[Windows 7] Extern verkeer via VPN forceren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Topicstarter
Goedenavond,

Ik gebruik momenteel voor al mijn computers een VPN om te connecten naar het internet. Ik loop echter alleen op de windows PC (de overigen zijn macs) tegen een issue aan: Hoe kan ik al het externe (uitgaande) verkeer vanaf deze windows machine dwingen het VPN te gebruiken, in plaats van de onbeveiligde standaard verbinding?

Voor wat betreft de Apple machines; die hebben een mooi vinkje "force all external traffic through VPN", maar iets soortgelijks ben ik bij windows 7 nog niet tegengekomen. Uiteraard heb ik e.e.a. al gegoogled. Ik kom dan onder meer dit hier en dit en nog wat pagina's tegen met dezelfde vraagstelling, maar antwoorden kan ik niet vinden.

Alvast dank voor de antwoorden.

[ Voor 4% gewijzigd door Spacecowboy op 18-01-2010 18:59 . Reden: linkje gefixt ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:09

Reptile209

- gers -

Gokje: dump de route tabel van de Mac's eens en probeer die op de Windows machine na te bouwen. Onder windows is
route /?
en/of
route print
een aardig startpunt, Apple heeft vast iets gelijksoortigs.

Klok-en-klepel: met een route kan je aangeven welk verkeer via welke interface moet lopen. Misschien kom je er al door de LAN verbinding een hele hoge metric geven, zodat de VPN interessanter wordt.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Topicstarter
Verhip. Gevonden:

Voor de VPN verbinding moet je aangeven dat ie de standaard external gateway moet gebruiken, voor de standaardverbinding (LAN) moet je dit juist uitzetten.

HENG HENG