Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-09 09:19

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
PC1: XP Pro SP3
PC2: Windows Vista SP2

Ik kan via het lokale netwerk inloggen met PC1 op PC2 en het geluid afspelen lokaal op PC2. Maar zodra ik de instelling instel dat het geluid op PC1 moet worden afgespeeld ("Bring to this computer"), dan zie ik de melding "Geen apparaat voor audioweergave geïnstalleerd"

Onder apparaatbeheer is de geluidskaart wel goed geïnstalleerd.

Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 14:02
Wat gebeurt er als je op PC1 lokaal audiobestanden afspeelt? Als dat werkt betekent het dat dit een rdp probleem is, anders is het lokaal. ;)

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het is sowieso niet echt goed geluid over remote desktop, dus voor muziek zou ik het niet gebruiken :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
De 'nieuwe' remote desktop client heeft een aantal dependencies in het .net framework 3.5 waar 'ie je niets over vertelt. Installeer alle updates daar eens voor en probeer het nog eens, zou best eens kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een gerelateerde vraag:
Modbreak:Topics kapen doen we niet aan.

[ Voor 65% gewijzigd door alt-92 op 19-01-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Marzman schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 05:42:
Het is sowieso niet echt goed geluid over remote desktop, dus voor muziek zou ik het niet gebruiken :)
Weet je een beter alternatief om muziek via het netwerk af te spelen? M'n vriendin heeft itunes met haar muziek op haar laptop staan, maar ze wilt dit graag via mijn pc willen laten afspelen omdat deze laptop aangesloten zit op een logitech speakersetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
cryforhelp schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 05:33:
Wat gebeurt er als je op PC1 lokaal audiobestanden afspeelt? Als dat werkt betekent het dat dit een rdp probleem is, anders is het lokaal. ;)
Geluid werkt lokaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou een audio driver probleem kunnen zijn op je Vista bak.
Je kan proberen deze te updaten.

Wat makkelijker is, maak een drive mapping aan naar je Vista bak en speel lokaal via WinAmp(?) of iets dergelijk je muziek op de XP bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
http://www.microsoft.com/...mote-desktop/default.mspx - eigenlijk wel een heel gemakkelijke google vraag :s

[ Voor 34% gewijzigd door alt-92 op 19-01-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:30:
Zou een audio driver probleem kunnen zijn op je Vista bak.
Je kan proberen deze te updaten.

Wat makkelijker is, maak een drive mapping aan naar je Vista bak en speel lokaal via WinAmp(?) of iets dergelijk je muziek op de XP bak.
mja, dat zou kunnen idd (en ook t meest praktische) maar m'n vriendin is gewend aan dat Itunes gebeuren en heeft er allerlei instellingen geplaatst. Ze zou t dus fijn vinden om gewoon dat te behouden..

Nou goed, zal de audio drivers proberen te updaten en als dat niet werkt.. dan heeft ze pech :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Streamen van Muziek in de iTunes libraries? Kan dit niet gewoon met iTunes Home Sharing?

http://support.apple.com/kb/HT3819

Of met een extra upnp Mediaserver als Firefly of TwonkyMedia. Levert je ook een betere geluidskwaliteit op omdat gewoon de media gestreamed wordt en integratie met iTunes libraries is blijkbaar mogelijk

[ Voor 55% gewijzigd door akimosan op 19-01-2010 12:31 ]

Pagina: 1