Het volgende probleem dient zich sinds ca. 1,5 week geleden "ineens" voor. (lijkt op dit probleem: [Windows 7] BSOD met games )
Bij het spelen van games (MW2) bevriest het spel en treedt de TDR functie van Windows Vista steeds in werking.
Nu heb ik inmiddels wel het een en ander over deze functie gelezen en ben ik inmiddels zo ver dat ik de functie kan uitschakelen of de resettijd van de GPU kan verlengen, maar dit helpt allemaal niet bij het feit dat de game bevriesd.
In eerste instantie kan ik na de reset en een zwarte knippering van het scherm weer verder spelen, maar over het algemeen krijg ik bij de 2e keer een crash naar desktop (geen bsod). Daar de gele driehoek met de mededeling: "Het beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld".
Volgende foutmelding staat in het probleemrapport
- Verschillende drivers: 177.x, 190.x, 195.x, drivers van cd.
- Geen aparte drivers / default drivers
- Drivers & bestanden via safe mode verwijderd ( http://forums.nvidia.com/...81&view=findpost&p=238182 )
- Windows Vista opnieuw geinstalleerd
- TDR Delay / TDR Off
- Standaard videoinstelling in game
- Uitschakelen overbodige usb apparatuur en functies (Aero-theme)
Niks lijkt te helpen...
Systeemspecs:
Asus P5Q Deluxe
Intel Q9450
NVidia 9800GX2
GeIL 4GB DDR 1066 dual-channel
Thermaltake 750W voeding
Bij het spelen van games (MW2) bevriest het spel en treedt de TDR functie van Windows Vista steeds in werking.
Nu heb ik inmiddels wel het een en ander over deze functie gelezen en ben ik inmiddels zo ver dat ik de functie kan uitschakelen of de resettijd van de GPU kan verlengen, maar dit helpt allemaal niet bij het feit dat de game bevriesd.
In eerste instantie kan ik na de reset en een zwarte knippering van het scherm weer verder spelen, maar over het algemeen krijg ik bij de 2e keer een crash naar desktop (geen bsod). Daar de gele driehoek met de mededeling: "Het beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld".
Volgende foutmelding staat in het probleemrapport
Wat ik al heb geprobeerd:Product
Windows
Probleem
Videohardwarefout
Datum
18-1-2010 16:45
Status
Niet gerapporteerd
Beschrijving
Een probleem met de videohardware heeft ervoor gezorgd dat Windows niet meer goed werkt.
Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: LiveKernelEvent
Versie van besturingssysteem: 6.0.6002.2.2.0.768.3
Landinstelling-id: 1043
Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem
WD-20100118-1645.dmp
sysdata.xml
Version.txt
Extra informatie over het probleem
BCCode: 117
BCP1: FFFFFA80050C34E0
BCP2: FFFFFA6003511230
BCP3: 0000000000000000
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_0_6002
Service Pack: 2_0
Product: 768_1
- Verschillende drivers: 177.x, 190.x, 195.x, drivers van cd.
- Geen aparte drivers / default drivers
- Drivers & bestanden via safe mode verwijderd ( http://forums.nvidia.com/...81&view=findpost&p=238182 )
- Windows Vista opnieuw geinstalleerd
- TDR Delay / TDR Off
- Standaard videoinstelling in game
- Uitschakelen overbodige usb apparatuur en functies (Aero-theme)
Niks lijkt te helpen...
Systeemspecs:
Asus P5Q Deluxe
Intel Q9450
NVidia 9800GX2
GeIL 4GB DDR 1066 dual-channel
Thermaltake 750W voeding