Toon posts:

Mushkin 256 MB 2-2-2 nu kopen of nog ff wachten ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te twijfelen of ik nu nieuw geheugen zal kopen.... ik heb begrepen dat de de prijzen nu ongeveer op z'n laagst zijn.... en 256 MB Mushkin geheugen kost nu 399,- bij OC-shop, dus zeker interessant....

Of moet ik 2 x 128 MB kopen (i.v.m. evt. uitval....) voor 459,- ???

Of moet ik niet specifiek Mushkin kopen ??? En ik wil graag 2-2-2 draaien en dat schijnt op de Mushkin zeer stabiel tot ultra stabiel te kunnen (buiten dat de modules er zeer gelikt uit zien...)
Dus: volstaat Infineon/Kingston/... ook zeer goed ?? (ben zelf beetje perfectionist...)

Mushkin is nl. erg duur en Kinston en Infineon schijnen ook ERG goed te zijn...

Niemand die me iets kan vertellen ???

Verwijderd

infineon en kingston zijn goed genoeg lijkt mij vooral als je naar de prijs/kwaliteit verhouding kijkt. Maar als je toch geld over hebt kan je natuurlijk ook gewoon voor kwaliteit gaan

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. ja... ik koop natuurlijk wel heel prijsbewust... ik ga niet met geld lopen smijten... vandaar dat ik me afvraag of die bijna 150,- extra de pieken waard zijn ?

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:44
ik denk niet dat het die 150 ballen extra waard zijn maarja dat is iets persoonlijks...
maar ik zoe er wel wat anders van kunnen kopen:D

Verwijderd

Topicstarter
Dat wilde ik dus ff horen.... zag ook nog Dane-Elec staan... iets van bekend ?

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:44
Ja heb ik wel is van gehoord maar die is minder dan de merken die je noemde maar ook zeker niet verkeerd hoor......

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Mushkin is zeer goede kwaliteit en daarom een stukkie duurder.
Ik vind dat het een beetje geldverspilling is om dat te kopen als je ook iets van goede kwaliteit kan kopen voor 150,- minder. Dat kleine beetje extra prestatie die het levert is volgens mij het extra geld niet waard.
Dane-electric is qua prijs/kwaliteit een van de beste. (ze hebben infineon chips)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd

Ik ga denk ik ook 256 bij halen. Maar ik koop dus wel goed spul, ook al draai ik het gewoon op 133. Crucial wordt het ws. weer.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Als je cas2 op 150 Mhz. wil gaan draaien heb je Mushkin nodig.
Voor 133@cas2 voldoen al het A-merk (dat als cas2 verkocht wordt natuurlijk) geheugen. Ik heb zelf b-merk cas3 (niet genoeg geld), maar loopt wel tot 145 Mhz (ik draai op 141)

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik alleen nog een antwoord op de vraag of het uitmaakt of je 2x128 of 1x256 neemt ... iemand idee ?

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Twee kampen: ene kamp zegt 2 modules sneller, andere kamp zegt 1 module sneller (of derde kamp als je 'maakt niet uit' meeteld)

Theoriën: twee modules sneller want dan kunnen er meer 'pages' aangemaakt worden; een module sneller want dan hoeft er minder geadresseerd te worden. (eigenlijk dus sneller omdat er minder pages aangemaakt worden...)

Ik denk dat je met 1 module beter af bent, want:
- goedkoper
- voor uitval hoef je het niet te doen, want toch garantie
- statistisch gezien hoger klokbaar, want je hoeft maar 1 goede module te hebben, ipv 2

Maar op wat voor snelheid ga je dat geheugen draaien ?

Edit: vergeet wat ik net zei, want ik kijk net bij Pricewatch; 399,- is voor rev2 en 458 is voor rev3 (rev3 is gegarandeerd 150@cas2, rev2 is 'maar' 133@cas2)
Dus belangrijkste blijft: welke snelheid ga je draaien ?

Verwijderd

Dane-elec DIMM's zijn meestal voorzien van Infineon chips. Andersom zijn ook de meeste Infineon DIMM's gemaakt door Dane-elec. Ik heb zelf 128 MB Dane-elec geheugen gekocht (CAS 3) bij Informatique. Zaten Infineon chips op.

Voordelen:
10 jaar garantie
Draaien stabiel op CAS 2, 133 MHz, 4-way interleaving en turbo
Goedkoop.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:16

Floor-is

5.2

Jullie vergeten Corsair mee te nemen in deze discussie, Corsair werkt met Micron chips en heeft een vergelijkbare (zo niet betere) kwaliteit dan Crucial. PC133 Cas2 256MB is wel duurder dan de OEM reepjes, maar ook van veel betere kwaliteit. Het rijtje hierboven met voordelen werkt dus ook voor Corsair.

Overigens is in mijn ogen Corsair wel een stuk beter dan Dane-Elec.

Bericht hierboven

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:37
3DBlaster
dat 1 zo'n dimmetje goed loopt wil niet zeggen dat ze dat allemaal doen, ik heb er hier 3 inzitten en die doen het allemaal niet op cas2... Verder doen ze het wel goed, en idd al die opties die je noemt kan je aanzetten. Maar op cas 2 kan je in het algemeen vergeten bij Dane-elec.. Trouwens in het algemeen zitten er dus helemaal geen infinion chippies op, ze werken daar met meerdere merken en je moet maar geluk hebben dat je die infionion krijgt.

| I've got permission to color outside the lines |

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 23:59

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik zou zeggen ga voor Dane Elec, zupergoedkoop.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Ik heb bij Informatique bij het bestellen speciaal gevraagd of ze infineon DIMM's wilden leveren. Hebben ze gedaan. Allebei de DIMM's (ik had er twee besteld) liepen stabiel op al de bovengenoemde opties.

• BenJoep
  • Laatst online: 20:37
Heb idd hetzelfde gedaan, maar die infinion waren al een tijd niet leverbaar meer, dus vandaar heb ik anderen die niet op cas 2 lopen.

| I've got permission to color outside the lines |

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Als je goed geheugen wilt hebben (maar dus niet top of the bill) dan is Infineon/Dane-Elec meer dan voldoende. Draait vast en zeker op 133 Mhz 2-2-2. Kingston kost maar ietsje meer dan Infineon (tenminste bij Gistron) is ook erg goed. Met de top-merken als Crucial, Corsair en Mushkin heb ik geen ervaring.

M'n eigen geheugen is van PQI, wat bij toeval op 164 Mhz wil draaien :)

Geef mij maar een Warsteiner.

• Artcore
  • Niet online
Op woensdag 07 maart 2001 10:41 schreef Genotix het volgende:
Maar op cas 2 kan je in het algemeen vergeten bij Dane-elec
Mijn Dane Elec draait op 143 mhz cas2.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Op woensdag 07 maart 2001 18:14 schreef Artcore_Trooper het volgende:

[..]

Mijn Dane Elec draait op 143 mhz cas2.
En mijn beide Dane-Elec 256MB module's met Toshiba chips lopen niet stabiel op CAS2. 100% zekerheid is bij deze dus niet gegarandeerd.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• SlaSauS
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-01 22:16
Op dinsdag 06 maart 2001 21:49 schreef Lord_Typhox het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik nu nieuw geheugen zal kopen.... ik heb begrepen dat de de prijzen nu ongeveer op z'n laagst zijn.... en 256 MB Mushkin geheugen kost nu 399,- bij OC-shop, dus zeker interessant....
256MB PC133 SDRAM (CAS2, Mushkin Rev. 3 plus) FL 167,-
en het blijft maar dalen ;)

geduld wordt beloond (8>
Pagina: 1