet. Plots wist ik dat er nog boven een DVI naar D-sub (of omgekeerd) kabel lag. Ik heb die dan aangesloten en hij werkte terug. Geen problemen meer gehad tot vandaag.
Ik kan het ook niet terug zetten op de gewone resolutie, omdat hij het zogezegd niet ondersteund... Hoe moet ik dit oplossen ?