Toon posts:

KEF boxen

Pagina: 1
Acties:
  • 378 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand hier ervaring met KEF boxen van zo rond de 350 gulden ( per stuk)?

Geven deze over het algemeen een beetje helder geluid , ook als je de bassen omhoog schroeft?

Graag wil ik jullie ervaringen (als die er zijn) weten , zodat ik eventueel een selectie kan maken van waar ik naar ga luisteren.

Als er andere aanraders zijn die ook binnen mijn budget vallen (= max fl 350,- per box) dan hoor ik dat ook graag.

Alvast bedankt.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:32

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb nog nooit GOEIE boxen van onder de Fl.2000,- per stuk gehoord, maar dat even terzijde ;) KEF is een heel oud merk met een hele grote ervaring. Een aantal modellen van hun speakers zijn tamelijk legendarisch. Boxen heb ik nog nooit van ze gehoord, maar ik kan me niet voorstellen dat ze slecht zijn. Ze kijken wel uit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• SEPP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06-2022
Oude KEF boxen met een passieve woofer hebben een prachtige bas. Het enige nadeel bij deze boxen is dat de tweeters te vlug de geest geven. Als je de tweeters vervangt door Audax exemplaren van zo'n 70 Watt, heb je een paar geweldige boxen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zeer binnenkort eens een paar luistersessies houden bij een paar winkels , want ik heb van een groot aantal mensen gehoord dat vooral de speakers van KEF vanaf +/- 500 gulden per box echte aanraders zijn.

Maar misschien dat ik ook andere goede (naar mijn smaak dan) boxen tegenkom die van een ander merk zijn...

Alvast bedankt voor de reacties!

Verwijderd

Goededag,ff een een reactie wat betreft die KEF boxen.Als ik het goed heb begrepen ben jij van plan KEF boxen te kopen voor FL350,-.Zijn dat nieuwe of 2de handse want het lijkt mij onwaarschijnlijk dat KEF in deze prijsklasse boxen maat?
Een ding kan ik je als zelfbouwer van luidsprekers vertellen over KEF: als je liefhebber van klassieke muziek bent zal KEF misschien geen slechte keus zijn.Ben je echter meer dat type "house,grunge,rock ed" kan ik je aanraden om eens boxen van Duitse of Nederlandse makelei te gaan beluisteren.Op veel plaatsen in Nederland zijn audio-zaken met goed ingerichte luisterruimtes waar diverse soorten in diverse prijsklassen te beluisteren zijn.Een paar van die speciaalzaken zijn:
'SPEAKERLAND' in het centrum van Oss,
"STASSEN AUDIO" in het centrum van Venlo.
Verder kan ik je nog vertellen dat hoe je de klank van een box vindt, zeer persoonlijk is omdat iedereen een box anders interpreteert.
Maw.over smaak valt niet te twisten.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt wens je veel succes en luistergenot als je wat hebt gekocht.

Groetjes Mattie44.

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-08 19:22
M'n pa en ma hebben eind jaren tachtig een setje KEFs gekocht voor Fl 250,- het stuk , nieuw. KEF deed het dus wel voor weinig geld. Waren trouwens niet de meest geweldige speakers. Beetje erg vlak,zelfs voor engelse speakers.
M'n broertje heeft de tweeters hiervan trouwens al jaren geleden op een feestje naar de eeuwige gelijkstroomvelden gestuurd ;)

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 22:34

Fisico

by Fabian

Ik heb afgelopen zomer geluisterd naar boxen van KEF en vind ze zeer mooi klinken. of ze ook in die prijsklasse bouwen weet ik niet. Maar ze weten wel waar ze mee bezig zijn.

Stassen heb ik nooit bezocht maar ze wel ooit gemaild en werd zowel per mail als door de telefoon erg goed te woord gestaan. Ze zijn ook nog eens erg goedkoop (relatief dan). Zelf zit ik nog steeds naar mijn oude set te luisteren maar de bedoeling was eentje met KEFspeakers te nemen bij Stassen. Alleen kwam er het een en ander tussen helaas.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een late reactie van me , maar ik had het nogal druk de laatste tijd :(

Bedankt voor de reacties.

Kef maakt tegenwoordig nog steeds boxen onder de 350 gulden ( zie http://www.foka.nl ) , maar ik heb mijn maximum prijs verhoogd naar 500 gulden. Als je een beetje HiFi wilt schijn je toch vanaf ongeveer dat bedrag te moeten beginnen.

Iig ga ik wat rondluisteren in wat winkels (AudioHome en de Hifiwinkel in Eindhoven).

Stassen raden meer mensen mij aan om naar toe te gaan , dus dat ga ik ook zeker doen.
Oss is voor mij niet te ver weg , dus dat zou prima moeten lukken.

Verwijderd

Ik heb nog nooit GOEIE boxen van onder de Fl.2000,- per stuk gehoord
Was dit nou voor patserige opmerking zeg |:(

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 09 maart 2001 20:50 schreef Xanandu het volgende:

[..]

Was dit nou voor patserige opmerking zeg |:(
Heeft niks met patserigheid te maken. Ben erg kritisch >:) Ik heb gewoon de mazzel dat m'n vader een rijke ervaring heeft met het ontwerpen en bouwen van highend apparatuur en boxen, dus ben erg verwend wat dat betreft ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Aha, welk merk als ik vragen mag? ;)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 09 maart 2001 22:07 schreef Xanandu het volgende:
Aha, welk merk als ik vragen mag? ;)
Merkloos ;) (ja, OEM bagger dus :D)

Verwijderd

Het feit dat je het woord 'boxen' gebruikt vind ik al gek.
Euh, ok. Naar wat voor soort muziek luister je??

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 09 maart 2001 22:50 schreef Xanandu het volgende:
Het feit dat je het woord 'boxen' gebruikt vind ik al gek.
Wat is daar zo gek aan? Mag ik van jou geen populaire termen gebruiken om een echte high-ender te zijn? |:(

Naar wat voor muziek ik luister is hier niet relevant. Ik heb zo'n vermoeden dat je wil gaan steigeren als er geen klassieke muziek tussen zit, omdat je je anders waarschijnlijk niet met high-end mag bezighouden :D

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Wat is daar zo gek aan? Mag ik van jou geen populaire termen gebruiken om een echte high-ender te zijn?
Ik vind boxen ook nog al een dom woord moet ik zeggen en vaak zijn het leken die het gebruiken. Maar ik neem aan dat jij dat niet bent.
Naar wat voor muziek ik luister is hier niet relevant.
Nou het is zeker wel zo de ene soort muziek kritischer is qua weergave dan de andere. Daarom is bepaalde muziek wel nodig om een set maximaal te kunnen waarderen.
Maar als je alleen ten doel stelt om de jouw favoriete muziek te luisteren, dan maakt dat niet uit natuurlijk.

Jag
Pagina: 1