Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat voor kabel is dit?

Pagina: 1
Acties:

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:34
Op een of andere vreemde manier heb ik de volgende kabel van iemand gekregen, het lijkt op een soort van mini usb printer kabel, maar het is het niet, ook kan ik op het internet niet deze aansluiting vinden.. Heeft iemand een idee bij welk apparaat hij kan horen?

even thumbs maken aub

[ Voor 10% gewijzigd door TERW_DAN op 18-01-2010 18:44 ]

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:23
Lijkt op een custom mini-USB connector. Digitale camera fabrikanten wil(d/l)en nog wel eens een eigen formaat er op na houden.....

Vette shit!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het lijkt mij meer op een 4-pins firewire kabeltje.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-11 12:58
u_nix_we_all schreef op maandag 18 januari 2010 @ 17:00:
Het lijkt mij meer op een 4-pins firewire kabeltje.
^^ al zou ik wel graag even weten welke printer en een afbeelding van de andere kant van de kabel hebben.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• rscheper
De andere kant van de kabel is een standaard usb a aansluiting.

• u_nix_we_all
  • Niet online
nsa1984 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 17:03:
[...]

^^ al zou ik wel graag even weten welke printer en een afbeelding van de andere kant van de kabel hebben.
Ik denk dat het helemaal geen printerkabeltje is. De andere kant van de kabel is idd ook wel interressant, maar de afbeelding lijkt mij de kant van een firewire kabel zoals die past op de kleine firewire-aansluiting zoals je die veel op laptops ziet.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-11 13:52

Krentenbol

Prutz0r

u_nix_we_all schreef op maandag 18 januari 2010 @ 17:08:
[...]

Ik denk dat het helemaal geen printerkabeltje is. De andere kant van de kabel is idd ook wel interressant, maar de afbeelding lijkt mij de kant van een firewire kabel zoals die past op de kleine firewire-aansluiting zoals je die veel op laptops ziet.
Die linker :?
Afbeeldingslocatie: http://www1.istockphoto.com/file_thumbview_approve/1649736/2/istockphoto_1649736_usb_firewire_6_and_4_pin_plugs.jpg

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Hmm, waarschijnlijk toch niet helemaal idd. Nevermind dan. :|

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit is in ieder geval geen firewire kabel.

Staat er niet iets van een typenr op gedrukt in die connector ofzo?

Maak trouwens even een thumbnail of kleine versie van dat plaatje. het ding is 1.1MB groot (blijkbaar lag het dus toch niet aan mijn verbinding dat het traag was).

[ Voor 42% gewijzigd door TERW_DAN op 18-01-2010 18:45 ]

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 08:32

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

R.E. schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:57:
Lijkt op een custom mini-USB connector. Digitale camera fabrikanten wil(d/l)en nog wel eens een eigen formaat er op na houden.....
Denk ik ook.

Ik heb hier op het werk een camera liggen van Kodak met een aansluiting welke overeen lijkt te komen met deze.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-11 18:26

Matis

Rubber Rocket

Het ziet er iig uit als een "huis, tuin en keuken"-draadje. Mijn eerste ingeving was een audio, video-kabeltje.

Dus beeld, 2 x geluid en een 0-draad.

Echter staat er hier: Wikipedia: Audio and video connector niet de connector tussen welke jij zoekt.

Misschien (zoals al gezegd) een speciale versie gerelateerd aan een merk. Zoals bijvoorbeeld de HTC-USB connectoren verdacht veel lijken op mini-USB.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 09:26
Lijkt op een custom mini-USB connector. Digitale camera fabrikanten wil(d/l)en nog wel eens een eigen formaat er op na houden...
sluit ik me bij aan... waarschijnlijk heb je niets aan het kabeltje omdat deze bij een specifiek apparaat hoort.

[ Voor 21% gewijzigd door markiew op 18-01-2010 17:21 ]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Pentax heet ook iets wat hier op lijkt, maar die heeft een geronde bovenkant en deze is hoekig....

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 12:03
Bastiaan schreef op maandag 18 januari 2010 @ 17:13:
[...]

Denk ik ook.

Ik heb hier op het werk een camera liggen van Kodak met een aansluiting welke overeen lijkt te komen met deze.
Ik dacht ook al aan een Kodak camera.

http://www.cable-trader.c...pson-nikon-kodak-etc-1_8m

[ Voor 13% gewijzigd door bredend op 18-01-2010 17:48 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Ik zou zeggen dat het gewoon een USB-B aansluiting is, maar daar is ie te klein voor volgens mij.

is dat niet zo'n speciale usb kabel om monitors te linken via de displayport mini?

Ligt ie hier ook niet bij? onderste rij in het midden? http://images.esellerpro.com/2242/I/187/98/USB-ADAP-PCK.jpg

Scratch all of the above :) Het is gewoon een soort van mini usb-b aansluiting welke alleen bij bepaalde apparaten wordt gebruikt, voornamelijk geleverd bij digitale camera's van diverse merken (Sony, Kodak, Olympus) Bredend zat dus al goed :)

Een kabel van een Sony DSC-S70 http://img.eforbuy.com/P00342_2_image.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door MicGlou op 18-01-2010 18:21 ]

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Het is een usb kabel voor een camera en iets dergelijks, heb hier ook een paar van die kabels liggen. Elk camera lijkt wel een eigen usb kabel te hebben hierdoor moet je telkens weer de goede kabel zoeken.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is zeker weten een USB kabel, ik denk van een Olympus apparaat. De Olympus voice recorder van m'n vader heeft zo'n aansluiting.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-11 12:04
Tsurany schreef op maandag 18 januari 2010 @ 18:17:
Het is zeker weten een USB kabel, ik denk van een Olympus apparaat. De Olympus voice recorder van m'n vader heeft zo'n aansluiting.
Mijn moeder heeft een DSLR van Olympus, daar moet ook ongeveer zo'n kabeltje in inderdaad.

• rscheper
Allemaal erg duidelijk, bedankt :)

Ik kreeg hem op het werk terug van een klant, bij een HTC telefoon, maar het was duidelijk de verkeerde kabel, de klant wist zelf ook niet waar deze vandaan kwam.. Ik had ook verwacht dat hij van een bepaald merk/type zou zijn, kon zijn dat iemand het exact type wist..

Bedankt voor de info en het nuttige zoekwerk :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mm toch niet .. wat ik zei

[ Voor 103% gewijzigd door Fish op 18-01-2010 18:48 ]

Iperf

Pagina: 1